What fuck the..?..

..ja, det är ju inte alltid lätt att hänga med i svenska språket. Särskilt inte när vi svenskar börjar blanda in utländska ord och förkortningar. Speciellt svårt verkar det vara för oss blondiner. =/
MEN..dom är ju faktiskt utländska, så det är väl inte såå konstigt om det skulle bli någon missuppfattning då och då?
WTF, FFS, GFY, BTW, BRB...är några exempel på engelska förkortningar, som vi haft vilda diskussioner om. Men dom hör ju faktiskt inte hemma i svenskan.

Jag och mina girlies har haft himla roligt åt det här, då blondiner tydligt visat att de....har roligare! ;-)
VI bjuder på oss själva - i ur och skur. Dum som smart. Kväll som morgon.
Och vad vore folket egentligen utan alla dessa blondinskämt?


"Vad säger blondinen när hon föder barn?
- Jag hoppas verkligen att det är mitt!! "


"En brunett och en blondin var ute och promenerade när brunetten plötsligt utbrister:
- Åh, titta en död fågel!
Varvid blondinen stannar och stirrar upp i luften:
- Var då?"


Haha! Det sista skämtet låter precis som nått som lätt skulle kunna hända i mitt kompisgäng.
Inga namn nämnda! ;-)

Anyhow, blondiner är ju inte "rädda" för att folk ska tycka att dom/vi är osmarta. Den "stämpeln" har vi ju redan, och därför blir det ju bara mer uppmärksammat när en blondin råkar haspla ur sej något tokigt!
Tänker på en "special someone" - Mikael!!
We're blond and we're proud! =)
Och vad vore världen utan oss ljushuvuden?! ;-)


                    


Idag har jag haft äran att få lunchdejtat med Patt-Bella. Hon slutade jobba kl 13, därefter gick hon till GimGott - köpte mat - och fortsatte promenaden hit till mej. Observera då att vädret dock inte har varit på topp idag! Storm och regnrusk!
HAHA, hon såg ut som en dränkt katt när hon äntligen nådde sin slutdestination: Me casa!




Kvällen har tillbringats hos mina föräldrar - as usual.
Precis när vi tuggat i oss den sista maten, blev det strömavbrott. Jag, Mattias, Alex, mamma och pappa förvandlades snabbt till fem virriga höns!
Vad faaan gjorde man förr i tiden utan elektricitet?




Men vad gör man inte för husfridens skull?
Jag drog på mej en pannlampa och gick och läste tidningarna.
 



Alex fick oxå prova, naturligtvis. Han måste ju vara redo ifall han någon gång i sitt liv, stöter på ett strömavbrott.
(Jag är verkligen som Balooo - "Jag ska lära honom aaallt jag kan!")


                   


I väntan på att strömmen skulle hitta tebax, "lektes" det lite med Alex. Påhittigare än så här var vi inte, sjaskig lek (om man ens kan kalla det lek) på golvet:


                   


                   


Ca 45 minuter senare kom då äntligen strömmen tebax!
Då blev det fart på grabbarna, som gick ner och bastade. Jag slängde mej på tv-kontrollen - för att få slut på tystnaden! Och där satt vi, jag, Alex och min älskade moder, i vardagsrummet med levande ljus ÖVERALLT.
Ooooh...Vilken stämning ;-)




Mysigt värre!!
Mattias hade en vit dag idag, så HAN körde faktiskt hem.  Cross in the roof!
Först slog han på stort och sa att han skulle ha en vit helg, men när jag påpekade att vi är bortbjudna på middag imorgon, ändrades det kvickt till en vit dag istället!


Äh, what fuck the med bloggandet!
I'm out of here!



 

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja HUR levde det förr UTAN elektrisitet??!
Vi hade strömavbrott en BRA stund.....
Felicia tyckte pappa skulle laga strömmen =)
Bra bloggat!! =)
Ha en trevlig helg!

2008-02-23 @ 12:52:27
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: emma e

haha faan vad bra emma =)
tur du överlevde 45 minuter utan ström =P

2008-02-23 @ 14:24:39
Postat av: Bella

Ja vad gör man inte för sina vänner..?.. :) o strunt samma om d regnar..bra om man kan få lite motion ju!!=)
bra bloggat tjejen...

2008-02-23 @ 17:16:46
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Oh no! Blondiner har inte roligare! ;-) De vill jag ha bevis på om jag ska tro på det! Hehe!

2008-02-23 @ 20:24:51
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åhh!!!! Jag älskar dej Emma!!! Vi blondiner must stick together!! Och nästa tema-kväll ska vi nog minsann visa att blondes have more fun!! Eller hur!!

*Pussgurka*

2008-02-24 @ 11:06:39
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: MALIN =)

Tjing..
kom på att jag inte hade kollat in bloggen på länge så here I´am! :)
(Säger som Emma E) Vilken Himla tur attdu överlevde HELA 45 minuterutan ström..Tur att Alex finns :-9
Va sägs om en date i veckan? tisdag o fredag är JAG upptagen :) HÖR AV DIG
PUSSIS SYSTRA MI FRÅN SYSTRA DI

2008-02-24 @ 19:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0