Hangover from hell

Jag får väl skylla mej själv, men faan..Idag är jag inte frack asså. Såå bakfull.

Men...vad säjer man? Inget ont, utan något som för gott med sej.. (?)

Gårdagen var väl ganska lyckad faktiskt. Hur kul som helst att träffa alla tjejerna igen å att konsumera alkohol är ju heller inte så pjåkigt ;-)


Jag, Mattias å Camilla anlände to the party i en svettig vit gammal FÅRRD! Den brötade skrapade å hade jag inte vetat bättre hade jag trott att fårrden inte ens var utrustad med ett avgasssystem. Mattias gjorde tabben att veva ner rutan under färdens gång å fick nästan hela rutan i knät. Verkligen en skum bil!

Dessutom var bilen så låg att när jag skulle kliva ut, tvingades jag praktiskt taget krypa ut på knäna (!). Herregud, what a car! Men tack Linus, för skjutsen =)


Väl uppe i 16B, i Jessika å Timmys lägenhet, bjöds det på bål, chips, tårta mm. Men döm av min förvåning när jag såg att de ställt fram mandel å russin alldeles bredvid bålen. Hmpf!? tänkte jag. Jag letade länge efter glöggen, å till sist fann jag den! Längst ner i en stor kastrull hade Timmy så generöst värmt upp sin hemgjorda glögg, knappt så att det täckte botten.

Jessika berättade att hon frågat Timmy om han inte kunde ta å värma mer än det där lilla skvalpet på botten, men Timmy "trodde nog att det skulle räcka".

Å visst gjorde det väl det, det var ju ingen fan som vågade sej fram å ta glögg, där Timmy stod å vaktade stor del av kvällen =P

Kan ju inte direkt påstå att jag å kameran är ett bra team på fyllan, men här är trots det några bilder från gårdagen:



                   


                   


                   


Festen var mestadels uppdelad i två läger. Köket med alla flickorna å i vardagsrummet lekte pojkarna. Efter ett antal timmars privatfestande, skulle vi festa offentligt oxå; på hotellet.

Där var det betydligt mycket mer folk än sist för 2 veckor sen.

Maxi hade tydligen haft julbord tidigare på kvällen, så bara dom täckte ju upp golvytan ganska bra. Äldre som yngre.

Blir lite skumt när det är så många i övre medelåldern som skuttar omkring på dansgolvet, i ett sista försök att vara hippa. Trots att vissas utgångsdatum passerat för länge sen.



                      


Efter hotellet ställde vi oss i kön för nattamat, på Järnvägsgrillen. Helt sjukt! Stod nog där i 45 minuter utan att kön (som bestod av EN person före oss) ens rörde sej! En enda gubbe som lagade mat till hela Alingsås befolkning!

Så jag, Mattias å Jocke, som blev vår nattgäst under natten, drog till Lilla torget istället. Å där gick det undan, så äntligen, runt 03,30 satt vi å åt vår efterlängtade mat. Dessvärre är man inte så jävla sugen på nattamat när det väl gäller, utan det är nog mest bara tanken på nattamat som är god..


Efter maten kunde vi äntligen ramla i säng, å jag sov som en stock till 11,30! Sedan blev det förflyttning till soffan, tills superglada Alex kom hem vid 14-tiden med en stolt mormor. Han hade vart helt underbar sa hon. Daaah, det vet vi väl! ;-)

Sedan tittade vi på Astrid Lindgrens jul tillsammans med Brallen, en baktanke från vår sida för att kunna ligga kvar i soffan. Man kan ju inte vara dum. Men Alex sprang mest omkring å lekte med sej själv. Han verkade förstå att mamma å pappa behövde lugn å ro. Älskade lilla barn ;-)

Så idag har verkligen varit (en alltför) slapp dag, att blogga är liksom det mest ansträngande jag har gjort.


Å imorrn är det jobb igen! Shit!

Nä, får nog gå å dricka några liter vatten till. Kan inte förstå varför man är så jävla törstig hela dagen efter. Räckte det inte med allt igår?

Sedan får det nog bli sängen. Är helt slut. Åldern tar verkligen ut sin rätt!

Dock pinsamt att klockan bara precis slagit 21.



Bye!



 


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

HAHAHAHA!! Fan va jag skrattade åt din blogg idag!! =) Glöggbeskrivningen var ju bäst. Nu har vi 13 liter glögg i garderoben till ingen nytta. Ahh!!

2008-12-07 @ 21:30:19
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Camilla

Hahaaa!! Impad av att du orkade ta dej an bloggen idag du bakfulla kvinna ;)

Himla nice att få parta lite med dig och din man igår :)

Tack för trevlig kväll!

pöss

2008-12-07 @ 22:08:46
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja jag håller med, glögbeskrivningen va bäst ;) ahah XD men du verkade haft det lika trevligt som mej.. så länge jag fick vara med :P kraam :)

2008-12-07 @ 22:12:28
Postat av: Hanna på jobbet =)

De verkar som ni hade en kanon kväll igår, härligt!

jag därimot va riktigt kass på bowlingen, blir aldrig bättre. :)

See you imån!

2008-12-07 @ 23:10:56
Postat av: Hanna

Skit kul att träffa dej igår emma!

Snabbt räknat så har vi väl inte träffats sen i augusti elle ngt :/ Usch å fy!

2008-12-07 @ 23:20:24
Postat av: Bella

Guud vilka fina bilder du har tagit då!! =)) haha

men måste ju uscha lite om ett kort på mej!! f.n va äckligt d ser ut när jag har druckit min "giftiga" cider...tungan e ju för sjuttsingen alldeles grön o blää!! haha :)

hoppas du i alla fall mår bättre idag =)

2008-12-08 @ 15:40:27
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha rolig blogg! :) Och alltid kul med bilder! Ha det så bra!

2008-12-08 @ 16:32:54
Postat av: Pernilla

Heej Emma!! Jo ja hade skoj men som du vet va ja ju lite sjuk och de blev ju inte bättre av en kvälls festande snarare tvärtom! Är bedrövligt sjuk nu, men de fick de la vara värt när man fick ut och träffa så mycket trevligt folk på en enda kväll! De Måste göras om!! Hoppas ni hade skoj också! Kram

2008-12-08 @ 18:59:21
URL: http://nillanjansons.blogg.se/
Postat av: Frida

haha japp! jag är lite weirdo, you know! :D

2008-12-13 @ 15:59:35
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahaha, vet du, jag stod och valde mellan 2 länge, till slut blev det den :P

2008-12-15 @ 09:33:42
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack så mycket, de va den allt. Dock alltid vemodigt med begravningar!!

2008-12-15 @ 14:35:21
URL: http://nillanjansons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0