År 2008

Jaha, då var skumpan slut, raketerna ivägfyrade och bakfyllan här.

Happy 2008!



Nyårsafton var trevlig!

Jessika, Timmy och Alwin dundrade in här strax innan 14 igår.

Vi fixade iordning deras rum för natten och sedan slog vi oss ner i soffan.

Vi "testspelade" BUZZ-spelet så att vi alla kunde reglerna innan alkoholen slog till. =)

När det sedan började knorra i kistorna sa Timmy att han och Mattias kunde göra maten. Mattias lät inte lika frack på att det var männen som skulle sköta detta, men gick slokande in i köket.

Efter en stund luktade det BRÄNNT - men inte pga maten - ugnen behöver definitivt en rengöring! =(


Jag och Jessika satt å lekte med våra småkillar i vardagsrummet och småpratade om ditten och datten.





Mest pratade vi väl om Alex, för han mår inte så bra. =(

Snorig, hostig, äter inte bra och är allmänt trött. Men efter att ha ringt sjukvårdsupplysningen, så blev det bättre stämning i huset - det är tydligen bara ett vanligt förkylningsvirus. 





Maten blev himla lyckad! Sååå gott! Man tror att man ska kunna äta hur mycket som helst, men nångång säjer ju magsäcken stopp!

(Trodde vi, fast det verkade dock inte Jessikas göra).  =)



Öl till maten


Efteråt blev det ytterligare några omgångar Buzz. Men eftersom Timmy vann varenda gång, så var det inte lika skoj, som när jag å Mattias spelade det. =(

Mycket allmänbildad karl, den där Timmy. Han kan sina tecknade filmer, eldstrider och fantasy. =)

Jag och han är nog ungefär på samma nivå när det gäller dålig förlorare.

En gång vann faktiskt min karl och alla var vi lika förvånade.



                             



Ju längre in på kvällen vi kom, desto mer våndades jag å Jessika. Inget mer godis, chips, kakor, utemat mm efter tolvslaget. Och när det var mindre än en timma kvar till tolvslaget, VRÄKTE vi i oss allt som kom i vår väg:



                   

Negerbollar, choklad, chips, cider - ja allt som fanns kvar slank ner!

Tick, tack...När klockan då äntligen var 3 minuter i tolv fick vi bråttom ut. Timmy hade några små fjuttiga raketer med sej (om man nu kan kalla dom för det) som han hittat på vinden..Haha..


 



Då vart det KAOS! Telefoner ringde, vi skulle titta till barnen en sista gång, alkohol skulle med ut och tydligen är det väldigt svårt, när man är lite på lyset, att förstå att vi har två ingångar OCH dessutom välja vilken dörr man ska gå ut från.


Till sist kom vi iallafall ut. Men undrar om inte klockan redan var över tolv då. För Timmy som stått ute alldeles själv med fjuttraketerna hade redan hört alla grannar runtomkring ropa GOTT NYTT ÅR!


 



Jaja.. medan vi stod där och tittade på fyrverkerierna (grannarnas alltså, INTE Timmys!) så kom Carro och Fredrik (närmsta grannarna) och deras kompis och gjorde oss sällskap. Himla trevligt!





Där blev vi stående. Vi pratade säkert i två timmar, innan vi gick in igen. Då hade benen och fötterna redan förfrusit. Jag och Jessika hade ju faktiskt bara "kalasbyxor" på oss. =)  

Med ångesten hängande över oss - att vi inte längre får äta något "gottigt" - gick jag å Jessika och lade oss. Våra karlar kom strax efter.




Så här såg Mattias tumme ut efter att ha skjutit raketer

Nyårsdagen  - "bakfyllans dag".

Alla var rätt sega och vi åt frukost i omgångar.

Mattias och Jessika hade första sittningen och jag och Timmy den andra.

Eller om det räknades som tredje sittningen för mej?

Iallafall, efter mycket om och men, gick vi senare ut på en promenad. Det var skönt att komma ut lite. Flaskor och burkar hade änna tagit över vårt hem.

Vi gick till pizzeria La Mia.

Ha! Nu tror ni allt att jag redan har syndat. Och jo, det är väl delvis sant, men jag tog faktiskt bara en kycklingrulle. Det måste ju vara nyttigare än en flötig pizza?

När vi kom tillbaks hem, packade Jessika och Timmy ihop sej och åkte hem till Östadkulle.





Konstigt det känns att det är år 2008 nu.

Året då Alex kommer fylla 1 (!) år!!

Å jag 24 år..Jisses! I'm getting old.

Å året som jag ska börja jobba igen.. =(

Det faktum att man ALDRIG kommer att ha så mycket tid för sitt/sina barn som man har nu är ju riktigt fasansfullt hemskt att tänka på! *hua*


Imorgon blir det fikor! Först familjelivsfika hos syster yster kl. 11 och sedan hos Jessika kl. 14 med "tjejerna". Nice!

Får se om jag klarar mej utan att synda!





Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

BRA att de blev en blogg iaf, nu blev jag så glad så jag överväger att följa med imorrn bara för DIN skull! Hehe! Men vi får se hur Alwin sover inatt...

2008-01-01 @ 19:35:28
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Carro

GOTT NYTT ÅR!! Ja ni verkar ha haft en bra nyår =)
Jaså så nu blir det ingen mer fika alls.....
Hur ska du klara dig Emma?? =)
Hoppas Alex är bättre och att vi kan träffas
i veckan. KRAM

2008-01-01 @ 20:07:30
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Frida

Ojoj var du lite på lyset igår eller? :P
Gott nytt år! :)

2008-01-01 @ 20:51:35
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Bella

Det e väl klart att både du och Jess ska kunna få synda lite..man behöver ju inte ta så mycke el hur?=) ses snart då d ska bära iväg till Jess för fika..=)hihi

2008-01-02 @ 13:02:50
URL: http://issabellasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0