Hemska sjukdom!

Nu har jag äntligen knåpat ihop en blogg igen..
Håll er till godo! För man vet aldrig när jag knåpar ihop nästa igen. Verkar som om bloggsjukan has left the building. Tyvärr har den blivit ersatt med en ännu hemskare sjukdom: en mega superduper vrålförkylning! Inte bah!

Har varit förkyld skitlänge nu ju, fast nu har den blivit 100 ggr värre! =(





Igår, på Mattias pappalediga dag, låg jag som en klubbad säl i sängen hela dagen. Boring!!

Vi som hade tänkt att åka iväg på roadtrip, men jag hade sån jävla huvudvärk att jag blev sängliggande hela dagen. Så Mattias tog hand om vår lille son hela dagen - egentligen så är det ju kanske meningen med pappaledighet!?

Jäjä, i vilket fall som helst så var det en ytterst tråkig dag.





Idag mår jag dock lite bättre. Sluppit den värsta huvudvärken iallafall.

Hade tjejerna hemma på fika idag. Kl 12!! Så jag och Alex hann knappt få bort sömnen ur ögonnen innan "tantera" stapplande in!



The child in pyjamas


Bella stod för fikat idag, så det enda jag behövde göra var att servera kaffe. Me like!
Tur för mej att jag bara knaprade 2 alvedon till frukost, för av Bella bjuds man ju alltid på (minst) 3 rätters fika! ;-)


                   


                   



Idag bjöd hon på macka med ost och skinka. Sedan dukades det fram chokladtårta, havrekakor och några andra sorters kakor. Patt-Bella vs. Bella bull-tant! Lika go'a båda två! :D
Gott var det!!

Ikväll skulle jag egentligen träffat Anna och Hanna från jobbet, men var tyvärr tvungen att avskriva mej från dejten. Mår ju som sagt inte bra. Bättre att stanna hemma och kurera mej så att jag blir frisk någon (jävla) gång. Himla tråkigt, det här med sjukdomar. Varför finns dom?


Ett "tillbaks-hopp" i veckan...


I tisdags morse när jag precis hade gått upp, fick jag ett trevligt sms från Åsa.

Hon undrade om jag ville följa med till Öppna förskolan (ÖF). Of course!

Så när jag och Alex hade gjort ordning oss å lekt lite här hemma, åkte vi och mötte Åsa & Hedda.

På ÖF var det FULLT med mammor (och tillåmed en och annan pappa) och deras söta barn. Det var både nya och välbekanta ansikten.

Fick massa nya "kontakter" - vilket alltid är nice. Alex hade oxå mycket trevligt, tills en skrämmande (?) 9 månaders bebisTJEJ sa "hej" till honom. Då blev han kinkig i ca 10 sek innan han kom på att han inte behövde sitta å titta på denna hemska (?) varelse..Herregud, what a pussy!

Summan av summaro är att öppna förskolan var himla nice, så nu är man väl uppbokad varje tisdag framöver oxå.

Man kan gå på torsdagar oxå, då är det öppet 9-12.

Men då är väl jag knappast vaken? =)





Å för att dryga ut bloggen (eftersom hjärnan går på lågvarv så här i mitt, ack så illa tillstånd), får ni lite "intressanta" (NOT!) fakta om mej...


This is me
Namn:
Emma
Ålder: 24 to be
Födelsedag: 9 april
Syskon: 1
Hårfärg: blond
Ögonfärg: blå

Förhållanden
Har du någon bästa vän?
Nixpix..Eller kanske min själsfrände, Mattias!? (HAHA, vad fjäskar jag efter? ;-) )
Har du pojkvän? Ja
Hur länge har ni varit ihop? Sedan 30 april 2001
Hur långt var ditt längsta förhållande? Detta slår ju allt med hästlängder. Snart 7 år ju!
Vem pussade du senast? Min son.
Vad shoppar du helst? Kläder till Alex, å därefter till mej själv.

Mina favoriter
Färg:
Don't know actually.
Mat: Tacos kanske.
Dryck: Mjölk =)
Bebis-killnamn: Ingen aning! Om det blir en kille nästa gång, får det väl bli en "Alex 2" eller "Alex junior". ;-)
Bebis-tjejnamn: Nelly.
Ämne i skolan: Företagsekonomi.
Årstid: Sommaren.


Har du någonsin..
Hoppat bungee jump? No way Jose!
Brutit mot lagen? Ja
Nakenbadat ute? Nä det tror jag faktiskt inte.
Varit kär? Daaah...klart!


10 snabba frågor 
Vad använder du för schampoo? Loreal Elvital.
Vad är du rädd för? Mycket.
Vilken bil skulle du vilja ha? Vet faktiskt inte. Rätt nöjd med min Vrål 70. =)
Hur många MSN-kontakter har du? 17 st, å det räcker gott å väl! ;-)
Hur många av dem är online just nu? 6
Pizza eller choklad? Choklad.
Tränar du? Räknas promenad nångång då och då? ;-)
Guld eller Silver? Silver
Vilken film såg du sist på bio? En helt värdelös film, som handlade nått om rökning.
Vad vill du helst av allt, just nu? Bli frisk som en nötkärna igen!




Auf Wiedersehen!




Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för mysig fika! As always!
Hoppas du blir kvitt dina hemska baciller snart :-)

What fuck the liksom!

Puss du sköna höna!

2008-02-21 @ 19:32:42
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Bella

Ja det va duktigt av dej att du uppdaterat lite igen..kanske härmar dej nån gång på de där frågorna!!=) vila, drick varmt så blir du snart frisk!!!!

2008-02-21 @ 19:35:17
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Carro

Nu får du ta och krya på dig! =)
Kul blogg som alltid, har väntat på den!!
Kram

2008-02-21 @ 19:42:22
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Karin

Hoppas du mår bättre snart! :) Ha det så bra!

2008-02-21 @ 20:28:06
Postat av: Jessika!!

Usch, såna kort får du inte lägga ut på mig! ;-)

2008-02-21 @ 22:27:55
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Ella

Hallo!!
Hoppas att du blir frisk snart! Inget kul å ligga sjuk :-(
Hämtade en sjuk son hos Dagmamman idag...Hoppas det släpper snart! Är Alex fri från snuvan ännu?
Kram

2008-02-21 @ 23:50:24
URL: http://GuppysMamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0