En girlicious night..

Finally!

Time to do some blogging!


Jessika, Jessika, Jessika....

Hur lååånga bloggar ska ja skriva egentligen?

Tror du inte att jag har annat för mej på dagarna än gå å tänka på va ja ska skriva om i dagens blogg..?

Haha, KORREKT! =)

Men for your sake only, så ska jag väl försöka då:


Ja där ser man!

Bloggade om vart fan snön är, i måndags.

Och igår vaknade jag upp i ett vitt "vinterlandskap".

Men hur länge fick den ligga kvar då? Typ 5 minuter!!

Medan jag åt frukost så försvann den ju. =(




Nåja, kanske inte riktigt ett vinterlandskap?


Onsdags förmiddagen gick åt att pyssla lite i hemmet.

Jag plockade, donade å stod i. Så att det skulle vara fint när damerna kom.

Fett tråkigt att städa. =) Är det verkligen sånt du tycker är kul, Jessika?

Pedant-tant!





Menmen, vad gör man inte för sina homies?

Eftermiddagen gick mest åt till att förbereda maten, mej själv och Alex.


Tjejmiddagen blev riktigt lyckad! Skit trevligt hade vi!

Roligt att alla var med, hela ligan! Camilla, Jessika, Emma, Bella, Hanna och så jag.

Middagen blev oxå lyckad, flickorna tyckte om min tacopaj.

(Å Mattias tyckte om resterna sen när han kom hem)  =)



                   


Hanna hade tagit över Emmas "jobb" att fixa sallad, å det gjorde hon med bravur!
Himla goda dom där "runda "grejerna" var som typ är som sånt man har på kex" =)

Camillas val av dricka - kanon! Bellas glass och hemgjorda kolsås- superb.

Å Jessikas godis- och chipsköp - good! =)



                  



Kl 20,00 bänkade vi oss framför tv-n: Bonde söker fru! Sista avsnittet ju! =(

Det var ju väntat att se att det inte hade hållt mellan Freddan och Sofia. Dom hade ju bara träffats en gång efter semestern.

Och att Karl-Petter och Jessica inte blev något par, visste man ju redan från förra veckan.

Anders och Isabel verkade fortfarande lika kära.

Men varför ska dom bygga ut? Huset kan ju knappast bli större!!

Bonde Susanne och Per-Inge var ju också still in love. Nu hade Per-Inge sålt sin gård oxå, så dom skulle flytta ihop.

Å enligt ryktena säjs det att dom ska ha barn...


Tråkigt att ALLA bra program slutar nu!
Grey's Anatomy, Desperate housewifes, Bonde söker fru mm.

Tur att det finns blogg iallafall! ;-)


Tjejmiddagen flöt på. Efter middagen dukades det fram godis, chips, mer dricka å glass med kola- och chokladsås.
Vi pratade om allt, mellan himmel och jord. Så som bara tjejer kan! =)

Allt från boobjobs till hockey.


Kvällen slutade strax efter 22. Då blev det raka vägen till sängen. JAG var dödstrött, å det händer fan inte ofta!

Ni kör musten ur mej, tjejer! ;-)

Men ser ändå fram emot vår "grabbkväll" - hockey å öl!


Idag, torsdag, då!

Först var jag, Alex, syrran å hennes barn hos vår moster Boel. Fikade (naturligtvis) å fick doppresent.
Den vita barnkammarboken, vilken både jag och Malin redan hade..Menmen..


                   



Boels barnbarn, Albin 5 år, var oxå där. Han å Wilma fann varandra direkt å lekte. Allt skulle plockas fram: lego, bilar, fotbollar, spel mm. Det såg ut som ett bombnedslag!
Men det är väl kanske det man får förvänta sej senare? 

Sen kom dom å sa att dom ville bada i badkaret..ihop. Där gick gränsen!

