Älskade uppfinning!

...Älskade napp!


image551

Tacka Gud för att nappen existerar!


Nappen är Alex - och mammans - bästa vän för tillfället.

Alex bästa vän för att han håller på att få fler tänder - närmare bestämt 5 (!!) stycken på en och samma gång. Då blir han alltid så otroligt fäst vid sin nappis.

Och det är mammans bästa vän för att (jäkel) ungen har börjat gnissla tänder!! Ryser i hela kroppen!

Ibland gör han det varje vaken sekund. Ibland mer sällan. Men bara tanken att veta att han KAN åstadkomma det där hiskeliga ljudet utan herr napp, får mej att rysa. Hua mej!

Därför är det magiskt att kunna sätta in nappen och slippa det! =)



                   


Igår hade vi en riktigt underbar hemmadag:

*Färskt gott bröd till frukost.

*Pannkakor med glass till lunch.

*Tacos till middagsmat.

Och naturligtvis; Nik's päroncider för att fullända kvällen.

Mmm..dott!

                   


Tittade naturligtvis på Cold Case på kvällen - I love it! Lily Rush, Scotty Valens och alla andra underbara människor som gör serien sååå bra!
Sedan blev det Criminal minds - of course. Oxå ett super program! Tittar alltid på reprisen som börjar precis efter Cold Case.
Ja, det är väl värt att säja än en gång: Åhh härliga söndag!



                   


Varför är det egentligen så att man älskar "hemska" kriminalserier? Ju fler mord desto bättre liksom.

Okej, det är ju faktiskt bara film/tv. Men ändå? Det hade ju faktiskt lätt kunnat hända i verkligheten!

JAG fullkomligt kastar mej framför tv:n så fort något "kriminal-tvprogram" börjar. De är knappt så att dom ens behöver vara bra, bara det handlar om mord. HAHA! Va hemsk jag låter!
Förutom de redan nämnda ser jag gärna på: CSI (CSI New York, CSI Classic (LA) eller CSI Miami), Jordan rättsläkare, Morden i Midsomer, Law and Order (även här finns det mängder olika, tex Law and Order Criminal Intent, Law and Order Special Victims Unit) mm.
Jaja!!





Idag skulle vi egentligen babysimmat, men eftersom jag å sonen vaknade försent (Ooops!!) så hann vi inte. Istället blev det en fika på stan med Bella. Naturligtvis på DIVA! Nästan ännu bättre ju ;-)
Träffade massa roligt folk oxå! Främst jobbarkompisar.
Lill-Anna, vanliga Anna och Marie.
Fick tillåmed sällskap av vanliga Anna, som satte sej å tog en latte med oss. Skittrevligt!



Ikväll har vi träffat Jessika, Timmy och Alwin. Det var trevligt! För det var ju ett tag sen som vi familjer träffades. Av många olika anledningar. =/

Jessika bjöd mej på vin. Passade mej utomordentligt eftersom jag suktat såååå efter det ett par dagar nu. Har verkligen vart jättesugen på vin. Vilket är mycket konstigt eftersom jag inte ens tycker om vin. HATAR ju faktiskt vin.

Hmm..Vad innebär detta? Alkoholberoende?

Blir lite smått nervös faktiskt. What's wrong with me? Hur kan man få ett sånt stort begär på något man inte ens tycker om?

Jaja, jag är väl mysterisk helt enkelt! ;-)
Iallafall, så var det faktiskt inte så tokigt, som jag hade föreställt mej. Så det blir nog fler gånger ;-)
Vad gör man inte för lite alkohol liksom! =)
Säjer som Camilla: "jag somnar alltid bäst med en gnutta alkohol i blodet". HAHA! Du är allt bra söt du!




Bella, this is for you! A little question!

Även om du inte var med på vår fika i fredags, så pratade vi som om du var där ;-)
Detta måste svaras på - och ärligt!

Here we go:

Låt oss säja att du varit ute och festat. Hittat en trevlig kille som du fattat tycke för.

Hursomhelst så bestämmer ni er för att gå hem till dej.

Just när du ska öppna ytterdörren inser du att du har orakade ben. Gaaaah!!

VAD GÖR DU?!
A.) Struntar i det och hoppas att han inte tycker att det är alltför avtändande med håriga ben.

