The birthday from hell!!

Jepp! The worst birthday ever hade jag i onsdags! Såå sjuuukt tråkig dag!


För att ta det hela från början så kom Mattias hem i tisdags eftermiddag (dagen före MIN dag) å mådde inte alls bra. Superilla! Så han låg å sov hela eftermiddagen/kvällen/natten. Medan jag hela tiden hoppades på att det skulle gå över tills onsdagen.

Vilket det inte gjorde =(


Tidigt på morgonen den 9 april, även kallad min födelsedag, spydde han å hela min dag var körd, tänkte jag. När jag vaknade på riktigt några timmar senare mådde även jag otroligt illa. Så jag var sängliggande HELA DAGEN. Var uppe en stund runt 18 tiden för att checka lite dator, men gick snabbt å la mej igen. Buhuu! Vilken dag!

Mattias däremot mådde mycket bättre, och åt tillåmed tacos-resterna som vart över sin min tjejfika!

Haha, Jessika - du är inte ensam! Skrattar bäst som skrattar sist? ;-)


Att inte ens få träffa sina föräldrar å systeryster på SIN dag var ju alldeles awful! Inget Emma-firande eller nånting. Ingen god mat (ingen mat alls överhuvudtaget)..Det här önskar jag inte ens min värsta fiende (ifall jag hade haft någon). It suchs!


Fick iallafall paket av Mattias i sängen, som Alex öppnade åt mej.



                   



Det var mitt efterlängtade Buzz Mega Quiz-spel! Väldigt passande, för det blev vår underhållning den dagen. Buzz spelandes i sängen.

Fick även fina blommor å ett sött kort, som jag tyckte passade mej alldeles förträffligt bra. "Till en liten prinsessa.....grattis på födelsedagen önskar dina prinsar" stod det. =)



                   



Eftersom dagen tydligen inte var hemsk nog, var ju mitt Grey's Anatomy inställt oxå. Kan man ha mer bad luck än jag på sin födelsedag?

Så det fick bli Barnmorskorna på ettan istället.


Åååhh! Tänk vad vi kvinnor är fantastiska egentligen!! Som KAN (och vill?) föda barn! Blev riktigt stolt över mej själv där jag låg i min ensamhet å tittade. (Mattias vägrade att se det, han tyckte att det räckte med "live-visningen" för 9½ månad sen).

Åh va vi är duktiga vi women!
Min arbetskompis (som har 3 barn) propsar alltid på att hade det vart karlar som fött barn hade varje familj bara haft max ett barn. Undrar om det hade vart så? Klart man gärna hade velat slippa förlossningen, eller ja det onda iallafall, men självklart måste Alex få ett syskon nångång!


Dagen efter min födelsedag vaknade vi, hela familjen, å var pigga å krya som flera nötkärnor! What, liksom?

Jaja, skönt det iallafall! Var lite rädd att missa my night out på lördagen!

Torsdag och fredag var Mattias hemma från jobbet ändå, för att verkligen se till att baseluskerna var borta. Torsdagen började med en härlig promenad i det underbara vädret.



                    



                   



Hemma igen blev det först vätskestopp på verandan och sen mat till lillkillen:


         


         



Lördagen då! Kalas-dags! Äntligen!! Som jag hade längtat!

Klockan 12 slog jag upp portarna här hemma för mina gäster: mamma, pappa, Malin & Wilma & Max, Mattias föräldrar + lillebror och hans mormor och morfar.



                  



Jag fick MASSOR med blommor, ett restaurangbesök på Musses grillhouse, en fin skål, presentkort hos min frisör med mera! Mycket bra paket!



                   


Efter att min sida av släkten gått, spårade kalaset ur och Singstar kom fram. Svärmor högg en utav mickarna med en gång, och Jocke var inte långt därefter. Sedan fick Thure, Mattias morfar, oxå sjungt en låt. Himla vackert lät det!  Riktiga skönsjungande sångfåglar vi har i släkten! ;-)


                   


En stund senare åkte även dessa slagna kalashjältar hem och jag blev lämnad alldeles ensam. Med all disk.

