Gravid??

...Näääj, näääj å åter näääj!

Det är jag inte! Kan en kvinna inte få må illa utan att vara gravid? ;-)


Så är det iallafall, that's the story varför jag inte bloggat på så länge. Har vart lite krasslig. Eller kanske rentav dödssjuk eftersom jag inte velat blogga? Jaja, nu är jag frisk å kry igen iallafall..Och ogravid!!



Blogghänderna är tebax! ;-)


Trots min svåra sjukdom förra veckan hann jag med både ett å annat kompisbesök, bvcbesök, Aole vera party, solning, promenader mm.

Men eftersom det inte är vidare intressant att tjöta om vad jag gjorde förra veckan, så hoppar vi mer ingående detaljer.

Här bjuds det på några bilder från den gångna veckan iallafall. Varsågoda!



                             


                   



I måndags hade vi en hemmadag, jag och Alex. Planen var att krya på mej in i det sista...



                   



... för igår var det tajm för flicklunch!


Tisdagen började med en kamp att försöka få sej själv anständig, någorlunda iallafall =)
Det är ju lögn i helvete att försöka göra iordning sej nuförtiden. Alex står i gåstolen utanför badrummet å gastar å har sej. Typiskt karlar! ;-)

TUR då att man är en naturlig skönhet så att man slipper lägga åtskilliga timmar framför spegeln. =P


Lillkillen blir ju bara mer å mer frustrerad för var dag, över att han inte kommer in i badrummet, listen är för hög för gåstolen att komma över. Han backar å tar sats å så KROCK. Å så håller han på så tiotals gånger tills han slutligen ger upp och börjar vråla istället. Man undrar när dom små börjar utveckla minne egentligen?


Spegeln i sovrummet eller hallen går inte heller att använda. Då kommer han i full kareta å kör på mina stackars ben. Å det gör ONT! Och är han inte i gåstolen så klättrar han å klänger i mina ben, tills han släpper taget å dimper ner i backen. Å det är ju inte heller bah!



The toy from hell


Anyway, när jag väl lyckats få ordning på mej själv och Alex, kom Camilla flåsandes. Vi satt och chichattande över ett glas citronvatten en stund innan det var dags att ringa GimGott å beställa lunch.
Lättare sagt än gjort. 5 flickor, 5 viljor, 5 rullar!

Men turken/greken/iraniern (ja, vad han nu kommer ifrån) lyckades riktigt bra med att tyda vår beställning! Stackars sate =)

Hämtade upp Bella, maten å sen tog vi oss ut till Östadkulle där Jessika väntade ivrigt. Emma kom halvminuten efter å maten kunde då äntligen avnjutas...en stund iallafall innan sonen oxå ville ha mat.


Mätta å belåtna gick vi sedan ut på promenad i solen. Lovely!




Fan, va B! Det ser ut som värsta Dressman-reklamen ju! HAHA!


Tillbaks hos Jessika igen blev det kafferep å lite lek för barnen. Sen var det dags att tänka på refrängen.

Ännu ett lyckat kort taget av mästarfotografen (?) Bella



Mattias skulle göra min bil sommarfin! Nya fina fälgar och nytvättad både på insidan å utsidan. Bravissimo!



                   



Promenad med Bella på kvällen, riktigt gott väder ute ju! Men sedan led tisdagen mot sitt slut och onsdagen anlände snabbt. Mattias pappalediga onsdag dessutom.


Vi hade inget planerat, men det blev det snabbt ändring på. Karln hade vrålont i knät så jag sa till honom å ringa doktorn på morgonkvisten. Sagt och gjort! Han fick en tid kl 10,20. Varför vet jag inte? Men jag ville följa med, så vid tiotiden irrade vi omkring på folktandvården/vårdcentralen för att leta upp min kära mor som skulle hålla mej å Alex sällskap under Mattias läkarbesök. Mattias hittade henne till sist i ett litet rum längst in i en korridor.

Har dom inte hört talas om "No body put's baby in a corner" på det där stället? Fast min 52 åriga moder kanske inte räknas som en baby?


Nå ja, vi satte oss i hennes lunchrum iallafall å slog ihjäl tiden tills Mattias haltandes dök upp. Kraftig inflammation i knät  var doktorns ord, så pencillin i 10 dagar. Se där ja!
Hon sa även till honom att han skulle vara hemma från jobbet i en vecka. Mattias frågade henne om hon inte var riktigt klok. Hon sa till Mattias, som om han vore en liten pojk: "du förstår nog inte riktigt hur allvarligt det här är".


Jaja, Mattias "kompromissade" och lovade att vara hemma en dag iallafall, nämligen fredag. Imorgon måste han till jobbet och sätta ihop en bil som han lovat. (Inte vilken bil som helst, utan min syrras.) Han tar sitt bilplåtslagaryrke på dödligt allvar!





Förutom läkarbesöket har vi tillbringat dagen med ett besök på Mattias jobb, blivit bjudna på mat hos mamma där syrran med barn var å så har vi deklarerat!

