Long time, no blogg...

..Men nu är jag igång igen!

Fingrarna rasslar vant över tangentbordet igen.. Ahh, vilken känsla! =)


Torsdagen, Alla hjärtans dag, tillbringade jag först hemma hos min mor.

Ringde henne på onsdagen å frågade om hon ville vara min Valentine. Hon lät misstänksam och frågade vad jag ville. Huh!? Jag vill ju bara umgås, svarade jag. Å först DÅ gick hon med på det.
Haha, vad trodde hon liksom?





Hämtade henne på jobbet på torsdagsförmiddagen å sen styrde vi ut till Fly. Svängde in en snabbis på Fly Blommor, men jag fick snällt stanna i bilen. Mamma sprang in å köpte otroligt fina buketter till mej å syrran. Pappa hade tydligen oxå vart älskvärd det gångna året, för även han fick en blomma.





Hemma hos modern plockade vi upp vildhunden och tog en promenad i det FINA vädret.





Alex gungade en sväng i mormor och morfars trädgård. Morfar har ju anlagt en hel lekplats åt sina älskade barnbarn på deras tomt:





Eftermiddagen närmade sej fort och jag och Alle bralle styrde kosan hemåt.

Fick 3 jättefina stora långa röda rosor av Mattias.

Love ya too, bejb!





Sen förberedde vi en romantisk middag, bestående av fläskfile"gryta" a la Emma och hasselbackspotatis.
Mycket gott, mycket gott!

Å Nik's päroncider till, gjorde ju verkligen inte saken sämre! ;-)

                   


Fredagen då. Fika med tjejerna hos Jessikas svärisar i deras nybyggda hus.



                   


                   



Jessika bjöd på vitlöksbröd och kladdkaka. En salig blandning! ;-) Men åhh, så god!

Mellan smörgåsfikan och "fet"fikan gick vi en promenad. Liiite nyttiga iallafall. =P



                   



Å mitt under promenaden stötte vi på en mycket underlig hög:





En kottehög! Alldeles intill en elledningsstolpe! Skumt! Eftersom där inte fanns någon gran i närheten, som dom kan ha fallit ifrån. Å inte var det ekorremat heller, för dom var ju inte ätna på.
Mycket mysteriskt, tyckte jag, tills dom andra flickorna sa att det inte fanns något som hette så. Det heter mystiskt!Jaja, mystiskt eller mysteriskt, skumt var det iallafall! 

Om någon är intresserad finns denna fantastiska hög att se på i Lygnö, strax utanför Alingsås.


Igår började jag och Alex dagen med ett varmt härligt bad. Efteråt lekte vi på en filt framför braskaminen i vardagsrummet. Sedan somnade Alex igen. Otroligt tröttsamt att bada. =)



                   



På kvällen var vi bortbjudna till Carro & Johan. Vi hade det väldigt trevligt med GOD mat och MYCKET trevligt sällskap.



                   


                   



Förstår inte varför Johan slösar bort sin talang på att arbeta som bilplåtslagare. Han är ju en fantastisk kock!

Efter vi avnjutit Johans underbara middag, satte vi oss i soffan för lite melodifestivalstittande. Tycker inte att det var något att hurra för denna gången heller. Menmen.

Sedan blev det flera omgångar utav Buzz.

Runt 00,30 avrundade vi kvällen och återvände hem till Ryttaråsen.


Och så..sammanfattningsvis, hur har min vecka varit?

Veckans...


..roligaste: Hänt mycket kul denna veckan. Men egentiden med min kära syster, Malin, i tisdags var himla kulig! :D

..tråkigaste: Hmm...det måste väl vara att min lille pojk, Alex, håller på att få FEM (!!) tänder samtidigt. Det måtte göra ont!! =(

..sms: Min Mattias! Skrev ett värmande sms till mej häromdagen om att jag var världens bästa flickvän å
mamma. (OBSERVERA att detta inte ens var på alla hjärtans dag. Det ni! =P) Tack älskling!!

..telefonsamtal: Utan tvekan: Jessikas telefonsamtal till mej i torsdags. Tack!



Nu när det äntligen är officiellt, vill jag bara tala om att jag är sååå himla otroligt glad för din skull, Elli!

Alex får ännu en kompis!





Och tack Ellinor (Ella) för att du tagit dej an min bloggsida och gjort den sååååå fin!!

Jättegulligt av dej!



PUSS HEJ!


Kommentarer
Postat av: Carro

Himla kul blogg, sitter alltid med ett leende på läpparna när man läser =)
Inte så himla kul kort (på mig) men det är ju så man ser ut... vad ska man göra??....
Hoppas på en trevlig kväll snart igen! =)
Kram

2008-02-17 @ 17:06:59
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Camilla

Wihoooo!!!
Äntligen en uppdatering om ditt händelserika liv!!

Och kottehögen är ett riktigt mysterium ;-)

2008-02-17 @ 17:09:57
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Kollade in utan förhoppningar, trodde inte du skulle blogga förrän ikväll men jag fick en glad överraskning för här hade hänt grejor! =)

2008-02-17 @ 18:00:47
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken rolig blogg, skoj att ha ännu en att kika in på! :) Så söt Alex är, jobbigt att få 5 tänder på samma gång...men vilken lekplats han har! Hopppas ni har det bra!

2008-02-17 @ 19:53:15
Postat av: Bella

Ja det va ingen dålig lekplats din pappa har fixat iordning..himla fint..=)
o som jag har sagt till Millan tror jag d va så får vi ta o boka in en till fika snart som inkluderar mej..eller va säger du??:)

2008-02-17 @ 20:13:30
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Erika ..

Då har jag läst blogg igen. kul!

fin lekplats din pappa har gjort!!

5 tänder?? inte illa men som sagt ont måste det göra..

ha det fint!
kram

2008-02-17 @ 22:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0