Seriöst bloggande!

Ännu en seriös blogg coming up!

Ja, Jessika - ska det bloggas så ska det fan göras ordentligt! =)


Skööönt med lördag!

Att vakna upp med båda mina killar.





Efter frukosten åkte vi en sväng till stan. Mattias skulle lämna in "hästarna". Hoppas på storvinst denna gång!

På hemvägen stannade vi på Mattias jobb, bilen skulle få sej en dusch.
Den här gången kunde jag faktiskt inte protestera för den såg verkligen för jääävlig ut!

Men efter en kraftig "car-makeover" så är den nu ren och fin igen!





Min hemmadag igår visade sej vara riktigt lyckad faktiskt!

Bella kom hit och bjöd på lunch å sen gick vi på promenad.

Hahaha.. Vacker som en sommardag var jag oxå, i ett sletet linne och mina svarta champinjonbyxor, köpta 1997..(Svar: JA! Dom passar faktiskt fortfarande.) Håret stod på ända å ja, usch vilken syn!

Menmen, en vän ska väl acceptera och tycka om en alla dagar? =)





Hör å häpna! Det blev ingen traditionell "middag-och-bastukväll" hos mina föräldrar igår. Dom är vrålförkylda!
Så vi hoppade det besöket, ska ju lämna Alle bralle där idag under tiden vi är på julbord. Eller om det blir hos Mattias föräldrar istället. Fast det blir jobbigt att åka ända dit ut bara för att lämna å hämta honom. Alex ska ju praktiskt taget bara få gröt å sen välling å nana. Jaja, vi får se!

Fredagskvällen tillbringade vi hemma framför tv:n istället, och lyxade till det med revbensspjäll, potatissallad å vitlöksbröd.





Postkodmiljonären, Criminal minds och Mordkommisionen var några av programmen som flimrade förbi på tv:n. Kunde knappt en enda fråga på Postkodmiljönären igår, illa! Annars sitter jag där stolt som en tupp när jag skriker svaren på 1000 kr - 10000 kr frågorna. Men därefter brukar det dock gå utför! =(


"Nu nalkats ljuva Lucia,

med lust och fägring stor.

Med grupptryck, första fyllan

och besök på sjukhusjour".


SÅÅ himla bra insändare i Alingsås Tidning 14/12. Stämmer ju precis!

Tack "Fundersam tomtemor"! =)


Kommer ihåg Bellas första fylla på Lucia för flera år sen. Haha!!
Den dagen lovade jag mej själv att aldrig mer vara med henne när hon dricker. Naturligtvis har jag brutit det löftet, men jädra full har hon heller inte vart nån mer gång. Tur det!


Läste igår i en tidning som handlade om bebisar och barn under dom första åren. Rätt "intressant" faktiskt, tex så fick man veta att på förlossningsavdelningen på sjukhusen så arbetar man 24 timmar om dygnet alla dagar hela året. Det var ju bra att veta så man inte "bestämmer" sej för att föda barn å ingen är där! Haha, mupp-tidning!

Däremot lärde jag mej faktiskt något som jag inte visste; att man kan be att få en sjungande barnmorska på förlossningen. Se där ja, det tåls ju att tänka på tills nästa gång! Haha.. Undrar om dom sjunger bra?

Dessutom lärde jag mej att sju ballerinakex är lika många kalorier som en hel middag (!).

Hmm...undrar hur många "middagar" jag äter på en dag egentligen..

Dags att sluta fika så ofta kanske?


Elli, tråkigt att behöva göra dej "besviken" idag igen, men det blev ingen fika idag heller du! =P


Camilla! Visade Mattias dina fina bakverk häromdagen, han tyckte det var roligt.

Sen hördes en röst från sovrummet, när han hade lagt sej:

" Kom in hit istället så ska du få en sån där lussebulle".

Haha..du sätter ju griller i huvudet på mannen min!

Han sa tillåmed till mej att ta kort på hans "egna" lussebulle å säja att jag oxå hade bakat - fast bättre å större bullar!  Hahahaha..


Allt för idag!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahahahahahaa!!! Åhh!! Fick du nån "Lussebulle" av din man då?! Hahah!! Åh vad rolig han är!

Helt sjukt kul att läsa dina bloggar ju!
Jag hann knappt innanför dörren när jag kom hem från jobbet här nu innan jag satt framför datorn för att kolla om någon uppdaterat ;-)

Jag är riktigt nöjd faktiskt :-)

Ser fram emot nästa bowling, och potatisfestivalen kommer bli grymt skoj!

Puss!

2007-12-15 @ 14:39:30
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Bella

hahahihihhoho!!
tack för igår..alltid kul o träffa sina vänner o bebisar!!=)men d blir ju oxå alltid lyckat när jag kommer förbi o hälsar på..el va säger du?=)jaha..d blev asså ingen kväll ute i fly..?...gött o ba va själv oxå ju...jaja..som millan säger så får vi ju ta en bowlingkväll snart..

kramkram

2007-12-15 @ 17:21:55
URL: http://issabellasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0