Jag å mina girls skulle ju ut å bowla å ha oss! Så jag började plocka lite med disken innan jag kom på att det är SÅÅÅ tråkigt, så jag gick å sminkade mej å grejade iordning mej istället. Efter en stund kom min städhjälp som jag ringt in, Bella. Hon plockade lite med disken oxå å sen tog jag resten. Ojojoj, vilket teamwork! ;-)


Resten av ligan (Hanna, Hanna, Anna, Emma och Camilla) kom strax efter kl 18 och festen var ett faktum. Vi skrek hysteriskt i dom stackars Singstar-mickarna hela förfesten igenom. Stackars Emma som var nykter! Menmen har man gett sej in i leken, får man leken tåla! ;-)
Å inte trodde du väl att det skulle bli lugnare än vad det var, Emma? ;-)



                   


                   


Skjuts ner till bowlingen fick vi av vår trogna Emma-vän. (Tack!) Å kung på banan var ju JAG as usual, tills (jävla) Anna slog mej i det sista. Menmen, i mitt lag vann ju jag iallafall! =P

Efter bowlingrundan tänkte vi ta oss in på hotellet, men efter att ha stått i kön i över 40 min utan att ha rört oss ett enda steg dumpade jag och Bella hela kön och drog oss till det vi verkligen tycker om: McDonalds!

Å som en vind från ovan (?), kom Mattias (som vart hos sina föräldrar) precis i lagom tajming å skjutsade hem mej å Barbapappa (även kallad Bella).


Söndagen mådde jag FAKTISKT hur bra som helst! Cross in the roof!

Så jag messade glatt Carro (å Johan) om att tillståndet mitt var under kontroll, så det kunde bli en sväng till BabyBarnmässan.

Å sagt å gjort, klockan 12 brände vi ner å mötte upp dom i Floda å sen åkte vi vidare till Göteborg.

Mässan var väl inte riktigt som jag hade tänkt mej, trodde den skulle vara roligare. Men lite skoj var det allt. Gratis är gott =) Fick massa reflexer, simkuddar, såpbubblor å massa annat kuligt som jag kan glädja mej med i sommar ;-)

Fick köpt några braiga grejer till Allen oxå, tillexempel en pipmugg å en "haklapps-tröja".

Veckans längtan:
Längtar VRÅLmycket tills på torsdag, då jag å min kära syster ska ha lite sisterlöööve på Musses! It's gonna be fun! We're gonna have a blast!



Tjipp tjopp!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Äntligen uppdatering... Men nu vill ja ha skärpning! En gång i veckan är alldeles för sällan! =)

2008-04-14 @ 21:02:03
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag håller med Jessika!!
Men kul blogg som vanligt av vår blogg queen =) Fast du får nog uppdatera lite oftare om du ska nå upp till våra höga förväntningar.... =) hihi =) Kram

2008-04-14 @ 21:48:09
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Frida

skärpning emma! MERA BLOGG ÅT FOLKET!

2008-04-14 @ 21:52:00
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Frida

jaa, klart det blir fler impulsfikor :)

2008-04-15 @ 13:16:19
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Camilla

Weeeeeeii!!!
Mera Emma-blogg åt folket!! Camilla HJÄRTA :-)
Synd det inte blev nått möte för mej idag.. Men nu får vi längta desto mer till nästa gång ;-)
Puss!

2008-04-15 @ 19:45:43
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: MALIN

Tjing tjalone..
*Blev chockad att du inte var däckad i sängen i söndags efter utgång..*hehe* tack för grejerna ni fixade på mässan..
*We gonna rule the Musse´s steakhouse on torsdag(visste inte riktigt hur det stavades *hehe*) Jag är laddad från tåna och med ett laddat bankomatkort förståss annars kan vi inte komma nånstans..Ska kolla me matte om han ger dig en åktur hem så vi kan ta en eller fler på Musse´s.
*Ingen bild på sister-blommorna som jag GJORDE så fint för oss...men men..*snyfft*
*Kramiz o Pussis

2008-04-15 @ 20:10:10
Postat av: emma

Nää jag trodde inte ni skulle va lugna jue men jag trodde åtminstonde att ni kunde sjunga =P

2008-04-16 @ 01:29:29
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: Bella

Ja tack för i veckan...både på din birthday,partajet i lördas kväll o igår..alltid lika kul även om jag e dum o har glömt sminkväskan hos dej!! :(
hoppas du o malin får d kul imorn kväll..kraam

2008-04-16 @ 21:19:42
URL: http://issabellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0