Inget kan stoppa mej nu...?...

...hoppas jag iallafall..

NU måste jag bli av med mitt fett, bli slank, smal, fit for fight. Ja, kärt barn har många namn!

VILL ju inte se ut såhär, så hur svårt kan det vara?

Förutom MEGAsvårt!?!

Det absolut värsta är ju det ständiga suget på något. Måste alltid till exempel ha något att tugga på när jag ser på tv. Inte bah!


Det är verkligen inte lätt att vara kvinna i dessa dagar:



"Förr var det värsta en maska på strumpan
Nu räcker det inte ens att fettsuga rumpan

Ha kuddar i brösten utav silikon
Se upptagen ut och ha mobiltelefon

Och hålla in magen och strama åt hakan
Och lyckas på jobbet och låta bli kakan

Och gymping och friskvård och alls ingen sprit
Och fult är det att vara blekfet och vit

Så lysrör med UVA och brun utan sol
Och rakade ben om du tänkt bära kjol

Är detta tillvarons mening och mål ?
Jag önskar det räckte med vatten och tvål."




Räcker tydligen inte

Men killar kan visst se ut hur som helst (?):





(Måste väl läggas till att det inte är Mattias på bilden. Annars får man väl kommentarer om det.
Haha, tänker särskilt på dej, Jessika! ;-)  )

Tittade på Singing Bee förut.



Är ganska "besviken" på det programmet faktiskt. Hade högre förhoppningar, trodde att det skulle vara roligare.
Tur att Mattias finns då!

Tji fick nämligen jag. Mattias är awsome på det!

Han kan nästan varenda rad i låtarna å särskilt hur dom börjar, vilket ju är det svåraste.
Det kunde man inte tro, när han på fullaste allvar sjöng "It's raining in Maines" för några år sen.
Way to go, my man!





I lördags bjöd Johan (Lulla) ut oss på utflykt: båtmässan i Göteborg.
Jag var väl lite (eller VÄLDIGT) tveksam först: "va fan ska vi göra där liksom?"
Men Johan hade ju gratisbiljetter och en dagsutflykt är ju aldrig helt fel, tänkte jag. Så vi hängde på. 
Det var faktiskt riktigt nice!
Det var ju dock vi and all the brats. Fanns ju mängder med snobbar som strosade omkring med märkeskläder (eller alternativt skjorta och kostymbyxor), kavaj och håret i slickad sidbena.





Frågade Mattias varför praktiskt taget alla snobbar har långt hår (gärna bakåtslickat eller åt sidan). Han trodde att det var för att dom måste ju spara pengar på något sätt (eftersom dom är rika), å då gör dom det genom att inte gå till frissan.

Hmm...Inte helt nöjd med svaret om man säjer så. =)
Utan jag letar fortfarande efter en (rimlig) förklaring!?! Någon?



                   


                   




Sista bilden är på mej och "min" Jet Ski. VILL HA!
Nää, fast kanske en klenare modell. 215 hästkrafter är väl att ta i! Min v70 är det ju bara 140 i. Haha! Pinsamt värre? Å 180 000 kr för en "leksak"? Kanske oxå är att ta i?
Får nog glömma det! OM inte Mattias kan vinna på hästar någon gång ;-)

På hemvägen tog vi en svängom till Floda för en kaffekopp. Till Carro och Johans nya hus. Var ju änna tvungna att reka stället innan vi ska dit på lördag. =)

Det såg mycket bra ut! Jättefint och mysigt.


Back in the Alingsåstown fiskade vi upp Patt-Bella, innan vi åkte och köpte mat på Grillspettet.

Landade hemma i tvsoffan lagom till att Melodifestivalen började.

Och vilken skit då?!! Christer Sjögren till globen? What the f***?

Man undrar ju VILKA som röstar egentligen? De dövas samfund?

Fruktansvärt dålig låt och slemmigt framförande.




Inte bah alls!

Efter melodifestivalen vart det Buzz som gällde, tills grabbarna skulle kolla på svenska rallyt. Då fick jag å Bella lite data-time, tyvärr var det inga av våra vänner som hade en ny blogg att läsa. =(

Skärpning flickor!


Men efter lite surfande ropade killarna och Buzz-matchen kunde återupptas. En gång vann jag faktiskt!
*Stolt som en tupp*

Sedan körde vi lag; "Tösera" mot "Pöjka". Behöver jag ens nämna vilka som vann storslaget 3 gånger?

