Saaankta Luuucia...

Oh but hello..again! Det känns ju nästan som att jag faktiskt börjat tycka om det här med att blogga igen. Så ofta som jag gör det nuförtiden. Å idag måste jag nästan varna för att det är sjuuukt mycket bilder med!  =)
Appropå ingenting..så har jag haft planer på att konvertera till metrobloggen..Varför vet jag egentligen inte. Alla andra har gjort det känns det som, å varför vara unik? Våga vara som alla andra liksom ;-)

Det känns som att den är lite roligare/bättre på nått sätt..? Jaja..


Dags för lite onödigt vetande om mitt liv igen då:

I tisdags var Camilla med mej å hämtade Brallen på dagis. Jag tyckte det var väldigt trevligt, Alex, min ouppfostrade son,  däremot sa: "Gå!" så fort han såg henne å pekade "vänligt" mot dörren.

Men Camilla blev inte bortskrämd av det, så vi tog turbon (som Camilla kallar Das Volvo. Haha! Svar ja, hon är blond! =P) till Karamellpojkarna! My God, I was in heaven! Godis från golv till tak..Me like..a lot!


Därefter mötte vi upp (halva) tjejgänget på stan, Bella å Jessika åså Alwin. Kikade en stund i affärerna tills kaffesuget tog över. Då blev det Gårdscafet, Diva var till vår stora besvikelse helt fullt. Men koffeinet smakade (nästan) lika bra på Gårdscafet.


Det stora samtalsämnet denna dag var naturligtvis lördagens fest, då vi fick lärt oss att det tydligen hade gått lite "vilt" till. Ett stycke leksaksboll å ett par solglasögon hade kommit på villovägar, å ett skohorn hade gått av på mitten. Aj då! Tydligen riktiga huliganer vi umgås med! ;-) Bad to the bone..

Observera dock att jag (faktiskt) inte hade något med det ovanstående med att göra.


Efter jobbet i torsdags blev det ett nytt besök på Karamellpojkarna - det går åt mycket gott nu i juletider ;-) Sedan när Mattias kom hem på eftermiddagen, dumpade jag barnet å drog till stan med Bella. Det var ju "julklappskväll" - öppet till kl 21. Denna shoppingtur började mycket bra med en fika på Diva. Himmelskt god var min grillade focaccia. Sedan var det då shopping som gällde. Dessvärre fick varken jag eller Bella köpt några julklappar, utan bara saker till oss själva. Jag fick tillexempel både en tröja å en klänning av mej själv. Generösa jag!

Bella njöt i fulla drag av "julklappskvällen" då det bjöds på glögg, julmust å pepparkakor i varje affär. Haha! Hon var överallt å små-åt.

I fredags var det då dags för "familjejulbord" i Lejonkulan! Det var nice! Mamma, pappa, syrran å Matte kom hit innan på lite föris.




Mamma, pappa å Mattias innan syrran med man kom


Ca en timma senare tog vi oss över till andra sidan gatan. Mamma var väldigt skeptisk till att gå dit först, bortförklaringarna var både det ena å det andra: Kallt, Mörkt, Lerigt mm. Men hon blev ganska snabbt övertalad av oss andra. Taxi för en liten tur på några hundrameter? Äh! Hon är då inte van vid en annans skumma fyllepromenader hon inte ;-)


Kvällen var dock väldigt trevlig. Kul att umgås med familjen så här på tu man hand. Inte alltför ofta!

Lite pictures på oss grottmänniskor:



                   


                   


                   


I lördags åkte vi till Liseberg; jag, Mattias, Alex å Brallens farmor å farfar. Mysigt, men förbannat svinkallt! Alex verkade iallafall ha jätteskoj å det var väl det som var huvudsaken antar jag. Bland grisar, getter, tuppar, folk å oändligt mycket lampor trivdes han gott.



                   


                   



Däremot blev han inte ett dugg imponerad av Mattias vinst:





Han kastade den på marken gång på gång, innan vi struntade i att ge honom den. Han kunde väl åtminstone spela med tycker man. Vi var ju glada ;-)


Sedan åkte vi å käkade mat, å eftersom det var FULLT av folk överallt på Liseberg, drog vi iväg till nån sylta som Mattias pappa lurade in oss på. Hans kvarterskrog där han växte upp, eller nått sånt. Allt för att han skulle få sin älskade wienerschnitzel ;-) Karln är galen i wienerschnitzel! Å tydligen verkar han nästan göra allt för den där köttbiten, för det där var fan ingen vanlig restaurang.
Medan jag stod i kön till toaletten,  för att byta blöja på Alex, hann det nog komma fram mellan 5-10 rejält fulla gubbar å tjöta med mej. (Dessvärre låg baren precis intill toaletterna). Dom frågade dom allra konstigaste frågorna efter den andra, många har jag förträngt men här är två: Döö...ööö..älskar..du...ööö...barnet...ööö..mer...än...ööö...din...ööö..karl..eller?
Heter...ööö...grabben...Oscar..eller?

Väl hemma on the trygga Ryttarås blev det pepparkaksbak. Hundar å får å även några traditionella pepparkakshjärtan blev det till slut av degen.



                   


                  



Alex trivdes väldigt bra bland mjöldammet å djurformarna. Hans pepparkakor blev dock väldigt tjocka å mjuka, men han verkar inte märka nån skillnad ;-)


Igår hade vi föräldragruppen + Frida med familj på fika. Riktigt trevligt! Å barnen har ju blivit så stora nu. Helt otroligt!