Å förresten, så har väl han oxå håriga ben, tänker du.
B.) Får PANIK och motar honom i dörren. "Tack för att du följde mej hem" hinner du slänga ur dej innan du slänger igen dörren i ansiktet på honom.
C.) Bjuder in killen och ursäktar dej för att gå på toaletten. Där inne river du fram dina rak-artiklar och rakar benen lena som sammet igen. Och återkommer till killen efter ca 20 min och hoppas att han inte tröttnat på att vänta.


Nå? Du MÅSTE välja ett alternativ. Inte hitta på ett eget eller ändra bland svarsalternativen. Så, hur skulle du göra?!





Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Carro

Alex är ju bara SÅÅÅ söt!! =)
Hoppas hans tänder kommer upp snart så han slipper lida! Ja vin e ju mumsigt, men jag tror inte du har några alkohol problem -du klarade ju en hel kväll med oss i lördags utan!! =)
BRA BLOGGAT som vanligt! Längtar tills nästa redan NU....

2008-02-18 @ 22:46:45
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Bella

Jag kan säga så här att det va ingen lätt fråga..har haft orakade ben o intimt förut me en kille men d e ingen lätt fråga..måste säga först att d beror på HUR orakade benen för i så fall skulle jag ha valt C men annars A... e allt för ivrig när nåt sånt kul sker!!=)haha..d lät ju bra..hihi..=)
hoppas du e nöjd me svaret...va skulle ni själva ha valt?

2008-02-18 @ 22:50:18
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Emma

Haha!! Nä du Bella! Jag vet att du hade valt C!

2008-02-18 @ 22:56:40
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Karin

Så fina bilder, vad söt Alex är! Jobbigt att få massa tänder, för både Alex och mamma ;) Vilken meny ni hade, låter smaskens! Ha en bra dag! Kram!

2008-02-19 @ 08:53:58
Postat av: Camilla

Hahahaha!!!
BellaBooob!! Du är så söt Emma!
Och jaa... nu vet ju du med att man somnar bäst med en gnutta alkohol i blodet! Vin?! Emma?! Är du frisk?!

NYTT TEMA: Vinpimlarkväll tills vi stupar, med kex, ost och massa frukter :-)

2008-02-19 @ 09:41:45
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Fan vad sugen jag blev på tacos nu. Måste äta de snart, de var riktigt längesen sist! Säkert en månad sen... Inte bah!

2008-02-19 @ 16:36:20
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Men hallå om ni ska ha en vindrickarkväll så måste jag gärna få lära mej o dricka d först..oki?=)
o nä Emsis d e inte alls så säkert att jag valt c..beror på hur mycke hår på benen man har..:)

2008-02-19 @ 17:50:37
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: emma e

jag vet inte om jag kommer.. kan nog inte lämna machoman ensam hos mig än.. han är inte van vid de juh å skäller när nån går i trappan men vi får se vad som händer i morrn =)

2008-02-19 @ 19:51:19
Postat av: emma e

klart att jag vet... men går det så är de juh kalrt man dyker upp en sväng iaf.. bellas kakor vill man juh inte missa =)

2008-02-19 @ 20:25:47
Postat av: Bella

Men vi ska ju va hos Emsis så d e ingen han kommer att höra som går i trappan...kom igen nu tjejej o kom bort till henne på tors!! Det ska bjudas på gottgott..=)

2008-02-19 @ 21:44:37
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: MALIN =)

DIN GOTTI-GRIS :-) Taco, pannkakor m. glass o cider..BARA EN SAG ATT SÄGA: Gottis :-)
Napp är den BÄSTA uppfinningen ever..Håller mé! (Wilma håller inte mé :-)
kramis

2008-02-20 @ 09:07:51
Postat av: Emma E

Men bella, vad tänker du nu?
Han ska väl vara hemma hos mig iså fall eller? så det är klart han inte hör någon i emmas trappa.. hahahahaha

2008-02-20 @ 15:59:30
Postat av: Frida

Gör du såå! :D

2008-02-20 @ 18:36:55
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Anna

underbart bloggat emma... hoppas att du mår lite bättre nu.. synd att det inte blir något imorgon men vi får ta det nästa vecka... tack för fikan igår förresten :) ringer eller messar i veckan..
PS, hade valt alternativ c hahah

2008-02-20 @ 22:07:26
Postat av: Bella

Ja jag vet..tänkte inte på d..haha!!=)

2008-02-20 @ 22:10:53
URL: http://issabellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0