Me like shopping!

Helgen har bestått av shopping! Me like..a lot!





Fredagens shoppingäventyr avnjöts på Allum med syster yster. Barnen lämnade vi hemma med deras fädrar.

Väl framme på Allum ledde fötterna oss rakt till Vero Moda affären.
Jessika hade köpt ett par jättefina jeans där några veckor innan, och det var just jeans som jag var på jakt efter.
Finns det förresten något värre än att handla jeans? Konstiga modeller och storlekar som sitter konstigt hur man än vänder och vrider på dem. Å allt detta provandet. Man är ju inte direkt vacker i provrummet heller. Usch! Det är där (och hos frissan) som man verkligen ser för jävlig ut! Kanske är ens rätta jag?

Me not like, iallafall!


Nåväl, hittade faktiskt både ett, två och tre par jeans som jag roffade åt mej. Mycket bra! 400 kr styck var ju verkligen som hittat oxå, inte alls som ett rån som det brukar vara. Jag = helnöjd!

Dessutom blev det en kjol oxå, på samma affär. Vero Moda är numera utnämnd till min favvis-affär. I love! Mycket bra å snygga plagg till en överkomlig kostnad. Passar mej perfekt - som handen i handsken, benen i byxan och som överkroppen i tröjan! Superbt med andra ord!





Tyvärr var 2 av jeansen för långa - vilket dom typ alltid är för mina små späda ben - så jag fick rådet att åka hem å tvätta dom IFALL de skulle krympa något å sen komma tebax för att lägga upp dem. Trevligt Vero Moda folk det där!

Å jag kommer ju mer än väldigt gärna tebax till denna gudomliga affär ;-)



                   



Tog en sväng inne på H&M och köpte ett linne till min son, som han kan springa runt å spänna i, i sommar:




Lördagens shopping skulle begås med mamma i Borås, men modern orkade inte så det fick bli Mattias & Alex som shoppingsällskap. Å det gick ju lika bra det FAKTISKT; Mattias gnällde inte en enda gång! Å det är fan inte vanligt! Alltid är det nått liksom: "Jag har ont i benen. Jag mår illa. Jag är trött. Är du klar snart?".

Men i lördags, trots inflammation i knät, gick han lugnt å sansat vid min sida hela dagen. Åhh, kan det inte alltid vara så? ;-)

Anyway, i Borås fick jag köpt mej ett linne, en bikini och en vanlig svart tröja med knappar.



                   



Sonen fick vi oxå shoppat till..of course! Går det att undvika liksom? ;-)

Han fick en skittuff svart dunväst där det står "Watch out" på baksidan - såå tuff! En tuff keps, massa bodys & ett par mini-skor. Lille tuffe killen!



                   



         



Å Mattias fick köpt en skjorta av det lite fräckare stuket. =)  Så pengar har det ju gått åt ihelgen, men desto rikare är vi på fina kläder. ;-)


Lördagskvällen tillbringades sedan hos modern å faderskapet, där det bjöds på potatisgratäng, fläskfile å sallad. Dott! Efter att ha avnjutit den goda maten, vart lite sociala å tittat lite på tv, var det dags för familjen Lundstedt/Jellryd att återgå till sitt hem. Alle brallen somnade i bilen, så vi bar in honom raka vägen till sin säng. Jag parkerade röven framför datan och Mattias sin i sängen för att titta på tv.


Ca 23,15 vaknade sonen till å Mattias lade honom bredvid sej i vår säng där han gott somnade om i typ en kvart innan han vrål-spydde ÖVERALLT. Först var han vänd åt Mattias håll, så hela Mattias OCH hans säng blev nerspydd. Sedan vänder sej ungen om å spyr ner MIN säng oxå! It was all over the place! Kuddarna, täckena, lakanen - ja, you name it!