*weeeeeei*





Idag har vi i vanlig ordning åkt till Näverhult för en god söndagsmiddag. Men innan dess var vi förbi syrran en sväng. Operation Vardagsrum är äntligen färdigt och vi var nyfikna på att se hur det blev!
Kanonsnyggt! Väldigt modernt och chict! =)

Wilma kommenterade Alex friss när vi kom:
- Alex. Klippa. Huvud.

Och ja, hon har nog rätt! Han är nog i behov av en klippning eller iallafall en hair-makeover:




I veckan har jag faktiskt INTE planerat så mycket. Vilket jag alltid brukar ha. Känns konstigt faktiskt! What to do liksom?
Iförsej är det bara söndag än, men det hinner nog bli fullt i kalendern om bara någon dag, om jag känner mej rätt. :)

Så vill ni träffa mej å sonen, så BOKA nu! ;-)

En promenad kanske lockar någon?


Hur FAN ska jag ha tid att börja arbeta sen? Usch, vill inte ens tänka på det.

Har fått köbekräftelse på att vi sökt dagisplats nu. Skönt att ha det inskickat, så man slipper tänka på det.

Vill ju aldrig att Alex ska börja på dagis, dvs att jag ska börja jobba igen. =(


Jaja, dags för Cold Case!

Hej svej!


Kommentarer
Postat av: MALIN- The musse´s eater

*tihi* Först på plats tydligen..=)
Bra blogg som vanligt! Tack för en bra läsning som alltid!
Laddad inför tisdag: ME IS!
Cold case är lika hemsk som alltid...:( Inte bah när barn är inblandade!
Ni passade bra in bland "höjdarna" på båtmässen..Era små snobbar!
Pöss

2008-02-10 @ 22:52:58
Postat av: Jessika!!

Citerar: "Det var ju dock vi and all the brats".... Du måste ha missat pappa o brorsan. Eller så har dom en sida jag inte visste om när dom åker runt på mässor... HAHA!

2008-02-11 @ 08:02:07
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Yoo!!
Ju mer flott och slem och backslick man har, desto rikare är ens pappa! ;-)
Men ni såg ju ut att trivas prima där bland alla brats! Tänk dej hur jag hade de under mina två år i sthlm! HAha! nää ge mej en bonnapojk!

Och duu... jag är ju en arbetande kvinna! Var du nöjd med att hag hann slänga ihop en blogg innan jobbet igår förmiddag ;-)
Kan dyka upp en ikväll!

Men fredag är du bokad ju!! Icke att förglömma!
Fika hos Jessika/Timmys föräldrar :-)

Over and out!

2008-02-11 @ 09:25:32
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Camilla

Glömde ju en sak!!!

Bilden på "Det är inte Mattias Jessika" är på pricken lik mitt ex... men hans elefantkallingar var gröna... :-)

haha!! Det är faktiskt sant! Han ägde ett par sådana!! Inte konstigt det tog slut!

2008-02-11 @ 09:26:39
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Ella

Absolut, Säger till direkt!!
Just nu är affären stäng för dom är på semester (Det e min Moster som äger stället, *Pinsamt*)...Men vet att dom kommer hem den 21:a p efter det skulle som börja rea ut har jag hört!
Men säger till så fort jag vet nått!!

Det tog lite tid men man får sitta å knåpa å greja så går det...Tycker sånt e jätte roligt, Tar några dagar bara eftersom att man har små barn men det går det med ;-)

2008-02-11 @ 10:58:57
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Carro

Bra bloggat som vanligt!!
Nu börjar vi få upp lite värme
hemma med, ska försöka få hit nån och
kolla i veckan så när ni kommer i helgen
hoppas jag det är klart, varmt & skönt! =)
Ska bli kul!!

2008-02-11 @ 11:51:27
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Bella

Ja jag det e ju tur att d inte va Mattias..inte så hot precis..haha..
Boka in mej för en promenad nån eftermiddag i veckan om du kan..?..=)

2008-02-11 @ 13:15:00
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Johanna sandgren

hej hej!
ser att du blev förälskad i en leksak!! :-)
vi har en precis likadan så du får väl följa med ut på mjörn och leka av dig i sommar!! men Fooooort går det vill jag lova!!
kram

2008-02-12 @ 14:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0