Det var skojigt! Så till midsommar blir jag 5408 kr rikare! Me like..a lot!





Besökte även Mattias mammas kontor. Hon hade vart på Ikea idag och köpt massa bra "barn-säkringssaker" till oss, så att inte Alex ska klämma sej i lådor, skåp eller dörrar. Himla bra! Å jag fick en jättefin orkide som en Grattis-iförskott-present =) Alex fick även ett gosedjur och en bra förvaringsgrej till alla hans leksaker.



                   



Sedan gick jag hem..SJÄLV!

Ja, å helvetet har fryst till is tänker ni som känner mej? Näpp, det har det (nog) inte!?!

Historien bakom är den att jag inte tycker om att gå själv, främst för att det faktiskt är tråkigt och oxå för att jag är rädd för att någon ska komma å ta mej! Tänkte länge på detta tidigare idag, om jag skulle våga mej ut själv. Å varför smickra sej själv? Det är väl ingen som vill ta mej? Så därav blev det en ensam promenad a la Emma.




Hurtig var jag


Regn och rusk å så lilla jag där ute på gatan. Men det var faktiskt inte så tokigt! Rätt skönt att kunna gå och filosofera i lugn och ro. Att hinna med att tänka alla dom där (onödiga och konstiga) tankarna som man aldrig hinner annars: Varför det finns både vit-och blåsippa, men ingen gulsippa? Tussilagon kunde ju döpas om till gulsippa.

Eller varför vissa hus bleknar fortare än andra? Har det bara med vilken färg man har använt att göra? Eller hur ett rött hus kan kallas grådassigt? Eller vad det finns flest bilar av, kombi eller sedan? Eller vilken färg som är motsatsen till grön?


By the way...Nu är det helt plötsligt bara 7 dagar kvar till min födelsedag! =P



TJING


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grattis i förskott då! Om jag inte hittar hit igen förstås:D

2008-04-02 @ 20:24:34
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: MALIN

TJI FICK NI ANDRA;
SÅ var man den första att kolla blogg..
*haha* Anklaga inte mig OM Mattias måste amputera bortknät..*hehe* ¨Måste ju faktiskt ha bil..*blink*
Jag trodde INTE att du var gravid för at du mådde illa- MEN MATTIAS TRODDE DET!
Förstår att alex tappade tålamodet när du va inne i badrummet o gjorde iordning dig..Det gjorde jag också när vi bodde hemma- OCH JAG ÄR EN TJEJ :-D
Pussis o Kramis från din älskade stora syster
(ren o skär fjäsk)

2008-04-02 @ 20:27:21
Postat av: MALIN

fuck..Hann inte va först.
Men itne illa pinkat att vara 2a..:-)

2008-04-02 @ 20:28:51
Postat av: Frida

Det var verkligen på tiden med lite bloggande ;)

2008-04-02 @ 20:29:49
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Äntligen, finner inte ord! ;-)

2008-04-02 @ 20:54:12
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja nu förstår jag verkligen varför du inte går ut på promenader helt själv...tänker alldeles föör konstiga tankar...haha...lite psyco e du!!=)
Du har rätt angående "Dressmanreklamen"...er ut som det...haho..

2008-04-02 @ 22:00:17
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Carro

ÄNTLIGEN en ny blogg!! Du måste vart riktig sjuk =)
och då inte gravid =)
Fin er bil blev med de nya fälgarna!
Ja deklarationen ska jag nog ta tag i imon, inta alls fel med lite extra pengar!!

2008-04-02 @ 22:08:57
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Camilla

"GRATTIS ALINGSÅS!
Nu öppnar vi en dressman-butik, helt för tjejer!"

Haha!! Åhh!! Vi är så fula!

2008-04-03 @ 11:58:36
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Karin

Lika rolig blogg som vanligt! Och det finns faktiskt gulsippa (bara för att vara lite besserwisser ;) ) http://sv.wikipedia.org/wiki/Gulsippa här är den! Ha en bra dag!! :)

2008-04-03 @ 19:02:04
Postat av: LiNdA

Shit! flå´t men jag höll på å sätta kaffet i fel strupe när jag läste din rubrik. Blev så glad att jag höll på å strunta i å läsa resten å Gratta direkt... Men så läste jag å insåg att det va dumt å dra förhastade slutsatser i detta fall. :) Tur man har lite tålamod å läser vidare ibland... Låter som om du ändå fått mkt gjort trots att du vart sjuk. Förstår inte hur du hinner med... :) Hoppas allt är bra nu iaf! Kramar

2008-04-04 @ 17:02:29
URL: http://www.linda1985.blogg.se
Postat av: gabbi

Hej!
Du kan hitta de på bland annat Stadium, Intersport, Nilssons :)

2008-04-05 @ 18:54:10
URL: http://gabbithegirl.blogg.se
Postat av: emma

fantastiskt kvinna, du har bloggat =) Braa så jag har nått att läsa så här på bakfyllan =P

2008-04-06 @ 15:03:09
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: Låtta

Trodde för en sekund att du va gravid :-)

2008-04-06 @ 16:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0