Suck! Så Alex och Mattias fick sej ett välbehövt bad sisådär vid midnatt, lördagen till söndag. Alex tyckte det var himla skoj att bada mitt i natten, men Mattias var nog inte av samma tanke.

I renbäddad säng bäddade vi ner vår son i vår säng igen - mamma Emma är lite hönsmamma, så jag ville att min lille sjukling skulle sova jämte mammsen. En kvart senare kom det MER spy. Förstår inte hur små barn kan spy så mycket? Var får allt det plats nånstans?

Såå..det var bara att bädda om..igen! Denna gången var det som tur (?) "bara" lakanen som drabbades av spyregnet.


Sedan sov Alex hela natten igenom å på morgonen fick han behålla sin välling, men gröten behagade inte stanna kvar i magen hans utan kom upp lika fort igen. =(

Sedan har han fått leva på vätskeersättning (vatten, salt å socker). Himla gott - really NOT! Välling har han fått i små mängder å lyckats behålla. Skönt!

Det gör riktigt ont i hjärtat när ens barn är sjukt! =(





Dessutom hade han 38,6 i feber på söndagskvällen. Åhh...Min lille kille som aldrig haft feber! Usch vilken blödig morsa jag var då! (Eller fortfarande är?) Min lille lille pojk!
- Ta mej istället, ropade jag till febertermometern. Men frisk å kry som en nötkärna är jag..



                   


Nu är det iallafall mycket bättre med Allen. Har inte vågat ge honom mat igen, bättre att låta det gå nån dag längre så detta inte upprepas! Så han har varvat med vätske-ersättning, välling å lite gröt.

Han är (nästan) samma glada å goa lille kille som alltid. Dock något tröttare och liiite gnälligare. Vill helst vara uppe i famnen å inte alls på golvet å leka med sina leksaker.


Dagen D närmar sej med stormsteg! Imorgon är det dags. This is it - the very last day as 23-year old is here.


Idag har mina väninnor Bella, Camilla, Hanna och Jessika vart här å firat mej.

Tro det eller ej! Jag hade satsat på stort å bakat alldeles själv! Bella fick sej en smärre chock, men vadå jag har väl bakat förr? Bara att det var ett tag sen =P

Dessutom bjöd jag flickorna på lunch: tacos! =) Gott, lätt att göra å framförallt går det fort! Tur det, för Alex var alldeles förstörd över att jag inte kunde laga mat, baka kaka OCH underhålla han på en gång. Men jag är ju bara kvinna =P

Så med andra ord har dagen varit mycket lyckad! Fick både blomma, mascara, filt, ljuvligt goda duschgrejer, en ljusstake å en Tequila Rose.
Finfina grejor, flickor! Thanks a lot!



                   


         


Kanske slinker ner en å annan Tequila-rose-snaps på lördag då det är party med flickorna. Då ska jag, Camilla, Bella, Anna, Hanna S och Hanna H bowla! Ska bli såå himla skoj! Jag älskar att bowla, det gör man verkligen alldeles för sällan! Sjukt roligt!





Men först blir det "föris" at my place. Å det inkluderar naturligtvis SingStar! Undrar om vi ska köra i lag? Finns nog ingen som slår mej å Bella! Vi är the cruelest team ever ;-)

Ska bli superskoj! Längtar som en tok!





För att återgå till födelsedagen min, så ska det bjudas på tacopaj imorrn hade jag tänkt. Mattias mormor är dock vegetarian, så jag skickade iväg Mattias för att köpa en vegetarisk paj till henne. Å hem kommer han med en ost&skink-paj! Hahaha! Vad har man för en karl egentligen?! =)

Jaja man kan inte vara bra på allt! Shopping är nog mer min grej ;-)  Fast det har jag ju alltid sagt =)


Jaja, sänd en tanke eller två till mej imorgon nu! ;-)

Happy happy birthday to me!






Sleep well everyone!


