En ny pärla!

Först å främst vill ja naturligtvis be om ursäkt för att Alex ”efter-klippning-kort” inte var med i förra bloggen. Detta tycks ha upprört många ;)
Å det är absolut inte min mening att uppröra er igen, men det blir inget kort idag heller :P 
Kameran har checkat ut, å det behövs antingen ett nytt batteri eller batteriladdare. Å vi har inte vart så kvicka på att komma iväg för att inhandla detta. Hoppas på snarast.
Dessutom är det ju "flickträff" imorgon, så NI får ju se honom ändå. Å det är ju faktiskt inte så stor skillnad trots allt.
Apologize accepted? ;)

I onsdags förmiddag ringde Mattias till mitt jobb å sa att han köpt en ny bil.
- Ehh..Jaha? sa jag... Vilken färg? ;)
Så nu står det en svart Volvo v50 2006 års modell – diesel, hör å häpna – å glänser i kapp med min v70-pärla på gården.
Alex sa faktiskt till mej häromdagen att jag skulle få en svart ny bil av tomten. Å det stämde ju, svarta bilen är här, dock inte tomten. Han kanske är synsk lillgrabben?

Nya pärlan är verkligen huuur bra som helst! Är supernöjd, mycket bättre än v70 (trodde aldrig dom orden skulle formas av mina läppar, men det är så sant som det är sagt). Splendid car!
Å så har den såna där töntiga detaljer som jag tycker om, såsom regnsensor och backsensor. Såna där onödiga finesser som ändå är kul att ha liksom:)

Så nu har Mattias fullt upp med ”the makeover”, han har redan beställt en vinge, sänkningssats, sportpaket, tid för lackering, lackbehandling (DiTec), rekonditionering etc.
Bilintresserad, Mattias? Kanske lite ;)

I fredags blev jag upplockad av Mattias på jobbet kl 15. Då hade han redan vart å hämtat Alex på dagis å dumpat honom hos farfar Claes. Vi skulle ju till Ullared!! Wihoo ;)
Där var en hel del folk, trots fredageftermiddag, men det var ju ingen kö eller så å man kunde ju gå ”fritt” i varuhuset. Armbågarna behövde inte vara sylvassa med andra ord.
Hade det vart kö in skulle Mattias ha vänt å åkt hem igen, förklarade han manligt för mej.
Hur det nu skulle gått till, för jag, hans ofödda barn å bilen hade minsann stannat kvar! ;P

Det blev lite blandade varor; julklappar till Alex, jacka till Mattias, lite kläder till Alex, lite julsaker mm. Slutsumman landade denna gång på runt 3500, så inte såå blodigt. Mattias stod i kön å gissade på 2000-2500 kr – märks tydligt att han inte är en van Ullareds-shopper ;)

Lördagen avnjöts mestadels hos mor och far, där det hux flux dukades fram middagsmat. Något vi faktiskt inte alls hade planerat, men som slank ner gott ändå :) Så går det när man besöker folk vid middagstid ;)

Efter en Johan Falk-film hemma senare på kvällen damp jag ner i säng, i vanlig (pensionärs)tid.

Igår var vi bjudna på söndagsstek hos svärföräldrarna, får ju änna passa på nu innan dom slaktade lammen kommer till sin rätt. Sen får vi nog se till att ordna stek på eget sätt.
Maten var i alla fall sådär supergod som den alltid är där ute, å lika åpen är man varje gång så att man blir sprickfärdig :S
Alex gammelmormor å gammelmorfar var där också. Kul att se dom igen, efter att Maj-Britt legat på sjukhus flera veckor.

Idag, min lediga måndag, har vart en riktig ”a la Jessika-dag”, dvs pyssla-å-fixa-å-dona-å-greja-massa-saker/ärenden. Å som jag förutspått var det inget vidare, mycket roligare att bara va liksom ;) Ta dagen som den kommer.
Anyway, denna lediga måndag blev sån i alla fall, i Jessika stil. Here’s my story:

Dagen började med en stressig frukost, följt av en snabb dusch. I bilen, på väg till ärende nr 1 (som var att hämta mamma på jobbet), ringde Frida å efter lite konverserande upplyste hon mej om att vaccinationen av ”småbarn” startade idag å det gällde att vara ganska snabb eftersom det fanns risk för att vaccinet skulle ta slut. Bestämde mej för att vaccinera Alex senare under dagen, skönt att få det gjort samt att det faktiskt var min lediga dag å jag hade inga andra planer på eftermiddagen…

Sedan var det då dags; ärende nr 2: blodprov, urinprov å slutligen cytologprov hade denna mysiga måndagsförmiddag att erbjuda. Lovely! :S

Efter lite förseningar å småprat var jag i alla fall klar där, å kunde slutföra ärende nr 3 som var ett bankärende. Mamma behövde ”köpa pengar” som Alex uttryckte sej. Tyvärr var det inte bara min mor som behövde köpa pengar, utan ungefär hälften av Alingsås invånare. Trots det gick det förvånansvärt fort inne på banken, vilket det aldrig gjort förut.

