Ja, nån gång ska väl va den första..

Igår var jag på förfest nykter för första (och enda?) gången i mitt liv. Kändes väldigt konstigt, men det var faktiskt ganska okej ändå. Kul att fatta allting som sades liksom ;-)

Bella var, som vanligt, hackhönan för kvällen. Särskilt eftersom hon var rätt bra i galoschen redan när vi kom till Hanna. Men allt eftersom tiden gick blev även Jessika något av en hackkyckling. Skillnaden på dem två, är att Bella tar allting så allvarligt jämt å börjar försvara sej med det ena å det andra, medan Jessika bjuder på sej själv. Därför är det alltid roligare att hacka på Bella =P Dessutom får hon skylla sej själv lite, hon sa mycket dumt/roligt den kvällen. Å då menar jag inte bara äggvitor ;-)

But we gött love you anyway, homie! =)


Anyway, var ju självklart tvungen att föreviga denna händelse då JAG var på förfest nykter for the very first time.




Nyktra jag med värdinnan



                   



Allt var frid å fröjd, men när mörkret lade sej över Hannas baksida blev Jessika rädd och kröp upp i Emmas trygga famn:





Å fylle-Bella avfyrade ett äkta "fylle-Emma-smile":




Jag har lärt henne allt jag kan ;-)


Resten av mitt fotografande under kvällen:


                    



Of course, kunde jag ju dock inte vara helt spiknykter bland alla fyllon, så jag hade med mej 4 cider (Niks såklart!) som jag kunde sitta å smutta på. Å när dom var slut, fick jag sitta där törstig tills Mattias kom å hämtade mej vid 22. Han å Alex hade vart hos farmor å farfar å hälsat på.

Jag fick förresten med mej en bh hem från förfesten, som inte ens är min. Det ni!




Don't ask questions


Imorgon blir det shopping! Jag, Bella, Camilla å naturligtvis min miniman ska till Borås. It will be nice!

Alex behöver ju stövlar nu till dagis å jag är ständigt på jakt efter något! ;-) Tröjor,byxor, kjolar, LINNEN, skor..you name it! Kan ju se ifall Eurosko i Borås har "mina" skor i size children =)





Hoppas hoppas hoppas att Alex sover bättre inatt. Ungen är nämligen inte alltid fullt så underbar. Två nätter i rad har han vaknat framåt småtimmarna, typ vid 04-05, å vart superglad (que?) å vill leka. Hallå? Vad är det för fel? Det är natt! Sov unge! Efter mycket om och men (läs: svordomar) har han sedan äntligen somnat om.

Vet inte varför han gör så här. Han kanske bara vill göra livet surt för sin stackars kära mor?

Kan ju inte bero på alla tänder som ploppar upp heller, för då hade han ju inte vaknat å vart glad å velat leka.



Idag tänkte jag att jag skulle ha en hemmadag, men det suger! Blir så jädra rastlös lätt, så jag rannsakade mej själv å bestämde mej för att hälsa på hos my folks. Har inte vart där på ett tag nu å är ju tvungen att uppdatera dom om mitt liv. Händer ju mej så mycket...typ...INTE!

Väl där bjöds det iallfall på en jättegod sallad. Sicken tajming!


Den stora frågan i livet just nu, är om jag ska följa med the ladies på Takida nästa torsdag eller inte..?




To be there or not to be..?


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Klart du ska med på Takida...

2008-08-07 @ 21:21:10
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

nu blev jag allt chockad över att läsa att du var nykter när de andra festade... men sen lugnade jag ner mig lite när jag fortsatte läsa ;)

2008-08-07 @ 21:28:24
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Anna

haha lika roligt som alltid att läsa emma, men nykter du? är du sjuk? ;)

2008-08-07 @ 21:40:37
Postat av: Hanna

Klart att du ska me på torsdag :) Du kunde ju sagt att du satt på torken så hade vi ordnat detta :)

2008-08-07 @ 22:03:12
Postat av: Bella

Ja klart du ska med på Takida!!jag e ju med!!!=)

och det var väl bra bilder jag har skickat till dej..jag kan.. :) kul var det i alla fall o roligt blir det imorn med lite shopping..i alla fall lite för mej o god mat!!!=)

2008-08-07 @ 22:17:16
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: emma

Du SKA med, alla ska jhu med. Å då blir det minsann allt annat än nykter serru =)

2008-08-07 @ 22:53:50
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: MALIN

Tjing,

HA! Jag visste att du inte skulle komma nykter till en förfest ÄVEN om du inte skulle me till hotellet..4 cider fick du i dig iallafall..DÅ VA DU INTE SPIK nykter, inte nykter heller..

Pussis

2008-08-08 @ 16:10:40
Postat av: Camilla

Hihiii!! Söta mammakvinna!

2008-08-09 @ 09:29:48
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj missat denna uppdatering, illa av mig... Men Emma hur klarade du att vara nykter på en förfest?? =)

2008-08-09 @ 20:07:36
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0