Alex hår har fallit!

Klippningen blev precis som jag ville, mer ”vårdat” men att det inte syns så jättemycket. Vill att han ska liiite längre hår, inte den där ”klassiska” pojkfrisyren liksom. Kanon blev det! Så nu är han redo för dagisfotograferingen nästa vecka ;)
Alex var superduktig (såklart ;) ) vid klippningen. Inte behövde han väl nån muta egentligen, men ett löfte är ett löfte. Så han fick sin glass (en röd skulle det minsann va, förklarade han stolt för Frida Frisör) å en bilbana :)

Vår kamera var tyvärr urladdad när jag skulle ta bildbevis på gossebarnet, så det får bli nästa gång ;) Den som väntar på nått gott.. väntar alltid för länge, vet ni väl!

Å imorgon kväll är det dags för mej att fixa till barret, klipp och sling hos Frida. Ska bli skönt! Bli ompysslad å nystajlad :)

Fredagskvällen gick fort förbi. Först var det ju dags för Alex klippning, därefter blev det en tur till PL å sedan bar det hemåt för glassätning. Efter en stund bestämde vi oss för thaimat å Mattias å Alex åkte iväg för att köpa det och batterier till Alex nya bilbana. Alex är inte den som missar nått, även om det så bara är tråkig batteri-handling så ska han följa med :)

Efter nästan 1½ timma var dom tebax! Thaimaten hade dom fått vänta på i 1 timme å en kvart (!). Galet! Å ännu mer galet att Mattias stannade kvar å väntade!! Haha, knäppisen! ;) Maten var väldigt god i alla fall – TUR för kineserna! – och avnjöts framför Idol. Efter att Idols "första omgång" var slut vid 21,30 stupade jag i säng, hade ju en lång jobbdag framför mej ;)

Lördagens jobb flöt på alldeles utomordentligt, trots att jag vaknade med världens huvudvärk som höll i sej HELA dagen/kvällen.
Vi slog tillåmed vårt ”skynda-städa-så-vi-kommer-hem-rekord”! Var klara å ombytta kl 15,15. Inte alls pjåkigt, med tanke på att vi stänger kl 15,00 å ska städa (sopa, torka golv, torka bord, diska mm) kök, diskrummet, bakom kassan, framför kassan, serveringen, kundtoalett mm. Ojojoj, riktigt bra jobbat av oss! :)

Kom hem å stupade åter i säng, då jag behövde sova middag ;) Mattias å Alex var ute å grejade i trädgården å meckade bland annat med några lampor de hade inhandlat under deras tripp till Jula tidigare under dagen.

Vaknade ur min skönhetssömn (?) av att Alex stod å viftade en blomma i ansiktet på mej. Den hade dom köpt för att ”dom älkar mej” förklarade Alex. Finaste killarna! <3

När kvällskvisten närmade sej tog vi oss i kragen å gjorde iordning brakmiddag med fläskfile-gojsimojs (väldigt-gott-eget-recept-a-la-Emma) å hasselbackspotatis. Å satte oss framför tv:n för att se ”the Proposal”. Bra å kulig film.

Igår var det ju Fars dag. Dagen började tidigt, för att vara jag. Strax efter kl 9 slog jag upp mina blå, å nästan samtidigt vaknade min lilla hälft. Jag hade väl det på känn – en moders intuition ;)
Mattias och Alex gick ut med Boss å jag låg å drog mej i sängen när jag plötsligt fick en pangide om att åka iväg å köpa färskt bröd till frukost. Å blommor å grejer, fadersskapets dag till ära.
Sagt å gjort, drog på mej myskläderna å smög ut till bilen å drog iväg till ICA. Med den pirrande känslan av att det var väldigt spännande att just JAG hade fått denna briljanta ide, snäll som jag är, log jag hela vägen fram..TILLS jag svängde in till affären å det var stängt! Huh?! Vad har hänt med allt tjat om morgonstund har guld i mun?!

Tittade på öppettiderna å fann att dom skulle öppna kl 10. Min klocka stod då på 09,40. My God! Jaja, vägrade ju åka hem igen helt lottlös å orka åka till nån annan affär liksom. Nejnej.. så jag lutade mej helt sonika tebax å vilade i 20 minuter tills portarna gick upp.
Medan jag satt där på parkeringen å kuckilurade så ringde Mattias å undrade vart jag tagit vägen. Hade jag lämnat honom? :P
Han var helt ovan vid tanken att JAG skulle kunna ha åkt iväg å köpt frukost, så hans första tanke hade varit att det såg väldigt konstigt ut med en stor torr fläck på gruset (där bilen stått parkerad) mitt i allt det fuktiga, å undrade vad det kunde bero på. Sedan insåg han helt plötsligt att bilen var borta.
STULEN!?! tänkte han å hade blivit alldeles uppjagad.

Till saken hör ju den att jag verkligen inte är någon morgonmänniska. Inte ofta som jag är utanför dörren innan kl 12 på helgerna ;) Lyckligtvis har även sonen ärvt detta å sover sött till 9-10 på helgdagarna. Mammas pojk! ;)

För att slutföra frukosthistorian, så fick jag iallafall köpt färskt bröd, 20 rosor till karln i huset å massa blandade ”trisslotter”. Hemma väntade ett paket med kalsonger å strumpor oxå. Så, så fick det bli denna Fars dag!
Enligt mej vägde ju ändå frukosten tyngst. Är riktigt stolt över min pangide å åktur i ottan.