Haha.. Nä men då skulle vi ändå precis bege oss. (Som tur var)  =)


 



Wilma och Albin


Malin styrde kosan hemåt å jag åkte till mitt andra hem, Jessika.

Där hade jag fjäskat till mej lunch - kycklinghamburgare bjöds det på!

Det var väldigt gott. THANK YOU!

Sen planerade vi nyår, eller ja, planerade å planerade.
Vi hade båda samma förslag: fläskfile och potatisgratäng. Så det får det bli!
Och marängsviss till efterrätt! Gott!
Pratade en stund om att vi kanske skulle göra lite finare mat och kanske tillåmed trerätters? Men den iden slopade vi snabbt - varför ska maten vara lite "finare i kanten" när vi inte ens är det själva?

I eftermiddags, när Mattias slutat, påbörjade vi vår roadtrip till Nässjö.

Mattias skulle köpa nya fälgar.



SUCK Å STÖN!
Det var inte alls så skoj som jag (och han) hade förväntat oss.

Man var ju lite "stressad" över att Alex var med oxå; när han skulle äta å att man skulle underhålla honom i bilen eftersom han säkert inte tyckte det va såå jävla skoj å åka runt i en bil hela eftermiddagen/kvällen.



Han ser ju som sagt inte ut att ha alltför roligt!


Å det gjorde ju inte saken bättre att hans far har ABSOLUT NOLL lokalsinne så han irrade runt i Jönköping å höll på.
Plus allt gnäll från oss båda: 
Mattias: "Va fan är det bara 70 här för? Å hur kan en hastighetskamera bara "hoppa" upp framför bilen? Vart är vi nånstans egentligen?"
(Intressant att åka bil med någon som KÖR som frågar vart man är! Hahaha...)
Å från mej: "Är vi aldrig framme? Hur långt är det kvar? Vad är klockan egentligen? Vi kommer aldrig komma hem igen ju!"


Nä usch, borta bra men hemma bäst!




Här är dom iallafall


När vi sen äntligen kom hem, så fick jag till sist min "muta" - UTEMAT!

Viktigast av allt! Blev en kycklingulle från Kungen.
(Eller säjer man rullkyckling då, Camilla?)





Bella! Självklart hjälper jag dej att duscha håret när du fixat dina boobies! =)

Men pick pack för att gå med dej på din första "köpa-ny-bh-runda"!!
För det blir väl inte en "Madonna-bh" igen?
Hahaha..


Nå, Jessika? Frågan vi alla undrar över: blir det någon mer tacopaj i ditt liv?

Ber även att få gratulera Alwin på hans 6 månaders dag som är idag!
Congratulations!

Sorry, det blev inte så långt, men jag orkade inte mer nu - eller så är mitt liv inte mer intressant än såhär!

Nästa blogg utkommer lördagen 22 december! =)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Carro

Det var en utmärkt blogg, precis som vanligt =)
Ni verkade haft en trevlig tjej kväll!!
Kram

2007-12-21 @ 00:11:06
Postat av: Hanna

Haha.. Bra bloggat! Usch vilket flängande de verkar ha varti för din del ida. Att du orkar ;)
Tack för igår. Kramar

2007-12-21 @ 03:45:22
Postat av: Jessika!!

Hehe! Längre kan du.... Eller så får jag börja läsa långsammare! =) Å Ja, de kan nog slinka ner en bit tacopaj igen! Hehe!!

2007-12-21 @ 08:03:18
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha! Klart det heter RULLKYCKLING! Jag har ju lärt mej nånting nytt ;-)

Tack för mysig tjejkväll! Mera sånt! Hoppas grabbkvällen blir snarast!

PUss

2007-12-21 @ 09:33:06
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Erika ..

hej Emma!!

Riktigt kul att läsa din blogg!!!
som en novell el. film.. :-D

HOppas ni mår bra!

kul att du har med massa kort!

så söt Alex!

2007-12-21 @ 19:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0