Fröjdefulla (?) jul..

Jaha, då var även denna jul över. Fröjdefull vet jag ju inte om den varit, med tanke på allt slit å släng, häng å däng. Men visst är den allt lite mysig ändå? ;-) Även om det faktiskt är mest mysigt innan jul, med all klappjakt å julstök..


Max, mosters lille älsklingspojk, har dock inte haft den bästa julen. Hela julafton å halva juldagen låg han inne på Borås lasarett pga förstoppning. Olika lavemang har han fått ett flertal gånger, men inget hjälper. Nu ligger han inne med dropp för att återfå vätskan i kroppen å är inlagd hela denna veckan oxå, förutom permission över nyår. Stackarn!



Mosters hjärta





Helgen innan jul var Alex med Mattias i skogen å högg gran, medan mamman slet på sitt jobb.

Alex fick naturligtvis en egen liten gran att ha på sitt rum å hjälpte givetvis till med pyntandet av bägge granar. Mest var han ju dock i vägen, men är det juletid så är det ;-)



                   


                   


         



Uppesittarkvällen/natten tillbringades hos mamma å pappa, same procedure as last year. Mysigt! Det blev Bingolotto, för traditionens skull, god mat å dryck. Vann, som alla andra år, ingenting på Bingolotto, men nått år kanske det händer. Vem vet. 


På julaftons morgon förstod Alex tidigt att det inte var någon vanlig dag. Så han sprang å tog besittning vid granen å vaktade klapparna:



         



Vi slappade hos mamma å pappa fram till ca 14-tiden, då vi åkte vidare till Mattias föräldrar. Vi - "Lundstedt-familjen" skulle ju fira jul allihopa på juldagen detta året.


Framme i Näverhult dukades det fram mat i samband med vår ankomst. Really nice tajming!
Men efter maten väntade flera timmars seg väntan på Bad Santa (alias Jocke). Tomten kunde ju inte komma förrän hela släktet hade kommit. När dom sedan ÄNTLIGEN kom efter typ 5 (!!) timmar kunde klapparna börja delas ut.
Bad Santa såg i år ut såhär:





Inte fullt så skrämmande faktiskt! Om man inte visste bättre så skulle man nog nästan kunna tro att han är en snäll, vanlig tomte. Men skenet bedrar.

Men vår Alex är allt en liten hårdhudad kille, blev inte alls rädd för Bad santa, utan hjälpte morskt till att dela ut alla klappar.


                   


                   


Of course, spelade vi julklappsspelet i år oxå. Det var ju så kul så jag har infört det som tradition, å det har jag nog lyckats bra med måste jag säja, eftersom det var andra året i rad i år ;-)

Detta året hade jag köpt ett "Rita å gissa-spel" OCH (eftersom jag självklart köpte Mattias 50 kronors-klapp oxå) en stor låda med hemkola. Å precis som förra året, hade jag gjort riktiga bra köp. Jocke var väldigt intresserad av "mitt" spel å Michael kammade till slut hem kolorna efter en tids kämpande.
Jag är minst sagt otroligt stolt över mej själv å mina inköp.

Jag vann min godisburk som jag kämpat hårt för under spelets gång, och Mattias "vann" Jockes inköpta Dassbok - den förbjudna versionen. Suck! Mattias lyckas aldrig bra i det spelet. Förra året kammade han hem en liten jävla köttätande växt å nu en förbjuden dassbok. Que?

Juldagen firades ju som sagt hos mor å far. I en väldig brådska. Vi var där kl 12 å Max skulle vara tillbaks på Borås lasarett kl 15, så vi slängde i oss mat, rev upp julklapparna å slängde i oss kaffe å sen åkte dom igen.


                   


                   


Sedan var det tänkt att vi skulle till hotellet på kvällen. Vi hade barnvakt å förköpsbiljetter å allt. Men varken Mattias eller Alex mådde så bra på juldagen. Å jag hade vart tveksam till det innan om jag ville gå eller inte, så till slut bestämde jag mej för att (faktiskt) inte gå. (?) 
Så det blev en hemmakväll bara.

Att döma av julklapparna har Alex varit ett snällt litet gossebarn hela året. Han fullkomligt badade i paket! Han fick bland annat en elmotorcykel, släpkärra till bobbycaren, tramptraktor, bilgarage, verktygsbänk, mängder med andra leksaker, mängder av kläder, böcker mm mm. Han får snart inte plats i sitt rum, stackarn. Eftersom han fick så många stora paket måste vi snart bygga ut huset. Mattias muttrade iallafall något om att vi inte skulle ha råd med en till jul. 

I lördags åkte vi, jag, Mattias å Alex, till badhotellet i Danmark. Sweet!
Det var mysigt; mycket bad, mycket slapp å mycket god mat å dryck.
Alex var på sitt allra mysigaste, roligaste å sötaste humör hela helgen! Så kul!
Han kramade säkerligen, utan överdrift,  ALLA tjejer på hela båten, hotellet OCH Danmark. Sprang fram till varenda tjej å kramade om dom. Tjejtjusarn! En enda kille fick en kram, men han hade långt blondt hår, så Alex tog säkert miste i tron att det var en tjej. Haha!

Å som vanligt säjer bilder mer än 1000 ord:


                   


                   


                   


                   


                   


         


(Jo, jag var faktiskt med på resan. Men det är bara det att jag gör mej bättre bakom kameran, än framför.)

Idag har vart min lediga måndag, Bella har vart här med det senaste skvallret å hållt mej å Brallen sällskap. Lillkillen har haft 39 graders feber idag, han var väl helt slut efter en sådan tuff weekend.
Nu slumrar han, förhoppningsvis, gott hos mormor å morrfar. Imorrn är det nämligen dags för slitgörat igen, å eftersom både Alex mor-OCH farföräldrar är lediga nu i mellandagarna, kan han lika gärna leva rövare där än på ett barntomt dagis.
Kan inte fatta att jag redan vart ledig en vecka?


Have it good!

Kommentarer
Postat av: Emma E

Woho, du har minsann haft fullt upp, men jag saknade dig på juldagen, för alla andra försvann juh, iaf en viss Bella =P hehe

2008-12-29 @ 23:52:17
Postat av: Jessika

Så mycke bilder och text!! Underbart!!



Stackars Max... Den killen har verkligen vart med om allt snart!! =(



Ni såg ut att ha haft en fin helg i Danmark och en mysig jul iaf!!



Kram

2008-12-30 @ 07:49:13
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

Detsamma!!

2008-12-30 @ 14:00:23
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Karin

Kul blogg med massa fina bilder! Gott nytt år på er! Och hoppas att Max mår bättre snart!! Kram!

2008-12-31 @ 12:53:16
Postat av: Camilla

Åhhh!!! Vilka underbara bilder!

Jag vill åxå åka till Badhotellet!

Men jag saknade bilder på min Hota Mama in a Swimsuit.. ;)

2008-12-31 @ 13:26:38
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: MALIN (Your beloved sister)

HEJSAN!

Happy new year på dig själv systra mi!

2008-12-31 @ 20:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0