Lika par leka bäst..?

Njae..Jag och Mattias är inte så lika faktiskt:


1.) Han älskar att borsta tänderna i duschen. (?)

- "Det finns inget go'are", sa han häromdagen. (Que?)

Så imorse när jag för första gången testade detta var jag full av förväntan. Men nä, kunde liksom inte förstå tjusningen med detta. Vilken besvikelse!

2.) Jag älskar att shoppa, Mattias är mer eller mindre allergisk mot det.

3.) Mattias ser bilar som individer, medan jag ser (den bistra) sanningen: en plåtlåda på hjul.





4.) Mattias älskar "utelivet" (klippa gräset å pyssla utomhus) medan jag älskar det "riktiga" utelivet.



                   



Men visst hade det vart tråkigt om man tyckte om samma saker hela tiden!?
Då hade man ju aldrig fått va ifred ;-)


Igår var det kräftskiva hos mamma å pappa. Claes, Christine, jag, Mattias och Alex var där.




Det var mat, dryck och lekar. Jag var ju the driver, så jag fick nöja mej med cola, men det gick fint det med.
Nykter som jag var så vann jag och Mattias "lekarna". * Bravissimo *
Dock var det nog kanske inte riktigt min förtjänst att vi vann, fast hade jag inte vart nykter så hade jag ju garanterat förminskat vår vinstchans. Så ser man det så, så var det ju faktiskt min förtjänst ändå ;-) 


                   


                   


Idag har vi först vart hos Wilma på kalas. Sessan fyller ju 3 år nu i veckan.
Bästa presenten var nog den hon fick av mormor och morfar: 2 guldfiskar. Dom döptes snabbt till Nemo (såklart!) och Pelle (?). Sötis-Wilma!





Efter att vi kommit hem igen fick vi fin-besök av Jessika och Alwin. Mycket trevligt! Impulsbesök är kul!

Barnen lekte (faktiskt) med varandra medan vi mammor fick prata i (relativt) lugn och ro.



                   


Efter att Jessika med son dragit sej hemåt strax efter 18, drog vi ut på en cykelfärd hela familjen. Najs!
Mattias lekte paparazzi på cykel å fotade oss på färden. VISSA (Mattias) borde dock fundera på att lära sej cykla innan man beger sej ut i samhället.



                   



Tomorrow: Inskolning på dagis å sedan besök hos Elli å pojkarna. Änna på tiden!


Bye!

Kommentarer
Postat av: MALIN

TJING!

Först på plats =) NAJS!!

Japp, Pelle o Nemo har flyttat in här hos oss, får se hur länge de överlever. Men Wilma är riktigt glad över dom!

Kul med cykeltur me familjen!

Kul hade ni iallafall på kräftskivan, men du åt ju bebismat(kycklingsallad) hehe! Fina bilder!

Tack för de fina precenterna som Wilma fick, målade lite förut!

KRAM STORA SYSTER YSTER

Ps. Bra att ni inte är så lika, då skulle ni bli galna på varann..Puss

2008-08-17 @ 20:31:12
Postat av: Frida

hehe, va kul att wilma blev så glad över fiskarna :D det var en bra present det! hoppas din helg har varit bra, och det verkar den ha varit :D kramar!

2008-08-17 @ 20:53:25
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Carro

Kul med kräftskiva, förutom att du inte äter kräftor... ;-)

Ja visst är det mysigt när våra små kan leka så fint tillsammans =)

Lycka till imon!! Kram

2008-08-17 @ 21:28:45
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Jessika!!

Emma, jag blev grymt besviken när jag såg vissa av bilderna på din blogg. Vart i helskotta är DIN cykelhjälm? Du var ju så stolt över den förut när jag var hemma hos dig så jag förstår inte varför du inte har den på dig? Den var jättefin med sina flames på ju!!! Du e skum... ;-)

2008-08-17 @ 21:39:56
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma

HAHAHA! Jessika, du är gött knäpp du!

Men that's why I like you! ;-)

2008-08-17 @ 21:57:44
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Bella

Det var väldans vilken bloggfart du har fått nu då..vad har hänt egentligen??? men d e bra..då har man nåt att läsa så här på kvällen/natten!!=)

Kanske ses imorn då..får se hur pigg jag e o ska ju hinna träna lite på morgonen med!!:)

2008-08-17 @ 23:29:51
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: emma

Haha jag håller med Jessika, förgå med gott exempel, ska ni cykla ska ni ha hjälm och knäskydd. Iaf om Bella är med å cyklar =)

å kvinna lär dig äta kräftor, det är sjukt gott!

2008-08-17 @ 23:30:43
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha.. de va min första tanke, va e cykelhjälmen? Så va de visst andra som tänkt på detta me :)

2008-08-18 @ 01:36:26
Postat av: Karin

Hoppas inskolningen på dagis gått bra! Kul med kräftskiva! Kram!

2008-08-19 @ 16:06:35
URL: http://babyimagen.blogg.se/
Postat av: Liisa

kräftskiva vad skoj=) vi ska ha en här hemma fast lite mindre då på lördag...får passa på nu när d inte e mer än någon vecka kvar till lille bebisen kommer=)...hihi papparazzi på cykel d kan jag hålla med om att han verkade vara haha...japp jag fick sånt bak stim igår så d va gott=)

kram

2008-08-19 @ 20:57:09
URL: http://www.metrobloggen.se/liisa85
Postat av: Frida

joo, just det.. förlååt! hur kunde jag glömma att skriva det??

2008-08-21 @ 10:51:22
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0