Hem till mamma för ärende nr 4: äta mat. (Å jo, det är ett ärende. Ett otroligt viktigt sådant,för…”äta bör man, annars dör man”)

Sedan hanns det med en slappartimme hos mor innan vi fick bege oss iväg igen. In i bilen å mot bvc för vaccination (ärende nr 5). Mötte Frida å Unni utanför å sen gick vi in i kryllet av barn. Trots barn högt å lågt, hann vi knappt fylla i papperet innan det var vår tur. Där gick det undan!

Alex bligade storögt på sköterskan när hon tryckte in nålen å sprutade in vaccinet. Inte ett ord å inte en min rörde han…förrän sköterskan nämnde ordet plåster.

- NEEEEEJ, vrålade Alex. Jag vill inte ha plåster!
Manligt ;)

Sköterskan skrattade å sa lugnt att då behöver du inget då. Alex blev kolugn igen å tittade ner i bokmärkeslådan som hon höll fram. Tittade noga innan han valde ett bokmärke med en tax på (?). Den döpte han senare till Unni - hans vaccinkamrat ;)

Efter att vi skiljdes åt från Frida å Unni, blev det en sväng på stan efter motrsträviga protester från Alex när jag sa att vi skulle åka hem. Han ville prompt till stan, så vi gick en lov där. Hittade en julklapp till mamma, en Spindelmannen-tröja till Alex för 29,50 - ett riktigt kap, å sen gick vi till jobbet å hämtade fika som vi skulle förtära at home.


Nu sover Brallen gott i sin säng, å gör förhoppningsvis det hela natten om inte vaccinet spökar. Imorrn är det dagisfotografering som gäller, å eftermiddagen tillbringas hos Jessika å flickorna.


Auf wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wohooo!

Värst vad du slog till med blogg idag ;)

Ska bli underbart att åka ditt nya vrålåk imånn och få sen din sons nya frilla :D

2009-11-16 @ 21:09:44
Postat av: kia

Läste jag rätt? Hans ofödda barn? Ska ni ha bebis? Grattis isåfall!

2009-11-16 @ 21:19:55
URL: http://willied.blogg.se/
Postat av: Jessika

Underbart med lång o kul blogg!!! :-D Å återigen, stort grattis till den havande!!!!!!! :-D Ses imorrn baby! Puss

2009-11-16 @ 21:35:35
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

Du är så bra! Och Alex söt som döpte taxen efter min lilla skrutt.

2009-11-16 @ 21:38:56
Postat av: Johanna Sandgren

Ofödda barn?? Massa grattis isåfall!! När är det dags???

2009-11-16 @ 21:50:43
Postat av: Frida

Härligt me ny blogg :)

2009-11-17 @ 00:37:23
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Karin

Hans ofödda barn?! Massa grattis till er!! :)

2009-11-17 @ 07:59:46
Postat av: Hanna

Emma min lilla stjärna!

Vi ses om en stund. Nu får du skynda att svara på alla frågor :P

2009-11-17 @ 14:11:13
Postat av: MALIN

Mest stolt att ALLA vet nu;

att jag ska bli moster igen..:D superdålig på att hålla hemlis, som jag dock har gjort!

2009-11-17 @ 18:22:20
Postat av: camilla j

Men JÖSSES, stort grattis, knäppa jag trodde att du menade att "du" var Mattias ofödda barn, kan ju tro att det finns blonda hårstrån här XD



Ja visst är det skönt att vara vaccinerad, Magnus gnällde om ont i armen, men "tönt" tyckte jag, det känns ju liksom inte, men i natt vaknade jag med värsta värken, tji fick jag....



GRATTIS IGEN!

2009-11-18 @ 07:31:03
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Bella

Gött me låång blogg men glöm inte o fixa kameran så vi får se kort nästa gång på d du hittar på goa vän!! :D

Åh så får vi då se till o träffas snart igen!! =))

kraam

2009-11-18 @ 14:44:53
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Elli

Bara så du vet: Äta gör man ÄNDÅ dör man...;-)

2009-11-30 @ 18:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0