Viva España

Sen sist har det FAKTISKT hänt en del..
Det har blivit en och annan shoppingtur, Alex har vart på dagis for the very first time och vi har blivit bjudna på en utlandsresa (!). Och så har det ju regnat, regnat och regnat. Helt sjukt mycket!!
Men tack vare regnkläder å stövlar har vi ändå kunnat vara ute å leka. Å tittat lite på när Mattias bygger altan.


                   


                   


Shoppingturerna har bland annat resulterat i en ny jacka och lite kläder till mej. Alex har även han fått lite nya kläder å dessutom en ny vagn (typ "paraplyvagn"). Perfekt att ha med oss till Spanien.


         

Min jacka å en sån vagn, fast helsvart köpte vi

I måndags när jag förärade mitt jobb med ett celebert besök ringde Mattias mej och sa att hans föräldrar frågade om vi ville följa med till Spanien en vecka mellan 6-13 september. Mattias faster har ett jättefint hus med pool i Combre del sol där vi isåfall skulle bo.
Jag var ju dock tvungen att tacka nej eftersom jag börjar jobba 1 september. Men efter att ha lagt på och berättat för Anna och Ulla på jobbet blev jag övertalad till att iallafall ringa och fråga chefen (som är på semester). Anna erbjöd sej att jobba för mej den veckan. * Gulle dej! * Sagt och gjort så ringde jag chefen, kunde ju inte få mer än ett nej liksom. Jag sa som det var: att det kändes jättedumt att fråga eftersom jag bara hinner jobba en vecka innan jag skulle åka iväg. Men att jag blev övertalad på jobbet och att Anna då erbjöd sej att jobba åt mej.
Självklart kunde jag åka, sa Ragnvi, och saken är biff: La Spain, here we come!




Det ska bli underbart! Jobbångsten är nu som bortblåst! Sol och dessutom barnvakt - kan det bli bättre? ;-)

Idag har vi varit på samtal på Alex dagis. Det gick jättebra! Hans inskolningsfröken heter Annelie, och jag är lite bekant med henne innan, å det känns ju ännu bättre. Hon är jättetrevlig. Och fastän både jag och Mattias var där ville Alex upp å sitta i hennes knä. Sötisen!
Barnen var oxå jättegulliga och kom fram och klappade på Alex. Å när vi skulle gå ville Alex inte följa med oss hem. Han hade ju hittat en kompis och bilar att leka med ;-)
Så det känns jättebra, Alex kommer nog klara det här galant!
På måndag kör vi igång, ska vara där mellan kl 10-11. Sedan kommer tiderna successivt trappas upp.

Mammas pojk på väg till dagis:


                   


Resten av veckan ser ut som så att imorgon är det Takida i Göteborg. Är dock inte så jättesugen på att åka ifall det ösregnar (vilket det säkert kommer att göra) men det får väl gå ändå, fredag ska jag fika med Frida, lördag kanske jag följer med på rallycross i Skene på dagen (om det inte regnar) och på kvällen är det kräftskiva hos mamma å pappa med Mattias föräldrar (jag äter dock barnmat = kycklingsallad) å sen på söndag är det kalas för Wilma. "Lilltjejen" fyller redan 3 år (!!), känns inte alls längesen vi var å kikade på henne på BB ju! Tiden går fort när man har roligt ;-)



Jag å Wilmisen på hennes dop



TJING TJONG!

Kommentarer
Postat av: Frida

härligt med utlandsresa!! det e inte dumt alls! och så får vi inte glömma att ta före- och efterkort. :P haha, ses på fredag!

2008-08-13 @ 21:24:32
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åååååhh!! En bloggisch! Och jag är först!! Weeeiii!!

Alex är så himla himla söt!!

Åhh!!! Kan vi inte åka på mer shopping när camilla fått lön?! Jag vill leka i provrummen med din son! Våran lek ägde!



Puss!

2008-08-13 @ 21:28:44
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Eller tvåa visst... :(

2008-08-13 @ 21:29:25
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Jessika!!

Shit vad de bloggas! Me lajk! =) Har alltid trott att din chef heter Ragnhild. Heter hon Ragnvi på riktigt? Skönt me semester iaf!!!! En riktigt bra start på hösten! Å gött att Alle verkar trivas på dagis! =)

2008-08-13 @ 21:59:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Carro

Åh så skönt att få komma till SOLEN!! Avis...

Ja det kommer nog gå galant för Alex på dagis =)

Får hoppas ni får bra väder imon, jag ska ju på ute teater och in tidningen stod det att det kunde regna och åskskurar!!... =(

Så fin altan ni fått, skitsnyggt ju!!!

Kram

2008-08-13 @ 22:18:02
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Karin

Å vad härligt med resa! Härligt att få lite sol! Och vad skönt att Alex verkar gilla dagiset! :)

2008-08-14 @ 10:12:23
Postat av: Bella

Det var väldans då...riktigt kommit igång med bloggen nu ju..me like a lot!!!=) va kul att det gick så bra på mötet på Alles förskola...han kan den killen!!:) ja som Millan säger..mer shopping..va ju riktigt kul ju!!=)

2008-08-15 @ 13:51:58
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: MALIN

Tjing..

KUL! Att det gick så bra med Allis på dagis..Hoppas att det går samma när det är Maxens tur..

Japp, min skrutta fyller 3år..Konstigt egentligen..Man själv blir inte äldre..tihi

Skönt för er att åka utomlands..Längtar efter min egen resa så fruktansvärt mycke nu..!!!

Kram

2008-08-15 @ 14:06:39
Postat av: Frida

tack själv :D mycket trevligt! :D

2008-08-15 @ 16:18:43
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Emma

Emma, det regnade juh inte ens igår =(

Synd du inte var med! Men vi hade skoj ändå =P

2008-08-15 @ 16:30:23
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hello, hello!

Usch va fuskis me resa sådär på höstkanten. Men även förmodligen väldans skönt för er :)

2008-08-15 @ 23:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0