Min tisdag..

Igår efter slitgörat på jobbet (IRONI, har ur-lugnt på das work just nu) och dagishämtning drog vi en snabb sväng till Willys, köpte pölse å pulvermos å drog hemåt. En riktig ideal-måltid ;)

Tillagade en lätt middag med pölse med bröd och pulvermos. What a great mom I am! ;) Har man brått så har man :) Till mitt försvar måste jag faktiskt säja att pölse är jädrigt mycket godare rå än kokt. Tyckte dock att det blev lite skevt att bjuda min 2 årige son på korv å bröd – eftersom han dissade mitt pulveriserade mos. Usch, känner mej alldeles hemsk nu.
Men hey, vad gör kokt korv som inte rå gör? Det är ju naturlig korvätning - inga onödiga tlilsatser, inte ens vatten.

Ibland får man faktiskt ha sina dåliga mammadagar oxå! Han hade ju faktiskt precis ätit på dagis när jag hämtade honom, så han åt nog bara för att det såg så väldigt aptitretande ut ;)

Efter gourmetmiddagen for vi iväg till Camilla för att uppplockning, å sen vidare till Jessika & Alwin. Vi kom, förvånansvärt, nog sist av alla. Har nog aldrig hänt mej förut, som den tidsoptimist jag är. Helst är jag iallafall minst 10 min innan utsatt tid, men man blir väl som man umgås. Alla mina vänner har svårt med det där fenomenet att lyckas komma i tid nångång. Men Marie är nog ändå värst utav dom alla ;)

Jessika bevisade att hon minsann visst kan lyckas i köket, å hade ”meckat” ihop marängsviss, en alldeles utomordentligt god sådan! Otippat, I know ;) Kvinnan klarar ju knappt av bake and shake annars ;)
Blev som vanligt mycket snack å liten verkstad, men det är ju just därför tjejfikor är så himla bra; slappt, god fika å ett jädra kackel ;)

Läste en artikel i AT häromdagen om att det hade vart ett nattligt bråk på Stures mellan olika "grupperingar" (som visade sej vara svenskar vs. danskar), tänkte direkt på mina goda vänner Bella och Emma, som ständigt hänger där – iallafall den förstnämnde. Å som vanligt hade jag rätt, visst hade dom vart inblandade. Å jo!
Emma är inte riktigt den som backar från bråk, Bella hade dock dratt till McDonalds istället ;) Visst blir man alltid supersugen på cheeseburgare när det vankas bråk? ;P

Igår var det dags för Alex dagisfotografering. Det hade gått bra. På gruppfotot.
På det enskilda kortet hade fotografen haft lite problem med Alex tunga, förklarade fröken när jag kom på eftermiddagen. Detta kan låta lite suspekt, men det är nämligen så att sonen har tagit till åtgärder vid ev blyghet numera. Så när han blir lite blyg hänger halva tungan utanför munnen å dinglar, likt en hund. (Var nog inte så lämpligt att vara hundvakt åt Boss trots allt? Å absolut inte när han får för sej att leka att han ÄR Boss, då kommer han å slickar en i hela ansiktet – men det är en annan historia.)
Så nu ska det iallafall bli ytterst spännande att se dagiskorten. Jag har redan innan bestämt mej för att köpa hela fotokittet, men en småtrotsig 2 åring med uthängande tunga kanske inte är så kul att hänga upp på väggen? Får hoppas att han lyckats ”hålla den inne” på ett kort iallafall :)

Denna vecka är cheferna på Turkiet, gottegrisar! Men dom värsta gottegrisarna är nog vi som är kvar på jobbet, att jobba i en lugn, harmonisk miljö är ingen skit! ;)

Imorrn ska jag träffa Frida, det var way too long ago..as always! :S Det bästa med henne är att hon alltid samlar på sej spännande samtalsämnen, en riktig kompis det! ;) Denna gång har hon tillexempel kört på en stackars cyklist med sin bil. Å som plus i kanten, får Mattias laga hennes bil. Han kan nog snart livnära sej på hennes försäkringsskador ;P Nädå, så illa är det inte..än ;)


//E 


Kommentarer
Postat av: Bella

2009-11-18 @ 17:20:12
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Bella

Åh detta me like a lot... två bloggar väldigt nära varandra!! fortsätt så gumman!! :D

Ska bli väldigt intressant att få se "hund-kortet" på lille Alex..hahahahaa o hoppas även då att jag kan få el köpa ett lite kort på honom!! =)



Åh klart man blir sugen på cheeseburgare..nästan alltid när jag vart ute på helgen så blir d en-två cheeseburgare att äta :D hihihi Men bårket var jag ju inte så inblandad i..försökte stoppa det mer men gick ju inte så bra o det hade man väl kunnat räkna ut!! haaa

2009-11-18 @ 17:23:15
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh söta Alex! Det vill jag se!! Unnis kort kom för ett par dagar sedan. Sötskrutten satt där och skrattade med TÅRAR i ögonen. Lillan! Undrar vad de hade mutat henne med.

2009-11-18 @ 20:14:20
Postat av: Jessika

Tack för erat trevliga sällskap igår! Men visst, lite dåligt av er att komma så sent! ;-)



Puss

2009-11-18 @ 20:20:33
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Camilla

Fast jag har hört att fint folk kommer sent Emma :)

Därav vår sena ankomst ;)

2009-11-18 @ 21:25:07
Postat av: Frida

Men Emma.. hahaha, du är för rolig!!

2009-11-18 @ 21:37:28
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Karin

Fint folk kommer sent, jag är tidsoptimist så det skriker om det så är väldigt ofta sen... Om man ska bjuda mig så säg en kvart tidigare till mig än till alla andra ;) Ha det så bra!

2009-11-19 @ 20:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0