En fråga:

Drömde mej bort häromkvällen och hamnade "på förlossningen".

24 juni 2007. Bästa dagen i mitt liv. Dagen då jag såg Alex för första gången.





Jo, iallafall. Ända sen dess har jag funderat på, och som jag inte kan sluta tänka på, är om Alex skrek när han kom ut?

Jag minns inte. Var ju änna lite omtöcknad av lustgasen. =)

Men som i alla filmer och tvprogram skriker ju bebisarna för glatta livet! Å dom ska väl skrika? Annars "daskar" barnmorskan dom i rumpan så att dom gör det. (Låter ju inte särskilt schysst, menmen).





Har frågat Mattias detta, och han säjer att Alex skrek. Men vad vet han liksom? Han säjer nämligen att Alex skrek tills han fick komma till sin pappa. Haha, önskedröm? Det tror jag inte ett dyft på! =)

Men OM han nu skrek, när slutade han egentligen? För jag borde ju minnas om han skrek konstant ända tills han fick bröstet första gången? Eller hur?

Så min fråga är:


Skrek era bebisar när dom kom ut?





Idag vart det fika med flickorna på Diva!

Hämtade först upp Bella utanför henne vid 11 tiden, gick en stund på stan; Alex fick en ny mössa å sen besökte vi jobbet en sväng.





Sedan gick vi å satte oss på Diva. Tog en kaffe medan vi väntade på Camilla, som skjutsade hennes lillasyster till en ledknäckare. Stackarn hade gjort nått knepigt med ryggen.

Jag var helt inne på att ta en grillad ciabatta idag igen, men medan vi väntade läste vi menyn mycket noga. Så det blev en grekisk sallad istället. Jättegott!


Idag bestod flickorna "bara" av Patt-Bella och Camilla Highness. Men det var inte så "bara" - vi hade himla trevligt!

Emma, Hanna och Jessika hade annat för sej - men det var deras förlust ;-)

Jag har kommit på att: I love Diva! Det är lätt mitt nya favvoställe! De har såå god lunch!

Alex var supersnäll och bara skrattade och såg glad ut hela tiden, under dom 3 ½ timmarna som vi satt där. Haha! Han vet vad som gäller, när mammsen är ute på stan å lunchar. Gosse-pojk!


Fast det är ju klart;  han är ju faktiskt ständigt glad!! :

                   


Nästa "Diva-runda" bokade vi på torsdag nästa vecka. Längtar redan!


Sedan tog vi en sväng förbi systemet för att köpa lite gottigt tills lördagens partaj. Efter det åkte vi till Bella. Det kunde väl egentligen ha kvittat. Haha!

Bella var trött och fick tunghäfta. Det var egentligen bara jag och Camilla som sa nått. =) Sofia, Bellas syster, pratade med oss ibörjan innan hon tröttnade (?) å fastnade med näsan i sin bok igen.

Bella bjöd mej å Millan på varsitt halvt glas Loka Päron (som smakade som vanligt vatten - för att kolsyran hade gått bort.) Men tack Bella, det var gott! =P


Bellas syster tyckte nog synd om vår "fika", för hon plockade fram Daim-godis och jag fick slänga fram min Läkerol-ask för att vi skulle få nått mer att tugga på. Nästa som knytkalas!


Imorgon blir nog en hemmadag, med undantaget när vi ska på mammträffen på bvc, kl 15.
Sen bär det av till mor och far. Ska faktiskt sova där tills på lördag. Mysigt!

Å på lördag är det dags för partajande hos Marie, sen blir det bowling!





Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Jessika!!

För att svara på din fråga: Ja, Alwin skrek när han kom ut men tystnade snabbt när han fick mysa med sin mor! =)

Å Alex, ständigt glad? Om jag inte minns fel hade han fått en "Sur-låt" utav dig för ett par veckor sen! HAHA!

2008-01-31 @ 20:49:22
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja idag va din lilla söte son vääldigt gla!!:) o för d andra så ville ni ju ej ha nåt..målar ju upp mej som värsta skurken..=) haha

2008-01-31 @ 21:15:34
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: MALIN-guess who?

Tjingeling!
Max grät som en tok när han "kom ut", men Wilma tog det en pytte-stund. Hon hade navelsträngen 2 varv runt halsen, MEN SEN SKREK HON SOM EN STUCKEN GRIS!! ;-) Så det är inge fel på den ungen..=) (tur d)
Jasså, sova över hos modern..MAMME GRIS ;-)
På lördag blir det danmark(STOOOO BÅT som Wilma säger)Hoppas att det slutar att storma..Få kolla SMHI innan jag lägger mig imorgon o imorgon blir d lugnt! Så nu behöver du inte oroa dig för mig..
Pössis

2008-01-31 @ 22:26:31
Postat av: Carro

Ja Sebastian han skrek när han kom ut!!
Kommer till och med ihåg det, Felicia med =)
Båda blev tysta när de fick bröstet som de tog rätt snabbt..... Oj vad man längtar efter att föda barn helt plötsligt, eller kanske inte men det är ju SÅÅÅ häftigt!! =) Jag skulle nog vilja göra det iallafall EN gång till =)
Mysig fikadag ni verkar haft!
Kram

2008-01-31 @ 22:46:05
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Camilla

Klart Alex var överlycklig på fikan!!
Camilla Highness var ju för bövelen med! He Loooooves me :-P

Jag har minsann vart på DIVA idag igen och mumsat mej... :-)
Mer om det i min kommande blogg!

Puss so long!

2008-02-01 @ 17:47:05
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Hello hey!
Allt verkar va bra på denna kanten me :D
Nu ska ja strax sova :) Kramar

2008-02-02 @ 23:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0