Ett katastrofalt hemskt haveri!


Torsdagen den 10 januari: DATORHAVERI! =(

Satte på datorn på morgonen, men den startade inte.
Drabbades av panik. Irrade runt i huset: what to do, what to do??

Hoppades på att Mattias kunde få igång den när han kom hem från jobbet, men icke!
Min värsta mardröm var sann! The computer is kaputt! Jävla åskväder!

Har lämnat in den nu, får väl tebax den runt onsdag trodde datorkillen. Vill ha nu!

Så nu sitter jag här på Mattias jobb och bloggar för det vilda.

Haha! I've missed the data!



Puss på dej datorn!


Istället för min dagliga dos av datormys, ställde jag mej på torsdagskvällen å gjorde mat till Alex.
Köttfärs med potatis&morotspure.
Bäst för honom att han gillar detta nu, tänkte jag medan jag slet i köket.

Haha, slet är nog verkligen rätt ord. Är ju ingen klippa i köket direkt.


- Mattias! Potatisen och morötterna blir ju aldrig färdiga. Det har ju kokat hur läääänge som helst. (Mitt tålamod är verkligen zero!!)

- Nä, men konstigt! Det finns ju inte vatten kvar, suckar Mattias och fyller på.


Hoppsan! Det hade visst kokat bort. Jäjä, man kan ju inte vara bra på allt ;-)

Och joo! Han älskade det och ville bara ha mer och mer.

Mammas mat är allt bäst!





Han har ju typ matvägrat eller nått nu den sista tiden. Först trodde vi att det var halsont, och till en början så var det nog det oxå!

Men när han sedan började äta både gröt, välling och fruktpure med god aptit igen - men inte middagen. Så börjar man ju undra. Har vi fått ett kräset barn på halsen?

Nu verkar det iallafall ha ordnat upp sej! Å han äter nästan med samma vanliga gamla aptit. Skönt!


I onsdags fick jag ett glatt sms  från Åsa ur föräldragruppen. Hon frågade om vi ville följa med på babysim nu på onsdag. Å det gör vi ju så gärna! (Även om man inte riktigt känner för att åla på sej bikinin just nu! =( Men vad gör man inte för dom små liven?)

Vi bestämde iallafall att vi skulle träffas utanför simhallen och efteråt kanske ta en fika på stan. Trevligt!
Hoppas Jenny och Signe kommer oxå - fler desto roligare!

Malin och Arvid kan vi ju inte räkna med iallafall - dom lever ju lyx i Thailand just nu!

*inte alls avis* =(


Under tiden som vi levt datorlösa hemma har vi som sagt fått roa oss på egen hand.



                   


                              Alex leker bebis                              


Och jag har fixat och donat med mitt hem, istället för att ha tillbringat tiden vid datorn.

Jessika, du kanske tycker att det är ren lyx att ha så mycket tid över till städning och tvätt.

Jag är dock inte av samma tanke!

BORING as hell!


I torsdags vart det fika hos Bella. Yammi!





Shrimpmacks, not badly peed! Sååå jävla gott! Tack åter en gång, Bella!

Tycker nästan att vi alltid kan ha fikorna hos dej..*blinkiblink*



                   


         

Datanörd som jag är satte jag genast igång med att leta efter hennes bärbars dator. Hittade den längst in i garderoben - ja, å sen var det kört! =)
Camilla blev tyvärr beordrad att jobba. =( Jag som verkligen hade sett fram emot att träffa henne. Sist var hon ju sjuk! Å nu har hon tagit sitt förnuft till fånga å blivit blond igen =)

Menmen, får väl inspektera detta på grabbkvällen nästa vecka istället.

Nu är det tydligen bestämt oxå att vi SKA HA killkläder ändå! Jippi!

Jessika säjer att ska vi ha killkläder så får vi inte ha smink. Struntprat!

Daaah! Man är väl smart: jag ska klä ut mej till bög. Dom sminkar sej ju?!
(Iförsej så räknas nästan deras kläder som tjejkläder, men...Hmm..)

Åh! Jag längtar mej skogstokig tills imorgon! Då börjar ju det nya underhållningsprogrammet på 3:an; Singing Bee. Verkar såå kul! Man behöver ju inte kunna sjunga, utan det handlar bara om att kunna texten på kända sånger.

Haha! Min karl är ju inte direkt en fena på det där. När vi träffades sjöng han:

"It's rain in Maines" istället för "It's raining men". Haha!

Men nu efter snart 7 år tillsammans får vi väl hoppas att jag lyckats banka in lite vett i honom. Men det är föga troligt!


Å på tal om tv-program: Igår var det ju premiär för Let's Dance!

Karl-Petter är ju utan minsta tvivel den mest sevärda i år. 

"En spark på tasken är ju aldrig gott"


Haha! Han är rolig han!
Inte fy skam, han lyckades ju iallafall få ihop 15 poäng! 

Men behövde jobba på sin hållning och teknik, enligt juryn.

Vad behöver han inte träna på liksom? =)

Men det är sant det som hon i juryn sa: att han vågar verkligen vara sej själv och ger allt!

Heja Karl-Petter!






Gårdagens sanning (uttalad av Tony Rikardsson):

"Dom som dansar, är dom som inte har råd att sitta i baren"


Ha tålamod, vänner!

I'll be back!


Kommentarer
Postat av: Bella

hejhej!! ja det e bra att du söker dej till en dator för att blogga fast du ej har en hemma så jag har nåt att läsa!!=)haha..tog du bild på Simba söt när han proppa i sej sina räkor..?..haha..=)kramkram

2008-01-12 @ 15:58:30
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Emma E

NEJ NEJ NEJ inget SMINK, bögar räknas som tjejjer ( för dom är oftast mer kvinnliga än oss ändå ) så sorry, kom som du är i Mattias gamla sleta kläder =P Haha å Bella, man kan inte låta katter skala sina räkor själv.

2008-01-12 @ 16:36:53
Postat av: Carro

Hej!! Tycker synd om dig med datorn... HOPPAS ni får den snart så det blir MER BLOGG!!
Så kul att läsa och man får sig ett gott skratt varje gång!! =) Ha en trevlig lördag kväll!!
Kram på dig =)

2008-01-12 @ 18:13:16
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Datanörden is back! Gött! =) Tänk vad du får blogga på onsdag när du inte haft dator på sååå länge! ;-) Å lyssna på Emma E och mig, ska vi ha killkläder kan vi ju fan inte ha smink! Hallå liksom! =)

2008-01-12 @ 22:29:04
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Emsis I´m with you...klart vi kan ha smink..kan bögar så kan vi!!eller hur??=)

2008-01-13 @ 14:57:55
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: emma e

men bella fattar du inte? bögar FÅR INTE va med =P

2008-01-13 @ 15:01:06
Postat av: MALIN

Gött att du är back on track..Undrade just vems data du skulle sno, för du skulle väl inte kunnat vara utan data så länge..Utan att blogga menar jag..=)
byebye
Ps. RING MIG! Har försökt men ingen svarar(åskan kan inte slått ut din mobil också..*hmm*)

2008-01-14 @ 12:36:32
Postat av: Camilla

Wohoo!!
Mera blogg!

2008-01-15 @ 16:51:20
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0