My night out!

Svar till min kommenterare:

Nä Bella, vi målar inte upp dej som värsta skurken! Det gör du så bra själv! ;-)


Jessika: JA! Alex är ständigt glad! Inte många 7 månaders bebisar som sitter snällt på ett cafe i över 3 timmar!!

Dessutom har han ju faktiskt fått så många tänder på en å samma gång - utan att vara kinkig. Han är en riktig liten hårding!




Ja då var helgen över..igen! Men den har vart riktigt nice!

I fredags sov vi då över hos mina föräldrar.

Mamma-gris som syrran säjer. Japp! Å det står jag för! Förresten, ska du säja Malin?! ;-)

Menmen.. det är väl inte så konstigt heller, dom är ju världens bästa! =)



                    



På lördagsmorgonen fick vi frukosten serverad (vilket jag iförsej får varje helg, enligt Mattias) =).

Mamma hade gjort sej till med bröd, ost, skinka, bacon, ägg, prinskorv mm.

Mätta blev vi!

Lagom till frukosten kom oxå Malin, Wilma och Max. Malin skulle dumpa Max, för att åka till simhallen med Wilmisen.





Så Alex och Max fick lekt lite ihop, eller ja leka kanske är ett väl starkt ord: Alex försökte köra på Max med gåstolen hela tiden. Dom två kommer nog komma väldigt bra överens när dom blir äldre. Haha!


Efter en stund var det dags för familjen Lundstedt/Jellryd att bege sej till staden igen. Det skulle fotograferas på Maxi innan vi skulle hem å duscha och hinna grunda med lite alkohol innan the night out.





Hade MEGA-kul! Fast dumma mej! Jag glömde kameran hemma! =( Men Hanna var paparazzi istället, så hon får allt skicka lite kort till mej.

Kvällen var som sagt super!

Först hade vi lite småplock å massa pratande hemma hos Marie. Världens bästa sällskap, of course! ;-) Vi var sammanlagt 9 flickor - alla i våra bästa år! Från 20-35 år. Vi var 7 stycken från jobbet å så 2 kompisar till Marie.


Strax efter 21 tågade vi iväg till Sture's.

Jag är visst en riktig jävel på bowling! Jobbarkompisarna frågade om det var där jag å Alex brukar tillbringa våra dagar. Men nä nä, jag är helt enkelt en naturbegåvning.



                   



På "min" bana var det jag, Anna J och Maria. Å jag sopade verkligen banan med dom! Var så stolt över mej själv - å det är inte ofta det händer vill jag lova!

Anna bjöd mej på en Baccardi Watermelon. Å den smakade ju som Piggelin, fast en annan smak! HAHA!
Man säjer mycket dumt när man är på lyran.

Efteråt satte vi oss vid ett bord, med lite mer alkohol att dricka.  Där blev det bestämt att "massan" skulle dra till Tallhyddan för att svänga sina lurviga. Jag å Lena skulle dela en taxi hem, å ingen av oss var sugen på att shaka loss our asses, så vi gick till Taxi-stationen.





Där dök det upp nån jävla jobbig snubbe (typ i min ålder) som först frågade om jag visste om hotellet var öppet. Öhh, kikade över vägen och sa med vass röst:

- "Ehh, nää du, det ser rätt mörkt ut va?" (Tankarna mina sa dock: "Hello dickhead! Det ser du väl för fan att det inte är!") Men jag höll mej i styr.

Han gick snopet därifrån, men dumfan ÅTERVÄNDE efter att ha pratat med sina polare en bit bort.

Hallå? Fattade han inte vinken liksom?

- "Ni ska inte med till Tallhyddan då?" frågar "grabben utan koll".

- "Nääe du".

- "Varför inte? Vart ska ni då?"

- "Hem."

Killen skrattar till lite töntigt:

- "Ha! Nu? Ha! Vad är klockan egentligen?"

Jag halar upp mobilen ur fickan å säjer med stolthet i rösten, innan han ens hinner se åt sin klocka:

- "Tjugo i tolv"

- "Öhh...ehh...Bara? Ehh...Varför..ehh..ska ni hem NU?" stammar den - nu - riktigt irriterande killen som försöker låta fräck.
Jag som verkligen har tröttnat på snubben å bara vill att han ska , säjer:
- "Ja, men du.. Har du en 7 månaders bebis hemma? Eller kanske två flickor på 4 och 6 år?" (=Lenas barn)

Alldeles tyst.

Killen sparkar på en liten osynlig sten på marken. Till slut får han iallafall fram:

- "Öhh...näää."

- "Nä, precis! nu!".

MEN han ger sej ändå inte:

- Men har ni inga gubbar som är hemma med dom eller?

Jävla kille! Ge dej liksom!

- "Jo, det är väl klart. Men vi har väl inte skaffat barn för att dom ska sitta hemma med dom hela tiden!"

- "Öhh...nähä".


SUCK! ÄNTLIGEN gick han! Å då kom oxå taxin!


Ytterligare ca 200 kr fattigare, kom jag hem. Slafsade i mej lite rester från tacosen vi åt tidigare och lite chips. Det är ju ett måste med "fylle-natta-mat".

Å efter lite tv-tittande somnade jag äntligen i den snurrande sängen. Eller om det kanske var rummet som snurrade?



                  


Slog skrämset upp ögonen på söndagsmorgonen. Måtte jag må bra!?!
Magical! I did! Är väl något segare än vanligt idag, men annars är jag fit for fight! Sweet!





Ha en trevlig kommande vecka!!


Ps. "Bara" 3 dagar kvar till Ullared!!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Ni verkade haft en riktig trevlig kväll, men att du
glömde kameran hemma?!.... Inte likt dig va =)
Jag vill oxå till Ullared, skoj!
Kram

2008-02-03 @ 15:48:43
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Bella

Ja jag vill me till Ullared..=)
Du verkar i alla fall haft en kul helg..det e bra tjejen!!:)

2008-02-03 @ 18:53:21
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Camilla

Wihooo!!
FyllEmma!! Snart får vi ta ett rajs igen! Bella Boob får ju dricka nu ;-)

2008-02-03 @ 20:05:59
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Erika ..

Hej!
Låter som du haft en trevlig helg!

Nice med Ullared.
Hoppas du hittar mycket skoj!

kram

2008-02-03 @ 20:56:05
Postat av: Jessika!!

Hehe! Jag tycker alltid Alex e glad! Det var DU som sa att han var en suris och sen sjöng du "Sur-låten"?? Remember? ;-)

Jag vill med åka till Ullared!!!!!!!!!!!!!!

Kram

2008-02-03 @ 22:25:41
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: MALIN

Tjing!
Skön kille ni träffade på stan, varför tog du inte hans nummer? :-) Han verkade ju vettig...NOT! DICKHEAD!
jaja, bra blogg som vanligt.
Puss

2008-02-05 @ 11:18:21
Postat av: Okto (Ullis)

Härligt att kunna vakna upp dagen efter och må prima trots en hel del förtäring alkohol =)

2008-02-05 @ 18:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0