I am beautiful...NOT!

Måndagmorgon:

Vaknade och undrade hur Alle brallen skulle må idag.
Igår spydde han nämligen 2 ggr - en gång på morgonen å en på kvällen - i KASKAD! Usch å blää..

Fast han var riktigt superglad efteråt ändå. Inte alls "sjuk" eller ens lite hängig.





Imorse ville han inte ha någon välling - då märktes det tydligt att han inte är riktigt 100.
Annars kastar han sej över flaskan, precis som hans kära mor gör när hon är ute å partar. Men inte idag inte!
Dessutom är han snorig så det var väl inte konstigt, stackarn fick ju ingen luft när han drack ur nappflaskan.





Så jag fick ta tjuren vid hornen och inse fakta: inget babybad idag! =(

Bättre att vara hemma och kurera sej, ifall det skulle vara något, så att han är frisk på onsdag, då den efterlängtade Ullaredsresan ska äga rum.

Smsade flickorna den tråkiga nyheten och fick tebax att Jenny å Signe, var sjuka så de skulle inte heller komma. Och Åsa, Malin å barnen skulle gå en promenad istället.

Ja det tro jag det, inget skoj utan oss vildingar i badet. =)


Istället bjöd jag in Bella på lunch - med villkoret att hon skulle köpa med sej något. Haha!

Därefter pratades jag å Camilla vid på msn. Så då "bjöd" jag naturligtvis in henne oxå. Hör och häpna, hon kunde! Inget jobb, träning eller några andra planer - lunch with the babes it was!


Hade kanske en liiiiiiten tanke bakom att jag äntligen skulle få se Bellas boobs på riktigt!! :D


Gjorde mej så vacker som jag bara kunde bli.

Mina antika championbyxor från 1997 och ett mörkblått linne. Som pricken över i:et satte jag på mej mina vita snajsiga tofflor, köpta på Ikea.
Nu kanske ni tänker att jag ändå inte blev vidare snygg. Men JAG LOVAR, det var betydligt mycket bättre än innan, då jag gick omkring i min lila morgonrock och mina gosse-strumpor. Håret hängandes och slängandes i ögonen och gammalt smink långt ner på kinderna. (Glömde visst ta bort allt igår.)


FÖRE:



                   



EFTER:



                   

Jag får nog helt enkelt ge upp hoppet. Det är tydligen så här jag ser ut! Slummig småbarnsmor i sina "värsta år" ?

Jaja, förhoppningsvis tyckte Camilla å Bella om mej som jag är..(?)  ;-) 
Eller så blundade dom för mej å bara hade ögon för min sötis istället.
Å det är klart, vem kan klandra dom?


                   

Jag kompenserade iallafall min o-skönhet med att duka lite fint åt damerna istället:




Var dessutom så seriös att jag fixat bordsplaceringslappar! HAHA! Får man finbesök så får man!



                   

Strax innan kl 14 dök mina gäster upp. De hade sagt att de skulle komma kl 13, men eftersom jag inte är tappad bakom en vagn och dessutom känner mina girls så förstod jag att de skulle komma runt 13,30 - 14,00. Å OJ så rätt jag hade! ;-)

Mmmm, det var iallafall gott med mat! Kycklingrulle från GimGott. Vad annars liksom?


Dagen gick. Fort! Vi pratade om allt, som vanligt. Om varför Camillas telefon tyvärr fortfarande tror att det är millenium, alla dessa j**la telefonförsäljare som finns och om Bellas tuttisar - of course!
Fick se dom In real life idag, utan tejp å massa annan goja. Fick dessutom se hennes old boobs på kort. Skillnad! ;-)


Alex cruisade omkring i huset med sin gåstol; go å glad! Eller lekte med dom andra barnen: Camilla å Bella. ;-)



                   



Vid 16,30 tiden tog Camilla sin racer-bike, även kallad Guldlock, och cyklade hem till sina föräldrar. Kvar satt jag, Bella, Alex och Mattias, som hade kommit hem från jobbet.
Sedan slog jag två flugor i en smäll: skjutsade hem Patt-Bella och tog en ride in på Willys.


Imorrn skulle vi till Öppna förskolan egentligen, men struntar i det. Alex är som sagt inte 100. Stackarn!



Hej dåååå å glöm ej kommentera!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh! Du är så duktig på att blogga Emma!
Tack för inbjudan ;-) Blev ju en riktigt trevlig dag nu! Mera impulsgrejer!
Tycker ju om att umgås med mina buddies! Och som pricken över i fick vi ju se pattarna LIVE idag! *Wiiihoo*

Puss Kram!

2008-02-04 @ 20:32:29
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Camilla

Förresten så var du vackrast av oss alla!
Och Alle Bralle älskade ju mitt sällskap! Se på kortet bara! Det är ju bara Camilla Highness för hela slanten ;-)

2008-02-04 @ 20:44:41
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

Du e nog bloggarnas drottning!! =)
Alltid skoj att läsa och du e ju för rolig,
får sig alltid ett gott skratt!!
Hoppas Alex kryar på sig, snart!
Kramisar från oss

2008-02-04 @ 21:18:02
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Hoppas Allebralle blir bättre snart... Han får ju vara på topp på torsdag! =) Ska bli kul att ses, alltid bättre live så de inte blir massa missförstånd. Hata nätet. Eller inte. Bara ibland! Hehe! Pöss

2008-02-04 @ 21:23:00
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Ella

Alltid lika skoj å snoka i din blogg ;-)
*Hoppas att det är ok*??

2008-02-04 @ 22:49:31
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Ella

Självklart ska jag göra det ;-)
Kram

2008-02-04 @ 23:59:50
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Frida

Hej! Jodå, den va helt okej, fast jag hade förväntat mig lite mer humor. Men ja, servärd iaf!

2008-02-05 @ 09:05:49
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: MALN- who else...

Synd att Alle Bralle är sjuk..Eller inte 100 iallafall..
Imorgon fyller jag år..Kanske kommer du och ger mig överrasknings frukost OM alle är 100?? + nått gott- eftersom det inte blev nån semla..
pussis

2008-02-05 @ 11:28:38
Postat av: Bella

Ja, du e duktig du här i bloggens värld..och tack för igår..lika trevligt som alltid!!:) Haft en bra dag me semlor o sånt gott?

2008-02-05 @ 14:09:44
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Låtta

Alltid lika givande läsning :-)

2008-02-05 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0