Kommentarer
Postat av: Carro

Oj det var verkligen en riktig shopping helg!
Men kul med nya kläder =)
Ni verkar haft en mysig "före födelsedags" lunch/fika idag med!! Kul att komma ut med tjejerna och bowla i helgen =)

2008-04-08 @ 22:40:29
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Carro

Glömde ju skriva, SKÖNT ATT VÄNTAN PÅ NY BLOGG ÄNTLIGEN ÄR ÖVER!! =)

2008-04-08 @ 22:41:19
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Emma

Ojojoj fullt upp som vanligt. Fast jag tyckte allt du kunde skrivit att jag tyvärr inte kunde komma på din fika idag för jag jobbade och att jag tyvärr itne kan följa med på lördag för jag jobbar. jag vill att alla ska veta hur duktig jag är som jobbar =) HAha

2008-04-08 @ 23:31:21
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: emma

GRATTIS GRATTIS GRATTIS =)=)=)=)

2008-04-09 @ 00:51:12
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: Jessika!!

GRATTIS!!!!!!!!!!! Hoppas du får en underbar dag! =)

2008-04-09 @ 07:33:57
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Karin

Så mycket fina kläder du har shoppat, och fina presenter har du fått! :) GRATTIS på födelsedagen, hoppas du får en jättebra dag!!

2008-04-09 @ 09:52:17
Postat av: Låtta

GRATTIS påfördelsedagen :-)

2008-04-09 @ 09:58:36
Postat av: LiNdA

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en toppen dag :)
Kramar från Linda med sambo

2008-04-09 @ 11:26:17
URL: http://www.linda1985.blogg.se
Postat av: Carro

GRATTIS PÅ DIN STORA DAG!! =)
Hoppas dagen blir toppen!!
Kram från hela familjen

2008-04-09 @ 13:19:49
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Frida

GRATTIS!!!

2008-04-09 @ 16:02:04
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Joel & Camilla

Grattis på födelseda´n

2008-04-09 @ 17:16:11
Postat av: your lover

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ÄLSKLING!!!
LOVE YOU!!

2008-04-09 @ 18:30:24
Postat av: Julia & Isak

Alltid skoj att läsa din blogg!
Grattis på födelsedagen!!!
Hoppas att Alex är frisk och kry igen, inge kul med sjuka barn, man får bli hönsmamma då=)

2008-04-09 @ 20:04:00
URL: http://taifun.blogg.se/
Postat av: Bella

Många grattis igen på din dag även om du tyvärr inte mår bra!!bli frisk nu till helgen o festen me oss goa tjejer!!=)

Ska nog oxå ta mej ut i helgen o shoppa lite..vill ha både byxor o kjol jag me ju.. :)
o tack igen för den sjukt goda kakan..du kan verkligen d där me kladdkaka...mer sånt.. :)

2008-04-09 @ 20:57:10
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: kia

Grattis i efterskott.. Var har du köpt västen till alex? Jag är nämligen ute efter en till william..

2008-04-10 @ 09:08:25
URL: http://www.willied.blogg.se
Postat av: Frida

Du kopierar den och skriver in dina svar istället för mina ;)

2008-04-10 @ 21:12:50
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Erikass

Hej!
nu va det längesen jag läste din blogg men jag har läst den nu. Lika kul som vanligt"

måste fråga de jenasen som du köpte på Vero moda.. hur ser det ut i bak.. låga modell eller??
såg jättesnygga ut iallafall!

o den coola västen ni köpte till Alex vart hittade ni den?

kram

2008-04-11 @ 15:46:02
Postat av: Hanna

tack för senast! ååå tusan va ja längtar tills imorgon. men asså e de nån annan som har haft den där jädra gubben me väskorna i vägen för texten hela vägen hit elle? toooook, tabort

2008-04-11 @ 19:13:20
Postat av: Camilla

Shake that ass!!
Tack för igår!! Vi är så grymma!

Ole Oleee Ole Oleeee!! :-)

2008-04-13 @ 22:05:00
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0