Sensuella Emma?

Denna gången blir inte bloggen så lång, förra var ju sjuhelvetes lång, så den borde ni ju faktiskt leva på ett tag.


Nu är det officiellt..

Jag har bytt hatt på jobbet! Ta daaa..Ombyte förnöjer(?)!!

Hattbytet har Hanna fått erfara hela veckan, eftersom hennes hatt måste tvättas å hon inte har tvättid förrän på söndag. Så nu får hon dras med mitt ex, alias den vedervärdiga mat-tantsmössan. Mohaha! Skadeglädje is da shit!

Hon hävdar fortfarande att jag passar mycket bättre i mat-tantsmössan än hon. Jag däremot tvivlar STARKT - ty ingen kan se bra ut i den hatten - dessutom säjer hon nog bara det ifall ifall hon skulle glömma sin egna hatt hemma igen å tror att hon kan fjäska till sej min nya. Men icke! =P


Iförrgår hände en ganska komisk grej på jobbet.

Två kvinnor i medelåldern kom in å fikade, smörgås och kaffe. Efteråt ville de ha en kaka till påtåren. Efter att jag gett den ena sin kaka, frågade hon om hon kunde byta sin kaffemugg för påtåren. Anledningen var att denne (muggen) luktade parfym (!?).

- Ja, självklart, svarade jag käck, glad å trevlig (som jag faktiskt är på jobbet) innan jag sprang in till köket och skvallrade för Hanna om denna dumma varelse och brast ut i gapskratt. Hello?! Parfym i en mugg? How?
För det första kan det ju inte vara tex vårt maskindiskmedel om hon nu trodde det, eftersom diskmedlet luktar zip, zero nada! Å för det andra OM det nu skulle vart diskmedlet borde inte dom andra muggarna också lukta parfym?! Tok-tant!

Det roligaste var i alla fall när kvinna nr 2, som var i sällskap med den andra knäppa kvinnan, kom till kassan för sitt kakköp, och verkligen STANK billig äcklig parfym.

Undrar om det verkligen hjälpte kvinna nr 1 att byta mugg? Jag funderade på om jag skulle gå in till henne å fråga om det inte vore bäst att byta sällskap istället, men jag vågade inte.


En annan trevlig upplevelse på jobbet i veckan, var när en (väldigt trevlig) kund ringde och skulle beställa bröd. Samtalet löd typ:

- Ekstedts bageri, det är Emma.

- Ja hej..blablablabla...Nämen, har du blivit förkyld?

- Eh ja, lite.

-Ja, jag hör det på rösten. Du låter väldigt sensuell.

- Oh but thank you, svarade jag lite halv-porrigt tebax ;-)

....


Älskar ärliga kunder! ;-)


Bonde söker fru/gay söker gay-finalen var ju i onsdags.

Den där Magnus alltså. Hur skum är inte han då?! Han tror verkligen att han är världens gåva till kvinnor. Not in a lifetime liksom!

Hur kan man tycka att man är så fantastisk snygg, när man absolut inte är det?! Skev självbild?!


Som han sa till sin utvalda, Emma: "Tänk va fantastiskt att du nu kommer att få vakna upp till mitt leende varje dag". Que?! Lite väl egocentrisk va?

Å hon, Emma, verkar ju inte ha alla paddlar i kanoten, som har fallit för honom. Men det är väl så, det finns en för alla.


Igår var Elli här med sina fina pojkar. Jättekul! Det var ju på tiden, Oliver hade blivit jätte"stor" nu, 6 månader redan. Ojojoj! Vi bytte julklappar, fikade å tjötade. Alex var för en gångs skull blyg (?) - i alla fall ibörjan - men sen spelade han å Ludvig bowling för det vilda i hallen. Sötisarna!


Igår fick jag med en liten påse från dagis. Alex hade gjort julpyssel på dagis. Jättefina söta små julgrejer. Tänk att min lille pojk har gjort detta. Börjar så smått inse nu att han faktiskt inte är så liten längre =/



                   


         


STORA dagispojken:




Imorrn blir det jobb, sen på söndag shopping i Borås, måndag & tisdag jobb å sen är jag LEDIG i 6 hela dagar! Nice!
Ska bland annat åka till Danmark till badhotellet ju! Will be fun!

Avslutar med att jag önskar Eder alla en riktigt fröjdefull jul!

Eller som det så vitsigt stod på baksidan av julkortet vi skickade i år:

"Må julens glädje fylla ditt hjärta med lycka under hela året"


Hahaha!!

Observera att det verkligen inte är jag (eller Mattias) som knåpat ihop det där krafset ;-)



Ciao!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

trodde minsann de skulle komma bild på hatten men den kanske e ett dragplåster för att lura oss till bageriet???!! haha!

2008-12-20 @ 07:33:22
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

gud, vad söt din son är!

2008-12-20 @ 12:17:17
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Frida

jag har typ världens dyraste självrisk.. den är på 4500:-... var ligger hans jobb då? alltså, ni ska se hur bilen ser ut, fattar inte själv hur jag lyckades, men som sagt, klumpig som fan. HAHA! Nu ska jag klä min gran och äta lite nybakta lussebullar! ^^

2008-12-20 @ 20:10:10
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja önskar dej med en God jul och ett gott nytt år!!

och hoppas att vi ses innan detta året är slut!! :)

Vilken liten sötis han va på kortet då.. och han va ju riktigt duktig på att pyssla!! men vem har han ärvt det ifrån?? =)) hihi

2008-12-21 @ 12:01:45
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Frida

ja, alltså, det hade ju varit topppen om du ville följa med. jag vet knappt hur mattias ser ut.. hahaha! Men imorrn efter 15 skulle passa mig utmärkt, om du hinner vill säga?

2008-12-21 @ 15:25:20
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, vilket roligt jobb du har! :) Och vilka söta saker Alex hade pysslat på dagis! GOD JUL!

2008-12-21 @ 19:56:37
Postat av: Lina

Jo det är fint... Lite segt att jobba just innan jul. men annars perfekt :) själv då???



Härligt med älrig människor :)

2008-12-22 @ 14:53:25
URL: http://dadevil.blogg.se/
Postat av: Frida

Tjabba! Tack själv, och hälsa din karl att jag är grymt tacksam för hans hjälp! :) Ska försöka att inte göra mer pinsamma saker i framtiden.. hahaha! hoppas ni får en superbra jul o att ni får roligt i danmark! Vi hörs!! Kramkram

2008-12-22 @ 20:10:36
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jag tänkte tipsa dig om två bra sidor där du kan få

presentkort från olika affärer, visst låter det väl bra? :)



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=1470

Bli medlem där och få presentkort på H&M och JC.



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=101049

Bli medlem där och få presentkort på H&M,KICKS och ÅHLÈNS.



Ha en bra kväll :)

2008-12-22 @ 20:16:30
Postat av: Frida

tack detsamma! min har varit bra, sj? Nybloggat!

2008-12-26 @ 23:01:26
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0