Bella, bella, bella...

... ja, det är så denna veckan sett ut hittills. Massa Bella-dejter. Och mer kommer det att bli:


I måndags var jag och Alex på vårt vanliga "måndags-babysimmande".

Alex plaskade som en TOK! Blir bara värre och värre för varje gång. Snart får jag börja använda simglasögon!

Signe, Hedda och Arvid dök några gånger, men vi lät bli. Har hört att det är "försent" nu. Att den reflex som bebisar har, att sluta andas under vatten, försvinner vid en viss ålder. OM man inte testat att dyka innan och barnet är vant vid det förstås. Men det är faktiskt inget som jag har velat att Alex ska göra. Vågar nog inte. Hönsmamma! =)





Anyway...efter badet satte vi oss (naturligtvis) i cafeterian. Där blev vi sittandes i över 3 timmar, innan vi kom på oss själva. Vi kanske ska hinna med fler saker idag än bara fika?

Så vi tog ett snabbt farväl av varann - skulle ju faktiskt träffas dagen efteråt oxå.

Jag åkte hem och gjorde mat. Spaghetti och köttfärssås. Som Alex oxå fick äta av. Smidigt nu när han så smått kan börja äta av vår mat. Ibland tuggar han febrilt med sina 7 tänder. Men oftast slinker det nog bara ner.





Efter maten packade jag ihop mej och åkte till stan. Närmare bestämt till Soluret. Jag och Bella hade bestämt dejt på Soluret.



Tisdag.

Kl 08,45 knackade det på ytterdörren. FRUKOST-tajm!

Det var systeryster och Max. Wilma hade precis lämnats på dagis.

Syrran hade med sej färskt bröd och yoghurt.
Så igår vart det "fin-frukost", till skillnad mot idag; då det inte blev någon frukost alls.

Tur att jag har dej, syster!


Kl. 13 var det bestämt att vi (jag, Åsa och Malin - ur föräldragruppen) skulle träffas för att gå till Öppna Förskolan. Stressad som få, svängde jag in på parkeringen kl. 12,58. Och KORS I TAKET, Åsa var i tid idag. Med flera minuters marginal! Inte dåligt! ;-)

Igår fick vi även med oss Åsas kompis, Johan som hade med sej sonen Victor, 5½ månad.

ÖF var himla trevligt igår med! Känns som om vi är en hel skolklass med massa kompisar. =) Alla har fått jättebra kontakt - roligt!

"We are family. Come on everybody and sing. We are family"...lalala.. =)


Minsta plutten igår var only 3 veckor! Knappt född ju! En liten mini-bebis! Vägde 4,1 kg!...

Puttenutte!

Känns som om Alex aldrig vart så liten, men han har ju tillåmed vägt mer än 1 kg mindre!


                   


Nästa tisdag ska bli intressant. Jenny (Signes mamma) har börjat jobba på tisdagar och onsdagar nu, så då ska pappa Stefan ta med sej Signe till ÖF istället. Får se om det är Sjönsjungande Stefan eller om det är (Du) Suger Stefan...Haha!




Stefan??


Tisdagskvällen tillbringades med Bella. Vi hade "pysselkväll".

Eller ja, rättare sagt JAG hade det. Vad Bella sysslade med vet nog inte ens gudarna. ;-)

Hon klippte fel, klistrade fel, stämplade fel...

I slutet vägrade hon tillåmed visa mej vad hon hade gjort. Då måste det vart illa ;-)

Det var iallafall himla skoj Bella! Å bättre lycka nästa gång! ;-)

Jag gjorde ett fotoalbum/scrapbook-aktigt till Mattias morfar, som fyller 80 år nästa vecka.





Idag har jag umgåtts med min son, mor, syster och systerbarn.

Dejten med Elli blev inställd pga sjukt barn. Tråkigt, men så är det!

Hoppas bara att vi kommer att ses innan nästa sekelskifte! =(

Hos modern fick vi fika. Alltid nice!

Alex har förresten börjat åla lite nu. Och tillåmed tagit 2 st riktiga "krypsteg". Det händer ju dock inte varje gång man lägger honom på golvet, utan mer som reklamen "plöstligt händer det".
Eller om man lägger någon rolig leksak framför. På Öppna Förskolan i tisdags - ålade han överallt.
Vet inte om det har med honom att göra, eller att hans mor köper tråkiga leksaker??....




Kvällen kom och det var tid för min andra soldejt med Bella.

Så nu har jag kommit hem, duschat av mej svetten och suttit mej till ro. Först i soffan å nu har jag landat här. =)


Imorgon är jag, Åsa och Malin bjudna på lunch hemma hos Jenny i Långared. Ska bli trevligt!

Sällskapet är ju kanon - och mat tackar jag ju aldrig nej till! =)





Kvällen kommer att tillbringas hemma hos Emma F. Det råder Aloe vera-partaj!





På fredag är det dags för en ny Diva-fika med Bella och de andra flickorna.

Har ju inte vart på Diva sen förra måndagen. Känner hur abstinensen börjar komma krypande nu.

Sedan ska jag och Mattias ha myskväll. Titta på Let's Dance, äta tacopaj och PL-GODIS!

Myspys!

Undrar vem som åker ut ur Let's Dance denna vecka? Bara inte Karl-Petter ryker, så är jag nöjd!



                   



Tidigt på lördagsmorgonen ska jag åka till mamma och pappa och dumpa Alex.
Jag och Bella ska "göra Göteborg". Shopping på hög nivå!

Mattias ska tillbringa dagen med att laga bilar och tjäna pengar. Jag ska shoppa och göra slut på pengar. Så det blir väl plus minus noll. ;-)

Det var megalängesen som jag och Bella tog TÅGET till Götet och shoppade loss. Ska bli sååå kul!
Känner mej nästan som en ungdom igen ju! =)





Ja, det var allt min vecka har -och kommer att bestå av, så nu vet ni!



HUGS & KISSES!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Kul med blogg äntligen!! Å full rulle som vanligt! =)

2008-02-27 @ 20:09:18
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hmm...Är det Mattias eller Bella du delar ditt liv med?! ;-)

Jag längtar åxå till fredag!!
Fast jag stillade ju iaf abstinensen lite i måndags med Bella :-)

2008-02-27 @ 22:12:22
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

Kul med ny blogg!!
Du har verkligen fullt upp om dagarna, hur ska det gå när du ska börja jobba igen?? =)
Kul att shoppas loss i Gbg!
Kram

2008-02-27 @ 22:41:32
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Karin

Vad mysigt med babysim! :) Du har verkligen fullt upp! Ha en bra dag!

2008-02-28 @ 09:31:36
URL: http://taninen.blogg.se
Postat av: Emma

shit, hinner du verklligen med en ett divabesök i morgon? HAha

2008-02-28 @ 14:09:22
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: Bella

Ja det var ju ett tag sen om man säger så sen vi umgicks så häär mycke..riktigt kul e d!!=) längtar till imorn me fika me er tjejer o lör me shopping me dej i gbg som förr i tiden!!:)

kraam my friend

2008-02-28 @ 20:41:20
URL: http://issabellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0