Tillbakablick på året som gått..

Idag, näst sista dagen på 2007, kom Jessika, Timmy och Alwin på besök.

Vi damer skulle åka å handla det gottiga tills imorron.

Jessika hade bråttom hem igen för att fortsätta sin viktiga (??) städning, men vi lyckades tygla henne några minuter, så vi iallafall fick i oss lite kaffe innan det bar iväg till Maxi. Det var svårt må ni tro, men vi lyckades till sist!

Vi var borta mycket längre än vad vi trodde att vi skulle vara. Men det var skoj att vimsa omkring i affärn utan barn och män. Gick runt bland hyllorna och kikade på folk.
Eller rättare sagt, jag kikade och Jessika råglodde - osynlig som hon trodde att hon var.

Nåja, vi fick iallafall köpt vår fläskfile och potatisgratäng som står på nyårsmenyn.

Bara det bästa är gott nog för oss finsmakare! =)

(+ att det är lätt att laga oxå!) ;-)


Dessutom köpte jag BUZZ. Ett playstation-frågespel. Såååå jädra roligt!

Helt beroende av det redan! Så det ska vi spela imorgon kväll - så det ryker om det!





Imorrn är det ett helt nytt färskt år! Det går sjuuuukt fort!

Jag tycker inte att det var längesen jag var på ultraljud å fick se min lille plutt i magen. Eller när jag såg ut såhär:



  Dagen innan vattnet gick


 

Året har iallafall vart mycket bra!

Här kommer några av höjdpunkterna 2007:


* Största och absolut det bästa, utan tvekan, var självklart när vår fina son, Alex, föddes!





Trodde aldrig att man kunde älska någon så här mycket!!!


Å han växer å växer:


                   


                   



* 15 maj blev jag stolt tvåbarnsmoster, då föddes lille Max.





* Min nyfunna vän: Jessika!





* Duktiga Bella slutade röka efter flera ÅR av blossande. Good girl!



                   



* Kontakten med Emma och Camilla "återupptogs".

(Okej, lite fusk. Vi började väl träffas så smått i november/december 2006, men det var inte förrän i år som vi börjats träffas för jämnan)

Träffade även trevliga Hanna genom dessa underbara flickor.





Men nu blickar vi framåt, mot nya äventyr!
Har avgett ett nyårslöfte i år. Brukar aldrig ha det. Men i år är det tyvärr ett måste. =(

Det är: "Loose some weight". Tråkigt men sant!

Fine! Jag har gått ned mina graviditetskilon för länge sen, å väger tillåmed mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid. MEN kroppen är ju inte riktigt som den var innan - förståligt, men ändå!

Jag känner att jag måste ta tag i det här nu och å börja tänka på vad jag äter. Äta bättre, fika mindre och promenera mera! Annars kommer jag ju aldrig orka springa efter Alex i sommar. =)


Men lugn, bara lugn!
Jag kommer ändå att vara med på fikorna; familjelivsfika, föräldragruppsfika, kompisfika mm. Mej slipper ni inte så lätt! ;-)
Men då får jag nöja mej med en kaffe ;-) Försöka går ju! Haha..

TUR att jag inte är själv om detta otroligt tråkiga moment; Jessika och Syrran ska oxå joina mitt "Fat Camp". =)


Resonerar som så att: klarar andra det, så varför skulle inte jag?

(Iförsej så är jag ett större godis-kak- och matvrak än dom flesta, + att jag är nog den lataste jag känner) Menmen..



JAG, då jag var smäck och smidig


Angående det nya året då:

Förväntningarna på år 2008 är väl inte så många, förutom att jag ska försöka hålla mitt nyårslöfte och att potatisfestivalen ska bli lika rolig som jag har förväntat mej!

Å naturligtvis att uppleva måååååånga fina minnen med Alex å resten av min familj!


Eftersom det här är årets sista blogg, så bjuder jag på lite konst:





HAPPY NEW YEAR!

2008


Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är ju för söt!
Härlig blogg!

Tycker det är så himla kul att vi "hittat tillbaka" till varandra igen!!
Tycker ju faktiskt om mina vänner! MASSVIS!

Puss och Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 01:21:36
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Jag gör som du och Kirsti och blandar svenska o engelska: Kul blogg like always! Hehe!! Syns snart, utan våra morgonrockar! ;-)

2007-12-31 @ 10:12:54
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Hanna

De va trevligt att ja fick lära känna dej me serru :) sess väl på onsdag igen :)
Ha en jätte trvlig kväll.. Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 15:41:13
Postat av: MALIN -the lovly sister

Tjing tjing.
Gott Nytt År 2008 på dig! Hoppas att ni hade trevligt igår..
Idag är det första dagen på VÅRT nya liv...har ångest för vilken mat jag ska laga iadag..hmm..:-)
ses imon

2008-01-01 @ 13:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0