Room makeover light

Ja, så har även denna helg gått med vrål-fart!! Tur att veckorna går lika fort, så att det snart är helg igen. Då ska jag iförsej jobba, men sen blir det utgång!

Äntligen, Jessika, kan du börja räkna ner ;-) 5 days to go!


I fredags åkte vi hem till mamma å pappa, käkade pizza, tittade på Idol å sov över. Å iochmed övernattningen kunde även moi avnjuta lite alkohol. Sweet!


När vi kommit hem igen på lördagen fick vi celebert besök av syrran med familj. (Elli å hennes la familia var sjuka, så det blev ändrade planer.)

Men syrran & co funkade ju lika bra dom med ;-) Vi satt å fika å tjöta en bra stund, tills Matte fick brått till systemet. Å syrran verkade smått stressad hem till spisen för att hinna med lite matlagning innan hon skulle börja jobba.


Å vi, vi hade ju tänkt dra en sväng till Göteborg sådär hipp som happ. Kom väl inte iväg förrän vid 15-15-30, men vi hann med det vi skulle göra. Första stoppet var på Blomsterlandet i Partille. Jag hade gett mej fan på att jag skulle ha likadana julblommor som dom vi har på jobbet, men dom fanns inte här i stan, så när vi ändå körde förbi passade jag på att köpa dom där.





Sedan åkte vi vidare till Biltema. Mattias skulle köpa borr å andra bra-att-ha-på-jobbet-grejer. Vi fick även köpt en liten mini el-motorcykel till Alex i julklapp.





Som vanligt när vi kom ut från Biltema ösregnade det. Har aldrig varit på Biltema utan att det spöregnar när man ska gå ut. Det kan vara den allra soligaste varma dag när man går in, men nog fan regnar det iallafall när man går ut därifrån. Å det är ju aldrig lite smått duggregn, utan det verkligen vrålregnar. Weird!  


Efteråt åkte vi till Ikea. Jag ville egentligen bara kika på lite julstuff typ, men ut kom vi med ett helt nytt rum till Alex. Nästan iallafall. Han fick en ny fin säng å en fåtölj. Men i hans lilla rum så är det ju faktiskt en stor förändring. A room makeover light.



                   



En julgrej fick vi iallfall köpt, en julgransmatta med lysande stjärnor i.


Igår, söndag, var det dags för den årliga adventsfikan. Väntan var lång innan gästerna kom å Alex var rastlös. Han sprang, bokstavligt talat, omkring som en galning. Hel-tokig! Fram å tebax...hit och dit..upp å ner..


                   


                   


Rastlösheten har han definitivt ärvt från far sin, själv tycker jag ju bara att det är gött att slappa å sitta å ta det lugnt ;-) 


Fikan var som vanligt mycket trevligt. Å det vore väl konstigt annars: mysigt adventspyntat hem, trevligt folk och god HEMBAKT fika.
Oh yes, jag hade slagit på stort å bakat själv från scratch. Mattias var så impad av att jag inte "fuskbakat", vilket jag, när jag väl bakar, brukar göra. För det första är jag inte ett dugg intresserad av att baka å därav brukar inte resultatet bli så bra. Tålamod, som tex att vänta på att kakan ska bli klar i ugnen eller att följa recept till punkt å pricka, är inte riktigt min grej. Så ni kanske förstår min glädje över att det finns lätta, snabba bake-off produkter.

Trots alla mina bristande bak-kunskaper blev helgens bak ganska bra. Drömmar OCH tigerkaka fick jag allt till.



                   




Nått som inte blev bra däremot, var pepparkakshuset vi gjorde igår eftermiddag. Det enda jag skulle göra var att spritsa lite garnering över huset så att Alex kunde sätta fast godis, men inte ens det kunde jag fixa. Struten som Mattias, i förebyggande syfte, hade gjort i ordning till mej, förstörde jag. Florsockret å vattnet som jag skulle blanda ihop, blev väääldigt lös, milt uttryckt. Så jag fick gegga ut det med en matsked å tog såklart alldeles för mycket, vilket visade sej när alla godisar "rann av" taket.

Omdömet från Mattias var: "det här är ju så dåligt att vi inte ens kan skylla det på Alex"

- Tss..som om en 17 månaders pojk skulle göra det bättre än mej, fnös jag.

Svaret: Hell yeah, Emma!


Men efter att Mattias styrt upp det mesta, blev resultatet inte så pjåkigt trots allt. Iallafall inte i jämförelse hur det såg ut innan.



Haha! Kan ni då ens tänka er hur det såg ut innan Mattias la sej i??

Avslutningsvis vill jag tacka Karin, för den vackra utmärkelsen jag fått i din blogg.

Jag citerar: "Emma - Skojig blogg om henne och hennes liv. Ofta roliga bilder och kul skrivet"

Thank you Karin!

Bye! 


Kommentarer
Postat av: Bella

Men hallååå!!! Jag som hade tänkt o fråga om du ville hänga med mej till IKEA nu innan jul!!hmm.. men d kanske du kan göra ändå??! =))

vilken makeover...niceigt värre!

ja d va ju inte så doligt d pepparkakshuset! kommer ni o gör ett åt mej med eller? :) hihi

2008-12-01 @ 20:20:47
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika!!

Najs med massa bilder!!! En sån där blogg som du skrev förr i tiden liksom. ;-)



Tjusigt de blev på Alexs rum... Vi har med börjat tänka på vanlig säng men väntar nog ett tag till av praktiska skäl. Han e där man lämnar honom liksom! Haha!!



Ja, nu har äntligen nedräkningen börjat!! Gött!!



Puss

2008-12-01 @ 22:05:57
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Fina saker ni köpt till Alex rum! Och vad julmysigt ni har det! :) Haha, pepparkakshus är inte lätta. Vi har fått limma ihop våra med limpistol för kristyret fungerar ju inte som klister!

2008-12-02 @ 10:31:45
Postat av: Karin

Fint pepparkakshus :) Vi brukar limma ihop vårt med limpistol för kristyren fastnar aldrig ordentligt! Finsa grejer ni köpt till Alex!

2008-12-03 @ 14:15:37
Postat av: Karin

Ok tredje kommentaren nu... den första laddades aldrig upp så när jag skrev den andra kom den med också :) Ber nu om ursäkt för den tredje... Haha!

2008-12-03 @ 14:17:09
Postat av: Camilla

Myran är ju stor!!!

Och flyger fram!

Tokigt! :D

2008-12-03 @ 19:43:30
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: kia

Erat pepparkakshus ser typ ut som vårt. Men jag måste skylla på William för han pillade och petade hela tiden.. Ha,ha..

2008-12-03 @ 22:32:24
URL: http://willied.blogg.se/
Postat av: Hanna

Å emma, de e riktigt trevligt att din blogg har kommit igång lite å man får en liten glimt i ditt liv :P

2008-12-03 @ 23:01:08
Postat av: Marie

Jag o Linda är inte systrar. Hon är bror med min sambo. :-)

2008-12-04 @ 14:50:56
URL: http://marie1982.blogg.se/
Postat av: Pernilla

väldans fint kök ni har!! :)

2008-12-09 @ 14:48:51
URL: http://nillanjansons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0