The Christmas-table

(Tack för pressen, Frida! Nu blev jag ju alldeles nervös, får väl hoppas att jag lever upp till förväntningarna även denna gång då.)

Here we go:

Ja, då va helgen över, igen!
Det stämmer verkligen att tiden går fort när man har roligt!

Igår under dagen gjorde vi faktiskt inte så mycket mer än att tvätta bilen på Mattias jobb.


Lägg märke till Mattias och Uffes underbara (?) julpyntning

Jag och Alex tillbringade tiden på Mattias jobb inne på kontoret, of course! Datanödar som vi är.
Hade köpt mej en chokladbit att mumsa på - har ju längtat efter det som en tok under "amningsperioden".

Och nu var det då äntligen dags!





Mmm, underbar och älskad av alla..!..?


Satt där i godan ro och smaskade och njöt när jag plötsligt kände den alltför välbekanta (och inte gott doftande) lukten.

My God Alex, vad har du gjort? Oh no, it was a shitty diaper!!

Tittade mej omkring, smutsigt överallt - bilverkstad liksom!!

Bestämde mej för att blöjbytet fick ske på skrivbordet, där var ju det minst smutsiga stället iallafall.


   

Småstressad som man var - skulle ju på julbord - hade jag för bråttom att ge honom mat och tappade lite från skeden ner på "hans" bord. Det var han givetvis tvungen att leka med. Å ett tu tre så var hela ansiktet nedkladdat med mat. Det ser nästan ut som om jag lekt med "brun-utan-sol-krämen! =)


Min söta minigris!


Ropade på Mattias som fick ta hand om matvraket, medan jag skulle packa Alex "vara-hemifrån-några-timmar-väska". HERREGUD va grejer som skulle med; gröt, välling, nappflaskor, sked, tallrik, pyjamas, ombyten, blöjor, gåstol, babysitter mm.

Tänk då om Alex skulle sovit över?!

Då hade man ju behövt hyra kärra för det lasset. Och då skojar jag inte!


Valde att ha på mej min julklapp på julbordet. Var med Mattias i Borås förra veckan å köpte julklapp till mej - himla bra att man får det man vill ha! Så jag fjäskade så att jag kunde få min klapp tidigare, så att jag kunde piffa upp mej till julbordet. Å sagt å gjort:



                   

"Hotty mama bitch" ready to go on Christmas-table


Så till julbordet då! Jag hade införskaffat mej en privat fotograf under kvällen, Mattias, för att ta kort som jag kunde lägga ut här på min blogg. =)

(Vadå blogg-beroende?)

Han satt med sin mobil i högsta beredskap, från början till slut.

Thank you, darling!

(Även om bilderna blev väldigt kassa. Men vad kan man begära av en full karl med dålig mobilkamera och taskigt ljus i lokalen?)



Här är han! Mattias boss.


Det var faktiskt trevligt! Trots det faktum att jag var nykter!

(Måste ju tacka Carolina som följde med, trots sjukdom!)





Julbordet började med att Christian (Mattias jobbarkompis) kom typ 40 min försent å gjorde att vi fick vänta på att ta mat. Höll ju på att svälta ihjäl!

Sen när han väl kom var det ju VRÅL långa köer till maten.

"Det här ska han få fan för" sa jag surt.

Men han kom undan med några gliringar under kvällen, mer blev det inte. Jag är nog för snäll helt enkelt.


Efter maten fanns det MASSA gott godis som man kunde ta. Lätt det bästa på hela kvällen!
Här är ett kort på min godistallrik. =)




Observera att detta bara är ca en sjättedel som är kvar. Resten ligger gott å vilar i min mage. =)

Stackars Johan satt som på nålar hela kvällen, såg allt hur det tog emot att sitta där och titta på alkoholen.
Se, men inte röra!

Men så är det när man bor ute i "tassemarkerna" (som Mattias säjer) å inte har någon chaufför. =P




Stackarn Johan är den första till höger =)


                   


 

Skillnad på skärpa eller?
Sista kortet, taget på mej å Markus, DÅ hittade Mattias blixten på sin mobil!
Haha..LOSER!


Efter julbordet hämtade vi Alle bralle igen. Saknade han som en tok!

Klockan var strax efter 22 när jag sladdade in på morsan å farsans gård.

Haha, jaa ni läste rätt: sladdade! Körde som en dåre för att få träffa honom! Å han var vaken när vi kom! =)
Han kunde väl inte somna utan mammsen å pappsen i tryggt förvar, stackarn!


Idag, söndag, hade vi sovmorgon.. Vaknade inte förrän tjugo i tolv! Sen gjorde vi iordning oss och åkte ut till Mattias föräldrar, den traditionella söndagsmiddagen väntade =) Denna söndag bjöds det på "kassler och ris-gratäng", skitgott!


När vi kom hem fick Alex sej ett söndagsbad med mammsen i bubbelbadkaret. Roligt!

Han älskar att bada där och "jaga" sina fiskar.


             


             


Nu börjar Cold Case på tv, från en dumburk till en annan!

Tjipp tjopp!


GLÖM EJ KOMMENTERA, SÅ JAG HAR KOLL PÅ MINA LÄSARE =)

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Hehe!! Fan va bra du e på att blogga Emma! Så kul med alla bilder oxå! Du e seriös till max!!

puss

2007-12-16 @ 22:05:21
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Carro =)

Vilken toppen bloggare du är!!
Har ju väntat HELA dan på den här och visst
fick man sig ett gott skratt, jag och Johan =)
Kram på dig!

2007-12-16 @ 22:19:35
Postat av: Malin- the lovely sister

Tjing tjing..:)
du är för rolig du med ditt bloggande..Hur ska du göra sedan när du ska jobba? hinner du allt? Familjeliv, blogg, Alex, dagis, jobb, FIKAstunder m.m.
På tala om sovmorgon: Själv så sov jag till 12.25 i söndags!Efter en kväll i GBG o Sture´s. (gick o la mig 01.30!!)
Pussis

2007-12-17 @ 07:39:44
Postat av: Camilla

Äntligen hemma från jobbet igen så jag kan uppdatera mej om allas helg ;-)

Du verkar ju haft det kanon iaf!

Och åhh!! Mera nakenbilder i bloggen!!

Haha!

2007-12-17 @ 09:09:36
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Frida

härlig blogg! ^^

2007-12-17 @ 11:10:52
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Bella

Ja du verkar ha haft en rolig helg i alla fall o du e ju inte dålig på att uppdatera om va du har gjort ofta i alla fall!!hihi=)

2007-12-17 @ 11:46:35
URL: http://issabellasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0