Vadå "Cindy - hård grädde"??

En vecka kvar till jul å va fan är snön??

Okej, fine! Vi har väl inte haft turen att ha en vit jul på länge nu, vad jag kommer ihåg.
Men hoppas på det kan man ju i varje fall.

Det säjs ju att hoppet är det sista som lämnar människan! =)


Alex blir ju 6 månader på julafton oxå!

Herregud, va tiden går fort! Heeeelt sjuuuukt!

Jessika, är det säkert att vi räknat rätt?

Så inte våra pojkar bara är typ 4-5 månader istället?

Hoppas hoppas...





Alex och Alwin ca 2 veckor

Satt å pratade med mina svärföräldrar igår, om deras julbord dom var på i fredags kväll.
Dom brukar tydligen ha julklappsutdelning varje år på jobbet. Alla köper en liten klapp för ca 50 kr å sen drar man lott om vilken som får vilken. Därefter slår man med tärning, i typ 10 minuter. Slår man en etta eller sexa ska man byta julklappen man fått mot vilken som helst. Och man måste byta, även om man inte vill.




Jag blev alldeles eld och lågor och gapa å skrek att vi oxå måste göra det med Mattias familj och släkt. Så nu ska vi det! =)

Jag är fortfarande alldeles till mej å går å smågrubblar hela tiden på vad jag ska köpa.
Jag har även passat på att varnat dom andra om att jag kommer bli skit-tjurig ifall jag inte får den julklapp som jag vill ha.

Ska folket hålla på å byta med mej om jag fått nått jag verkligen vill ha kvar, då blir det inte roligt för dom.  

Dålig förlorare, jag? Näääj då! =)

Jag ser framför mej alla paket för 50 kr..Paradis-askar, After eight å annat smått å gott...

Tråkigt nog är det nog bara jag som tänker i dom banorna - att köpa något att äta!
Därför är det ju tråkigt om jag skulle köpa godis, eftersom jag ändå inte kommer få behålla julklappen jag själv köpte.




Vad kan man köpa för 50 kr som passar alla?

Från 20 års åldern till 80 år!

Hoppas bara inte svärmor gör sin favorit i repris bara och köper en "nål-i-träare" (en grej som gör det lätt att trä i tråden i nålen när man syr.)

Hahaha, INGEN hade velat ha hennes julkapp på deras julbord.

Mycket konstigt! Christine fick tillåmed tillbaks den från mannen som "kammade hem den".

Skulle hon köpa en sån, så vet jag med all säkerhet att jag kommer få den. Har alltid otur när det gäller sådant!

Svärfars julklapp var inte heller något jag skulle vilja ha, han hade köpt en melon och en anannas. Haha..

Vad är det för släkt jag hamnat i? ;-) GODIS då? Hallå?





Se!! Svärföräldrarna var på Ikea ilördags så jag bad dom köpa spjälsängskydd till Alex. Thank you guys!
Nu slipper vi det ständiga letandet efter nappen under sängen. Eftersom vår lille bus tycker det är himla roande att stoppa ut händerna genom springorna på sängen å kasta ner nappen.

Vi tycker däremot inte att det är lika roligt! =)


Denna måndag började med sovmorgon, vaknade halv 11 och väckte Alex. Gav honom gröt å sen gick vi tillbaks till sängen igen, för lek och mys.

Där såg det ut som en bröthög!

Täckena och lakanen låg huller om buller, jag och Alex låg huller om buller och Alex alla hundra leksaker låg huller om buller.



                    


Till sist snyggade vi iallafall till oss och åkte till Bvc. Det var dags för Alex 6 månaders läkarkontroll.

Nu väger gossen min 7,9 kg och är 67 cm lång (eller kort?). Huvudomfång 43,6 cm.




Läkarn sa att Alex var fullt normal och att han reagerade precis som han skulle på allting. Han fick bland annat greppa och titta efter tappade leksaker mm.
Jag frågade även om hans öga, då det högra varit kladdigt - värre än vanligt!
Fick svaret att det ändå såg bra ut och att det var vanligt hos bebisar. Han lyste med lampa i ögat å det såg jättebra ut. Men jag ville ändå ha salva eftersom han ibland vaknar som en pirat å inte får upp höger öga, stackarn! 
Så han skrev ut en salva till honom, som han ska få nu i ca 1 vecka, morron och kväll.  




