Rikemansknösar...

Inleder dagens blogg med lite alkohol..Inte helt fel va?





Jag och Mattias slappade framför tv:n igår kväll med chips, dip och daimchoklad!
Och vad passar bättre till det, än cider?

Mattias fick ta sej en lättöl (pisseblask) då hans "riktiga" öl redan var uppdruckna.

Så kan det gå!





Julen är en riktigt rolig årstid! Man får ju nästan alltid post. Antingen är det reklam eller så är det julkort från nära och kära!

Naturligtvis blir jag gladare av julkort än ett gammalt reklamblad från Lidl. =)

(Vågar väl inte säja annat i dessa tider)





Idag låg det massa julkort och två STORA paket i min brevlåda.

Paketen var till Alex, från Goboken och ett annat typ av barnboks-företag, Editions atlas.

De var "prova-på-erbjudanden" som jag har skickat efter. Han fick massa skoj! Några roliga leksaker å böcker från Goboken, för bara portoavgiften 39 kr. Och från det andra så fick han bondgårdsdjur, bok och en cd för bara 35 kr.
Och inget köptvång! Mycket bra!




Säj hej till Herr Fyrkant och Gogo


Familjelivsfikat idag blev ändrat.

Det blev hos Johanna och Zion istället för hos Erika.

Tur att nån ställde upp för oss lösdrivande fikasugna mammor! =)

Idag var vi 6 st mammor och 7 barn. Anna med Alvin, Jessika med Alwin, Anna och Neo, Malin och Wilma och Max, jag å Alex å så värdinnan Johanna med sonen Zion förståss.



                   


Alex, Alvin och Alwin


När vi kom hem från fikan var det dags för Alex-mat. Skogstokig var han! =)

"Dansade" medan han åt.. Vaggade liksom från sida till sida i matstolen hela tiden med världens leende.

Sötis!



                  

"Å en slank han hit, å en slank han dit...."


Nu har jag äntligen bestämt vad jag ska köpa för 50 kronors- julklapp!

Det får bli en Paradis-ask iallafall. Svärmor ringde igårkväll och sa att man måste hitta på ett rim till julklappen oxå, så jag tänkte febrilt på vad som är lättast att rimma på. 


"Brun om både händer,

och tänder.

Så ser man ut,

när denna klapp är slut!"


Haha, fantasin var inte riktigt på topp, men whatever liksom! En julklapp för 50 spänn borde inte ha ett så tidskrävande rim.

Var inne på att köpa trisslotter från början, men så sa en mycket klok kvinna att det är ju inte lika roligt om man ser dom skrapa fram typ 100.000 kr sen.

Å det är ju sant! Paradis får det bli. Hoppas att dom öppnar den med en gång så att man kan få smaka ;-)


Idag blev det äntligen en promenix med käraste syster yster. Var flera veckor sen sist.

Åkte till henne strax efter 19. Gick en sväng runt Hjortgården typ, å så till Maxi på hemvägen igen. Malin skulle handla och jag fick handlat lite burkmat å så, mest för sällskapets skull! =)



                   



Blev inte så bra bilder pga dimman, men.
Det var jätteroligt att träffas å tjöta igen. Var ju ett tag sen, eftersom både Wilma, Max OCH Malin legat sjuka i både det ena å det andra.

Kul att ni är friska igen iallafall!



                   

Söta Wilma och söta Max

Funderade på att följa med Malin och Anna till Allum imorgon. Men kom på att det är väldigt onödigt med tanke på att jag knappt har några pengar. Dessutom är jag ju inte ute efter något. Så det får nog bli att jag stannar hemma ändå, tyvärr! 

Får väl plocka ordning lite här hemma innan finbesöket på kvällen. 


Nu så! Nu börjar vi bli riktiga rikemansknösar här på Ryttaråsen.

Alex fina adventskalender som han fått från farmor och farfar, har gett resultat!




I alla 24 "fickorna" har det suttit/sitter det olika Tia-lotter.

Hittills har han fått ihop en total vinstsumma på 70 kr. Inte fy skam!




Da daaaa! Vinstlotterna!

Imorrn hinns det tyvärr inte med någon blogg. =(

Ni får klara er tills på torsdag ;-)

Men DÅ kommer den vara fullspäckad med nya äventyr från mitt liv; från tjejmiddag till en roadtrip till Nässjö.


Carro, är det nån som ska få pris så är det du, för dina ständigt återkommande gulliga kommentarer! =)


Å Camilla, jag vet inte hunn du är? =)  Det här med nakenhet alltså.

Vad är du ute efter? Trodde du var lagd åt andra hållet...

Jaja, hoppas DU nöjer dej med dessa: =)



                   


Lite naket iallafall! ;-) Hoppas du blir nöjd, C!


CIAO!

  

  

KOMMENTERA,

MERA!!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Dina bloggar förgyller mina kvällar när de inte e ngt bra på Tv. Fortsätt så, men gärna ÄNNU längre bloggar ändå! HAHA!

2007-12-18 @ 21:39:26
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja du Emma, du är gjord som bloggare, kanske ska skriva nån rolig bok eller nåt =)
Hade nog förgyllt oss allihop som gladeligen
följer ditt bloggande!! :-)
En stor kram till dig!

2007-12-18 @ 21:46:36
Postat av: Johanna

du är inte klok.. sitter här och skrattar för mig själv.. :-)

2007-12-19 @ 07:17:03
Postat av: Bella

hejhej...ja d va väldans..du slutar aldrig o förvåna mej varken när d gäller o va roliga i bloggar el att du dricker själv..o bara en enda cider..grattis!!=)hihi
ses ikväll på the girlienight..

2007-12-19 @ 08:13:27
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Camill

Haha! Jaa nu är jag lite nöjd! Visar jag mage i min blogg får du minsann åxå göra det! Haha! Ses ikväll! *puss*

2007-12-19 @ 10:41:13
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: MALIN- The strippa :-)

Jaha, så var ens porriga skogsbilder ute för allmänheten..:-) Tur att man alltid ser bra ut på bild..*tihi* Grr!!
Friska o friska..nu har ju Max öroninflamation istället..IALLAFALL 1 dag som vi var helt friska..*suck*!
bra blogg som vanligt..
Kram

2007-12-19 @ 20:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0