Mitt veckoslut...

Tack alla ni vänliga själar som kommenterar!

Mycket skoj att läsa!

Special thanks to you, Emma, OF COURSE! ;-)


Då så..
Torsdagen var hemsk! Låg i sängen hela dagen och mådde illa.. Usch!

Fick läst ut min bok som ja fick i juklapp iallafall! Enda jag gjorde på hela dan..

Grymt bra bok!! Synd bara att dom tar slut så fort! =(





På fredagen måddes det bättre. TUR! Såå tråkigt att bara vara hemma å göra ingenting.

Så jag, Mattias och Alex åkte till city. Det skulle shoppas på systemet å även försöka hitta nått på rean.
Vi köpte två par jeans till Alle bralle, sen gick vi till systemet. Sen var vi nöjda med shoppingen i ösregn. =(


På kvällen skulle Mattias och pappa till Göteborg för att se på hockey, Frölunda - Brynäs. Och jag å mamma (och Ronja) ha tjejkväll!

MEN stackars pappa ringde när vi var på stan och sa att han var sjuk.

Magsjukan hägrade hos dom!  =(

Stackarn, han som sett fram emot denna matchen såå länge!

Nu fick Mattias gå med sin lillebror och Henke istället - onödigt att slänga biljetterna ju!



                   

(Matchen slutade 4-2 till Frölunda, by the way)

Efter vi vart på stan åkte vi till Börjessons bil - skulle köpa ny bilbarnstol.

Men säljaren sa att man rekommenderar att barnet ska kunna sitta bra på tex golvet utan något stöd, för att kunna sitta i en sådan stol. Annars kan dom bli så trötta i ryggen. Å eftersom Alle bralle inte kan sitta länge utan stöd - utan mest tycker att det är roligt att slänga sej åt alla håll - så väntar vi.  Det är ju ingen brådska heller.




Besafe Easy Kid - bäst i test


Sedan skulle vi åka å handla på Willys, men bestämde oss för att Bella kunde få "Gevalia-gäster".

Så vi bjöd in oss på kaffe och som vanligt bjöds det inte BARA på kaffe utan miljoner olika kaffebröd =)

Där blev det bokat att Bella och hennes storasyster Sofia skulle komma hem till mej på kvällen.
Eftersom pappa inte mådde bra så förbjöd jag mamma att komma å komma hit med massa ohyra. =)
Så det blev ju tjejkväll ändå, fast inte med samma gäster som planerat. =)

Kvällen skulle bestå av den alltid så goda tacopajen. =)

Å redan strax efter 16 travade de in i huset, glada och muntra.

Vi hade det himla trevligt! Bella blev, som vanligt vår hackhöna, under kvällen.
Haha, såå kul å skoja med dej, Bella!

Efter att killarna åkt till Göteborg, började vi med matlagningen.



                   



Alex var naturligtvis oxå med på vår tjejmiddag - han är änna van vid det nu! =)


                   


Och efter vi avnjutit den härliga middagen slog vi oss ner i soffan och julklappsutdelningen började!
Jag fick 3 st jättefina värmeljusstakar, örngott och ett Dove-kit av Bella. Och Alex fick bitskallra, isbitskallra, 2 st fina bodies å ett mys-set!

TUSEN TACK igen!




Alex nya fina bodies

Sedan satte vi på en film: "På smällen".

Haha, såå sjuk! Kände nog allt igen mej i några av scenerna där graviditetshormonerna sprutade hejvilt! =)



                   


Tjejkvällen rundades av runt 23 tiden, då Mattias kommit hem.

Alle bralle var fortfarande vaken!!
Han väntade nog på sin far. (Eller så hade det med saken att göra att han somnade i Bellas famn och inte vaknade förrän kl 21 igen. Då var det dags för välling å lek, tyckte han)...
Men när Mattias kommit hem och familjen var samlad igen - och han hade fått myst med pappa en liten stund - så somnade han allt gott!



                   



Idag när vi vaknade så var det Mattias "tur" att må dåligt. Illamående!

Så jag åkte ensam, en sväng till Malin. Vi hade kafferep och tjötade!
Kikade i deras nyrenoverade sovrum oxå.. Såååååå NICE! Riktigt snyggt!

Det har du gjort bra, Malin! Å karln din har väl oxå gjort lite antar jag! ;-)


Min lille bebis är oxå en liten sjukis! Hostar å snörvlar..

Men har ingen feber som tur är..
Typiskt att vi inte mår bra nu när Mattias är ledig. Hoppas att vi mår bättre nästa vecka iallafall, då blir det nog några roadtrips till våra nära och kära. WATCH OUT!

Kanske en tur till Trollhättan där både svågern, svärfar å Jocke jobbar.

Eller till Göteborg där Michael å Sara bor och även Mattias mormor å morfar.

Samtidigt kan man ju ta en tur i affärerna! =)

Två flugor i en smäll! Både va trevlig å få handla.

En sväng till Floda på hemvägen kanske lockar? OM det hinns med.

Hälsa på Johan och Carro i deras nya hus. Är ju sååå nyfiken!



Nixpix, dags att joina Mattias i soffan!

Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: MALIN - THE LOVLY SISTER

Tjing
Tack för den finaa kommentaren om vårat sorum- som jag är rätt så nöjd med själv faktiskt..*hehe*
Väldigt roligt att du kom hit! Som alltid. konstigt att du kom själv bara..Har typ inte hänt sedan 24 juni..*tihi*
Nu väntar jag på john blund men han verkar ha missat mig i kväll igen..typiskt.
God Natt o Pöss

2007-12-30 @ 00:14:43
Postat av: Emma E

PROTEST, hur kan du med att skicka med Mattias bror på hockey och inte mig? Jag vet inte om jag någonsin mer kommer kommentera din blogg om du gör om det misstaget igen Emma, Skäms på sig nu ;-)

2007-12-30 @ 02:00:37
Postat av: Carro

Hej!
TACK för en trevlig blogg, som vanligt =)
förutom er sjukdom.....
Ja hoppas ni kryar på er så ni kan kika förbi
oss i Floda! =)
GOTT NYTT ÅR!! Kram

2007-12-30 @ 12:16:22
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag lever för fullt!!!
Jag har bara vart lite klen dom sista dagarna.. Och nu har jag jobbat inatt. Blogg kommer ikväll efter släktmiddag! Dom måste ju åxå få sin del av mej ;-)

2007-12-30 @ 12:35:57
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Nice blogg!Fin piratbody Alex fick... Alwins sån e försvunnen. Skumt... Hehe!

2007-12-30 @ 12:37:39
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0