CINDY HARDCREAM
. Yeah! Det är mitt strippnamn! =)

(Don't you worry, Mattias! Det är bara nån "skämtgrej" från facebook)..

Du känner ju mej! Hade jag valt namn så hade det ju blivit stråt vassare, lite fräckare liksom.
Inte "Cindy - hård grädde".  VA, liksom?

Kanske något sånt här: "Emma - the hot mama bitch" eller kanske "Emma - the freaky stripper"..

Hahaha..kan sitta här hur länge som helst å komma på fler namn, men eftersom det inte är så aktuellt att hitta ett strippnamn till mej, så kanske jag bara ska sluta??


Nåväl, för att återgå till det normala.

Veckan som kommer ser ut så här för min del:


Tisdag: "Familjelivsfika" hos Erika och Wilma.





Onsdag:
Tjejmiddag with my girlies. Ska bli jätteskoj med en riktig girlicious kväll!

Kommer bli lite som ett knytkalas.

Jag står för hemmet, tacopaj och det viktigaste: diskmaskin.

Emma, nr 1 eller 2 (beroende på hur man räknar) tar med sallad, Camilla dricka, Jessika godis å chips och Bella efterrätt.

Dessutom är det ju det sista avsnittet av Bonde söker fru då. Jippi-kajej!!

Torsdag: Jag, Alex, syrran å hennes barn ska fika hos vår moster kl 11. Blir väl förmodligen lite paket-utdelning eftersom hon var bortrest å inte kunde komma på varken Max eller Alex dop. (Jag vet, sent! Menmen, bättre sent än aldrig när det gäller paket)  =)

Sen bär det av till Östadkulle, till Jessika och Alwin. Vi ska smida planer om nyårsafton, som vi ska tillbringa hemma hos mej.

Fredag: Middag hos Jenny och Stefan ur föräldragruppen. Det skulle tydligen bli grogg-buffe oxå..Vilket jag försöker att inte tänka på så mycket, eftersom jag ska köra hem =(
Kan ju iförsej ta med mej pluntan.. Ingen dum ide - tåls att tänka på!



                   

Alex, Arvid, Hedda och Signe.
Barnen ur föräldragruppen.


Lördag: Åka ut till svärföräldrarna, Mattias ska hugga vår julgran. Väl hemma igen ska vi griljera skinkan å kanske ta oss en smakbit på julens härligheter på kvällen? =) Dessutom klär vi nog granen då, eftersom vi ska bort på söndagen.

Söndag: Uppesittarkväll å övernattning hos mamma å pappa. Såå kul!

Syster med familj joinar oss oxå naturligtvis!



                   



Tusen tack för Era kommentarer! Dom värmer mitt hjärta ska ni veta! =)

Å du, "lussebullen" - jag väntar fortfarande på en kommentar! ;-)


The End


Kommentarer
Postat av: Carro

Aså du borde på ett "blogg pris" =)
Jättekul att läsa!!
Kram kram

2007-12-17 @ 16:11:31
Postat av: Låtta

Superkul att läsa din blogg :-)

kram

2007-12-17 @ 16:51:11
Postat av: Bella

jaha...så d blir din favorit..tacopaj..hmm..gott..=) du har mycke o göra in the week som e nu..inte lätt me ba en vecka kvar till julafton!!=)ses på ons..kramkram

2007-12-17 @ 18:25:11
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Anna och Alvin

Du är allt en rolig prick du!

2007-12-17 @ 20:03:59
Postat av: Camilla

Jag har ju en undran... Vad sjutton hände med nakenbilderna?! ;-) Haha!

Men strippnamnet var ju klockrent :-P Haha!

Puss!

2007-12-17 @ 21:15:35
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Malin- the lovely sister

Super bra blogg som vanligt. Bra att du la ut ditt "schema" så man vet när man kan ringa dig eller inte.. Prommis i kväll eller? Tänkte lägga barnen så att de sover till åtminstonde 19.00 Max sover innan oftast men lilla bus-Wilma.
Ses snart.
Pöss

2007-12-18 @ 11:07:08
Postat av: Frida

Vi har likadana påslakan :)

2007-12-18 @ 11:14:56
URL: http://fridz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0