Lucia

Idag har jag hämtat min kära mor på hennes jobb. Alex var utklädd till tomtenisse dagen till ära. Va ju tvungen att lussa för henne, man måste ju passa på medan dom är små å inte kan protestera! =)
Mormor tyckte han var sååå söt!





Sen åkte vi en sväng förbi syrran. Modern skulle lämna "lussepaket" och lussefika till Malin och Wilma.

Max mådde tydligen bättre igen. Skönt! Hoppas "familjen Otursdrabbad" blir friska snart. Dom har ju haft alla sjukdomar på bara några månader; RS-virus, förkylningsastma, ögoninfektion, dubbelsidig öroninflammation, vätska i öronen, magsjuka, feber med mera, med mera!

Därefter styrde jag v70:n mot Fly. Väl framme gick vi ut på promenad, Ronja behövde ju rastas och vi med för den delen =)





Sen när vi kom in igen blev det lussefika (och frukost för min del)! Mammas hembakta lussebullar. Goda goda!




Sen fick Alex oxå ett "lussepaket". Söt lucia och stjärngosse. Alex bröt tyvärr nacken av stjärngossen med en gång.

(Han var väl rädd att han skulle stöta på Alex lucia-flicka. )





Åh! Idag var Bonde söker fru igen.

Visade ju resan. Lite avundsjuk på Fredrik och Sofia som fick åka till Cypern. Men visst hade det vart roligare att se Lena där? Fast hon hade väl bara försökt ta hand om alla herrelösa djur som springer omkring där nere.. =)


Men guuud! Jag höll själv på att börja lipa när Freddan började gråta över att Sofia sa att hon tyckte om att umgås med honom. Vadå ovan vid tjejer? Gullegris! =)

Å så fick han hånglat oxå! Bra kämpat, Fredrik! Men vad var det han sa? "Vill hon så vill jag"..=) Det var säkert "den riktigt jävliga åkturen" som han bjöd henne på som gjorde susen =) "Born to be wild" - låten stämde ju precis in på Fredrik också..Inte! Hahaha...


Karl-Petter och Jessica i Lissabon då. SKOJ! Jessica som inte ens visste om Lissabon var en stad eller ett land. Haha. Missade att hon sa så igår på programmet, men blev informerad av Camilla imorses på msn. Men jag fattade fel och trodde att det var Camilla som inte visste det. Men hon rättade snabbt till det:


- "Så dum är jag inte. Som hon är."

(Du är allt bra söt du, Camilla! Å inte alls dum! =))

Lite crazy ibland, kanske:





Men det är roligt! Man ska ha barnasinnet kvar, det är viktigt! =)

Frågan är vad folk tycker om oss när vi går ut tillsammans nästa gång och det är alkohol med i bilden, för detta kort är ju taget på en vardag mitt på ljusa dagen på ÖB.. Haha! Krogen är allt överskattad! ;-)


Jaja, åter till Bonde söker fru (som den tv-recensör som jag är)

Till Jessica och K-P:s resa.
Jessica sa ju innan dom åkte att hon säkert skulle trivas. Hon tycker ju om uteliv..å shopping..å sol...å bad.. =) Inte ett enda ord hon sa om Karl-Petter, eller att hon var glad att han valde henne..

Riktigt rolig brud! Hon å K-P lär ju inte haft tråkigt direkt! Dessutom sa hon ju faktiskt att hon tyckte Karl-Petter var "rolig, för att vara så tråkig"..Haha!

Trevligt att fått lärt sej lite engelska av Jessica oxå - Fish betyder fisk!


Jaha, då var det snart helg igen!
Imorgon, fredag, ska vi till mamma och pappa, as usual! Där bilr det god middag å så bastar Mattias och pappa å dricker öl.. Same procedure as every weekend! =)

Å på lördag blir det julbord med Mattias jobb. På First Grand Hotel.
Alex ska vara hemma hos mormor och morfar. Men tönt-morsa som jag är  (ja, jag erkänner!)  =)  så vill jag inte sova hemma utan honom så jag får vara nykter och åka å hämta honom sen på kvällen.




Så här såg det ut förut när vi lade lillkillen. Ville inte alls sova. Särskilt inte nu när han kommit på hur roligt (?) det är att rulla runt i sängen. Han ligger åt alla möjliga håll, gärna med huvudet där fötterna ska vara å tvärtom!

Sen ligger han där å hoar å skrattar för sej själv..

Ärvt vems humor liksom??


Och Malin, min älskade systeryster! KLART jag äääälskar att prata med dej i telefon! Det är bara det att du alltid ringer "fel tider".. =P

Psst..Hörde din "favoritlåt" förut (den som alltid gör dej så glad):

"la la la la la, la la la la la, lalalalalalaaa.."

Känner du  igen den?

(Rätt svar står baklänges: nelib-ssalgmeH) =)





Här är hon! Världens bästa syster med hennes ena gullunge Max å så min Alex.


 Det var allt för idag!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahaha!! Såå rätt!
Jag är så glad att du börjat blogga!
Och dina bloggar är ju minst lika "roliga" som mina! Om inte bättre!

Tänk den dagen vi slår våra kloka blonda huvuden ihop å printar ihop nånting tillsammans! Åh!! Vilken bestseller det skulle bli!!!

Puss!

2007-12-13 @ 21:30:08
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Bella

haha...så söt han e din son!!me ronja rätt i ansiktet...hallå eller vadå nyfiken hund..haha.. =)
o du tyckte d va ett fint kort att lägga in el?på mej o millan..på henne va ju bra..men hallå eller..piraten bella va la sådär!!haha=)
jaja...fortsätt blogga så fortsätter jag kommentera..

2007-12-13 @ 22:40:26
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Jessika!!

Ingen uppdatering här ännu?? Fan Emma, vad gör du på morgonen? =) E de bara jag som bloggar 2 ggr om dagen? Hehe! Idag blir de bara en gång...

Å Bella, läser du inte i min blogg?? Jag vill ha kommentarer från dej med! ;-)

2007-12-14 @ 09:03:49
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Malin- The lovely sisterhood

jaja, det verkar som om du inte tycker om att prata med mig i telefonen, miss snäs-fröken..;-)
Snart bär det av till Liseberg med mattias. Utan abrn. Sitter här vid datorn i ensamheten..har ju dammsugit o gjort ordning mig inför avresa...rastlös utan barn?! Har skaffat mig en ny friss också. Fin, MÅSTE JU DET FÖR 1140:- kostade den..HERRE GUD! (kanske ska skaffa mig en blogg, så slipper jag blogga på din..*hehe*) Men min skulle vara tråkig. Bara handla om vilka sjukdommar som vi har..Bättre än Sjukvårdsupplysningen.
Hoppas det går bra med Wilma o Alle ikväll..
Kram o PÖSS..:-)

2007-12-15 @ 16:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0