Efter frukosten duschade vi iordning oss å åkte ut till min far (Mattias pappa är ju på Cypern å gottar sej, så han är ju knappt värd fars dags-firning ;) ). Pappa fick en jättefin blomsterplantering, ett standardkort a la ”Världens bästa pappa” å blandade lotter.
Mattias kastade ilskna blickar när pappa skrapade fram en totalsumma på 50 kr, då han själv bara vunnit 10. Bråka om tiokronor liksom? Kunde förstått om det vart tusentals kronor. Då hade jag ju tagit tebax lotterna ;P

Boss hade vi med oss oxå, så att Ronja å Boss kunde leka av sej. Söta små djur, det märktes att dom båda ville "skydda" Alex, så det blev en del morrande om den ena eller andra var i närheten av Alex. Men det var bara ibörjan, i slutet tycktes dom ha tröttnat på varann å slängde bara en uttråkad blick till varann då å då.

Idag skulle svärisarna ha kommit hem. Tanken var att de skulle ha landat kl 12,40 på Landvetter, men planet blev tydligen liite (?) försenat, å ändrades till att avgå från Cypern kl 21 ikväll.. med ankomst till Malmö!! Å därefter tvingas de åka buss till Landvetter, där Mattias kan hämta upp dom vid ca 5-6 tiden imorrn bitti. Lyckat! Eller inte.

Stackarna, å Christine som inte är sådär jätteförtjust i att flyga överhuvudtaget. Något måste ju vara allvarligt fel på deras ordinarie plan eftersom det inte ens lyfter. Terrorists perhaps? Scary. 

Så imorrn blir det slut på hundvaktandet. Alex blev jättelessen när jag berättade att Boss ska flytta tillbaks till farmor å farfar imorrn igen, å snyftade fram att han minsann älskade Bossen ju. Sötisen!
Han har verkligen SUPERROLIGT ihop med Boss å leker med honom som om han vore en jämnårig människokamrat! Menmen, det är ju inte direkt som att han kommer att försvinna helt ur våra liv:) Men tomt kommer det ju att bli, man vänjer sej fort!

Häromkvällen när vi skulle sova, jag å Mattias, hörde jag plötsligt en röst i mörkret som undrade om vi inte skulle ta å åka till Ullared kommande helg. Jag höll på å sätta luft i fel strupe, när jag insåg att jag faktiskt inte sov så jag kunde ju inte ha drömt det. Mattias?.. Vill till Ullared?.. Baktanke?
Det enda "svaret" jag fick fram var det givna:

- Varför?

Å tebax fick jag nått mummel om att det hade vart kul å käckt att köpa lite julklappar å så. (??)
Å tro det eller ej, men jag var för trött för att prata om det då, så jag somnade istället. Haha! Inte likt mej, I know!
Men så slog det mej nu, att jag inte har tagit upp det med honom igen. Om det verkligen inte var en dröm?..


//E


Kommentarer
Postat av: Bella

ÅÅÅh sötisen Allebralle!! Lägg upp kort snarast!!! :D Åh det va inte dåligt o ta dig ut o handla frukost, blommor o sånt..duktiga du :))

Vill oxå till Ullared ju!! :)

2009-11-09 @ 18:40:21
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Carro

ÄLSKAR dina LÅÅÅÅÅNGA BLOGGAR!!!! =)) Kort hoppas vi kommer snarast till nästa blogg ;-)

Ullared, VILL DIN SAMBO DIT??? Är han sjuk??... hihi! Jag ska dit nästa månad men UTAN både barn och man =)

KRAM

2009-11-09 @ 20:26:05
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Frida

Bland det bästa blogginlägget jag har läst- någonsin! Söta Emma. Vill ses snart! Kram

2009-11-09 @ 22:23:21
Postat av: Jessika

Jag håller med Frida! Bästa bloggen! (Nästan). En bild på Alex hade förgyllt den ytterligare!

2009-11-09 @ 22:32:00
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

Du verkar ha bra ordning på din karl! ;) Det är ju inte alla som vill hänga med till Ullared direkt.. herregud alltså! Det var inte illa, och att HAN frågade.. haha! Love your blog!

2009-11-09 @ 22:50:30
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Trevligt minsann Emma!

Har du mycke tid över eller har du tagit nya bloggtag?

Kommer väl en till snart så vi får se era nya frisyrer? Puss å kram

2009-11-09 @ 23:15:32
Postat av: Karin

Ååå vilken rolig blogg, den livade verkligen upp denna ruggiga dagen! :)

2009-11-10 @ 13:10:35
Postat av: Camilla

Här längtar man och längtar och längtar efter ny blogg och när den äntligen dyker upp fattas den utlovade bilden!! :O

No good Emma ;)

Annars var den underhållande som vanligt.



Camilla <3 Emmas blogg.

2009-11-10 @ 21:58:10
Postat av: MALIN

Såklart jag läser din blogg, every day. Men den uppdateras inte lika ofta som förr..=)

Har juh den som startsida på datan ;)



Puss

2009-11-13 @ 08:36:53
Postat av: camilla J

Roligt å se att du bloggar igen, bloggen har vart saknad. Trevlig helg!

2009-11-13 @ 10:43:00
URL: http://camilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0