Merry Christmas!

Fredagen hade vi mysdag hemma, jag och Alex.

Det behövde han efter allt flängande dagen innan.

Vi vaknade sent, sen åt vi frukost och jag läste min nya tidning som kommit alldeles lagom till frukosten.



                   


Mattias hade sagt att han förmodligen skulle få sluta tidigare från jobbet.

Å visst gjorde han det! En hel kvart innan kl 16 kom han hem.

Haha...

Men nu ska han vara ledig i 17 dagar!!

Han börjar inte jobba förrän 7 januari!
Sååå gött! Blir nog att vi gör en hel del roliga utflykter..


När han kommit hem gjorde vi lite ärenden.
Åkte först till Öb. Hittade en ny 50 - kronors julklapp:





Kostade bara 49 kr, sktibra ju! Å den passar ju fakitskt alla åldrar.
Himla nöjd med min paket. Hoppas att alla kommer att "kriga" om den. =)

Det fick bli till att knåpa ihop ett nytt rim:


" Med denna kan du kontrollera,

om du borde banta mera.

När du använder den kan du svimma,

men då är det bara till att börja trimma.

Om du gått upp eller gått ner,

det är vad du med denna julklapp ser. "


Sedan åkte vi en tripp till stan, köpte en ny parfym till mej. Å därefter en snabbis in på Blomsterlandet - var ju tvungen att köpa en fin julgrupp till Jenny och Stefan.

Sen bar det då av till Långared, där Jenny och Stefan bor - det stundade ju "föräldragruppsmiddag" och groggbuffe! =) Barnen hade även "julklappsutdelning"



                   



Vi hade precis lika trevligt och roligt som vi alltid har när vi träffas!
Skoj att alla kunde oxå - vi var 8 pers + barnen.

Mattias sa när vi kom dit:

" - Först hit och sist hem"

Och det stämde!

Vi kom inte hem förrän strax innan 02,00. Å dom andra drog nog hem vid ca 22,30!

Men vi hade sååååå kul! Å Mattias och Stefan groggade som aldrig förr =)

JAG vaknade av huvudvärk imorse - skyllde på att det var Mattias alla spritångor!

Å så som han stank så var det nog säkerligen så!



Jenny med lilla Signe


Idag vaknade jag 12,30 av att Mattias kom å sa att frukosten var klar! =)

Efter frukosten skyndade vi oss att göra oss iordning, eftersom vi skulle ut till Näverhult för att hugga gran. Det mörknar ju så fort ute!

När vi kom ut till Mattias föräldrar, var nog klockan strax efter 14, å Mattias och hans pappa gick ut med en gång. Jag å Alex satt inne å fikade med Alex farmor och gammelfarmor, som var på besök.



                   



På hemvägen åkte vi en sväng till mina föräldrar. Dumpade av en gran som mamma skulle ha, stannade på middag och sen bar det av hemåt igen.

Klä granen och griljera skinkan stod på schemat.
Och självklart, blogga! =)



                   


Nu blir det ingen mer blogg förrän efter jul!

Så hoppas Ni får en underbar jul!


Merry Christmas!





Det ska jag ha! ;-)
Mitt alldeles egna "flak"

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Värst vad du alltid hinner med mycket saker :-)
Skönt att ha Mattias hemma sålänge.

Hoppas ni får en underbar jul & ett gott nytt år!!

Vi ses på grabbkvällen ;-)

2007-12-22 @ 22:00:16
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Hanna

God jul och gott nytt år!!

2007-12-22 @ 23:16:35
Postat av: Carro

Emma, vilken bloggare du är!!
Helt underbart att läsa =)
LÄNGTAR tills nästa blogg!!

Alex e en riktig sötnos han med =)
Nu får ni ha en riktigt GOD JUL, vi hörs av
så vi kan träffas snart!
puss & kram

2007-12-22 @ 23:59:39
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Anonym

herregud..ni hinner verkligen me mycke utan att verka nåt stressade!!=)vi hörs o ses la i mellandagarna!!kramkram

2007-12-23 @ 23:17:09
Postat av: Anna

hahhaha sjukt snygga bilder på mig och hanna du! hade väldigt trevligt i tisdags, får vi göra om snart igen... alltid lika kul att läsa din blogg och se vad du har för dig på dagarna!

2008-01-24 @ 20:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0