                   


         


Jenny, Stefan å Signe stannade kvar till långt in på kvällen, så det hanns med både promenad, pizza å Buzz-spelande.

När vi ätit klart å satte på lite musik, så bjöd Alex upp Signe till dans. Det var absolut det gulligaste jag sett i hela mitt liv!

Var som vanligt inte i rätt position för att ta kort, men här är dom i alla fall:



                   


Idag har varit en fullspäckad dag. Kl 10 var vi på bvc, 18 månaders kontroll, dock utan spruta. Eftersom han redan tog den när vi åkte till Spanien. Så idag var det bara vägning å mätning å lite frågor om hans utveckling gällande tal å dylikt. Alex väger nu 12,3 kg å är 83 ståtliga centimeter. Å utvecklingen hans går givetvis väldigt bra, konstigt vore det annars med en sådan spektakulär mor ;-)


Efter besöket hos Anki tog vi med oss modern/mormodern hem till henne. Hon ut med Ronja å jag gav barnet mat. Burkmat (!) för en gångs skull - har man bråttom så har man. (Jag skulle ju shoppa). Sedan åkte vi tillbaks till stan, för kl 12 skulle jag till Synsam å 30 min senare kom jag ut med (ny) syn. Hade ju tvingats vara linslös hela förmiddagen pga synundersökningen.

Hela Kungsgatan fick jag gå å stirra ner i marken för att inte göra bort mej, folk ser ju fortfarande mej men jag ser inte dom. (Detta fick ju Jessika bli varse om på bvc. Haha!)

Anyway, äntligen - med full synskärpa - drog vi vidare till Borås. Jag hade fått syn på soffkuddar som jag ville ha.




Sedan bjöd jag min kära mor på lunch.. med ett glas vin till. Mamma skämdes: "inte kan jag väl dricka vin nu mitt på dagen?!". Jag kontrade med att klockan var ju redan över 12 så det går ju visst. Svårövertalad var hon då rakt inte, för 5 min senare satt hon å smuttade på sitt vin.

Men why not liksom, hon hade ju ändå sin personal driver med sej.


Det blev en kort visit i Borås idag =( Hade ju bråttom hem till min sons första lussefirande! Åh underbara han, va han va bra!!!

Föräldrarna fick gå in först i (Östlyckeskolans) matsal å ta plats å sedan kom lussetåget (med alla barn från alla dagisets avdelningar). Alex var en liten nisse å nästan sist i ledet. Han tjoade å tjimmade å tyckte det var jättekul. Sedan satte sej alla barnen på golvet framför oss å sjöng sina inövade sånger. Rummet var helt nedsläckt å alla kamerorna blixtrade hela tiden! Tillåmed jag hade nog blivit rädd, men inte Brallen inte. Han var helt inne i alla sånger å gjorde fina rörelser till å var superglad å spelade allan. När det blev tyst mellan varje sång hördes Alex högt å tydligt i hela matsalen med sina: "Aaaahhh.. Iiii.. Lalalala... Hohohoho.." samtidigt som han klappade händerna hysteriskt (åt sej själv).

Åh! Va kul det var att se honom, duktiga kille!



                   


                   


         
 

Imorrn är det jullunch på dagis, med julklappsutdelning med tomten. Trevligt!
Och dessutom fyller käraste Hanna på da work år imorgon. Hipp hipp hurra!!
Hoppas dagen blir lika underbar som du ;-) Ses på onsdag!!






Ciao!


Kommentarer
Postat av: Frida

härligt med långt inlägg och en massa bilder! ;D

2008-12-15 @ 22:44:16
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: sir tiis

han är la för goo vår lille pöjk

puss

2008-12-15 @ 23:09:09
Postat av: emma

fan vad najs du bloggat då =)

å fullt uppp verkar du ha, men jag kan juh intyga att du ser iaf, eftesom du såg mig förut =P HAha

2008-12-15 @ 23:27:51
Postat av: Camilla

Åhh!!! En blogg!

Med MASSA bilder!

Camilla like!!

Jag är dock lite sotis på Signe... Myran är ju min! Haha!! :) Fast han inte gillar mej vid första ögonkastet jämt :p

Vi blev ju iaf kompisar på gårdscaféet och hade pepparkakskrig :D

2008-12-16 @ 12:49:59
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Jessika!!

Oj vilket kopiöst inlägg!!! Hann tänka ut massa kommentarer under läsningen men har glömt hälften redan! ;-) Fin du var i grottan till att börja med. Å supersöt dans mellan småtrollen!!! =) Även en jättegullig nisse ju!! Å sist men inte minst, snygga kuddar! =)

2008-12-16 @ 13:48:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Rolig blogg! Och så himla många söta bilder på Alex! :) Så söta de små var när de dansade!

2008-12-16 @ 14:53:20
Postat av: Carro

Underbar blogg!! =)

Jag själv har tappat blogg lusten totalt men

kul att du fått igen din, MER MER MER!! ;-)

2008-12-16 @ 17:11:14
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Bella

Ja d va både måånga bilder o mycke text.. me like a lot :)

Gud så söt han va som en liten bustomte o att han kunde dansa..det visste jag då inte!! =)hihi

o till den grottan på julbord vill jag med :)

2008-12-16 @ 20:51:58
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja, som den där galet hemska huvudvärken man får dagen efter, eller den avskyvärda smaken av vin? gooosh. :S

2008-12-16 @ 21:00:26
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0