Fan, fan, fan!!

(Skrev världens längsta blogg igår kväll, som bara raderades framför näsan på mej när jag skulle publicera. =(

Å inte fan sparades det heller! Nää, då! Jag måste återskapa precis allting!

Får se hur det går - tålamod vet jag liksom inte vad det är.
Åh jag va så arg igår att jag inte visste var jag skulle ta vägen.
Hoppas jag inte skrämde dej Carro?! Haha..)



Tack kära Ni för alla kommentarer! 11 stycken ju! =)

REKORD!

Här kommer nu då äntligen en uppdatering ;-)


Det blev inget Jönköping för pappa och Mattias i torsdags. Tv:n var slutsåld när dom tittade efter den på internet på morgonen.

TUR att internet finns, så dom slapp åka typ 30 mil, tur och retur, i onödan!

Istället så fick jag min dagliga sovmorgon och sedan frukost med färskt bröd hos mamma och pappa.

Men pappa var bestämd - han skulle ha en tv! Så grabbarna åkte till Expert i Sisjön, Gbg. Och efter någon timma så kom de hem glada i hågen med den efterlängtade tv:n.



                   



Stoooor
är den! Trodde inte att det skulle vara så stor skillnad från vår 42 tummare, men det var det! Vår ser pytteliten ut nu! Men den passar jättebra in i deras vardagsrum, eftersom dom har längre till tv:n än vad vi har.


Medan grabbarna var på shoppingrunda var jag, mammsen, Alex och Ronja ute på promenad i vinterlandskapet.





Efter att grabbarna kommit hem och fått upp tv:n på dess rätta plats, insåg faderskapet att tv-bänken nu är för liten.




Å det hade han ju iförsej rätt i


 

Så han tog med sej Mattias på ännu en shoppingtur.

Pappa = shopoholic? Var får han liksom alla pengar ifrån? Madrassen i sängen?

Jag har iallafall inte råd att slänga ut ca 15000 krimpulsköp.

Han hittade en tvbänk på Mio, men dom hade inget pris på den just då, eftersom rean skulle börja i lördags. Så dom rådde han att åka dit då.

Då åkte han till Elgiganten och köpte en Sodastream istället. Haha! Måste köpa något?

Pojkarna kom tillbaks alldeles lagom till middagen.

Efter maten somnade Mattias på soffan och pappa satt och kollade in sin nya tv. Jag och moder satt å tjöta å Alle bralle sov han med.

Vid halv åtta tiden åkte vi därifrån. Handlade på Willys på hemvägen oxå.



Klart Alex ska ha en egen tandkräm


Suck! Nu har Mattias 17 lediga dagar redan varit! =( Det har gått skitfort!

Vi som knappt hunnit med något av det vi sagt att vi ska göra. Iförsej så har vi vart lite halvkrassliga alla tre, särskilt Alex. Då är man ju inte sugen på att dra iväg nånstans.


I fredags blev det iallafall en liten roadtrip. Ner till Allum.

Där köpte jag en ny mobil. Eller ja, köpte och köpte; skaffade abonnemang.



                    


                    SAMSUNG L760 med slide


Tjejen i affären blev förvånad över att jag ville ha just denna. ALLA köper dom där Walkman-mobilerna. Medan min mobil var så "elegant och lyxig", sa hon.

Haha..Då svarade jag: "But hey, that's me ju!"  =) Blir ju perfa för mej! ;-)

Mattias fick köpt sej ett par jeans å en skorta.

Kors i taket - mannen min ville handla kläder av egen vilja!

Dessutom var det dom dyraste jeansen jag sett/hört honom köpa. Haha, tragiskt nog!

600 spänn! Hahaha..Annars brukar det vara Ullaredsjeans som gäller, eller om det är rea på Jack&Jones.



                  



Efter vår shopping åkte vi till Utby, hem till Mattias mormor och morfar.



                     



Där bjöds det på smörgåstårta, enbart för vårt besök! Mums!

Åsså bjöds det på godis, men jag tog faktiskt bara EN enda godisbit.

Får ju tänka på vikten =(

Vill ju inte se ut så här i all evighet:


image204



Vill se ut så här:




Men då måste jag ju:


        

Å nått träningsfreak är jag då rakt inte.

Usch..Jaja...Har fuskat lite denna veckan - men va fan; det ska ju vara roligt att leva oxå!


I lördags gick Mattias upp tidigt och åkte och bytte kamrem på pappas bil.

Jag och Alex sov tills klockan tio, sedan åt vi frukost å sen åkte vi till mamma. Där väntades det promenad! Jag, Alex, mamma, Ronja, Malin, Wilma och Max.

Det roligaste på promenaden var när Malin gick och ojade sej för att hon ramlat och skrapat upp handen. Hon visade Wilma när hon hade vaknat, å sa:

- "Titta här Wilma, vad mamma har gjort!"

Då svarade Wilma och rynkade på näsan:

- "Liiiiiitet!"

Hahaha.. Lilla Wilma 2 år, tyckte minsann inte att det var något att gnälla över.


Söndagen hade vi bestämt att vi skulle spendera hemma, utan något åkande fram och tillbaka.

Dagen började med att JAG bakade scones till frukost. (Jo, det är sant!)

Efter frukosten åkte Mattias och köpte pulka! Här skulle det minsann åkas! Jihooo!

Jag passade på att börja städa undan "julen". Det gick faktiskt rätt fort!



                   



Sedan åkte vi då äntligen pulka. Såå jävla skoj! Jag blev alldeles vild där ute i snön! Försökte mej på att vara lite wild & crazy, genom att stå upp i pulkan när jag skulle åka, men man är ju inte direkt lika spänstig å smidig som förr så jag slopade den ideen ganska snabbt. Å tur var väl det!

Alex tyckte oxå det var roligt med pulkaåkning, men inte alls i närheten av vad mammsen tyckte!



                   


Sedan gick vi in och fikade. Jag och Alex åt glass, medan Mattias åt typ alla bullar vi hade i frysen (!?)



                   



På kvällen kom svärföräldrarna med kinamat. Gott!


"Camillas frågor"

Bäst att lyda henne genom att svara på dessa frågor:


Vad sa du senast? "Kommer snart", till Mattias när jag satte mej här. Även om han vet att det brukar gå timmar innan jag kommer tebax, när jag satt mej vid datorn.


Fisk eller badkruka? Absolut en fisk! I löööve bathing!


Hur många kuddar? 2.

Favoritväder?
Sol och inte ett moln på himmelen. Vem önskar något annat?

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med?
En båt full med mat, HAHA, å så Alex och Mattias.


Spelar du nåt instrument?
 Nää... har aldrig gjort heller.

Morgon- eller nattmänniska?
Definitivt NATTmänniska. Å som tur är har sonen ärvt det med.


Vem är viktigast för dig?
 Massa folk ju!! Alex, Mattias, mamma, pappa, syrran med familj med mera med mera.


Bästa film? Hmm..svårt! Vet faktiskt inte.

Tror du på liv på andra planeter?
Nej! Även om det finns personer som ibland beter sej som om dom kommer från någon annanstans.

Kommer du ihåg din första kärlek?
Jepp! Jag var väl sisådär 4-5 år å blev kär i min dagiskompis. =)

Älskar du henne/honom fortfarande?
Haha!! Not really!


Tror du på mirakel? Hmm..tja..jo det gör jag väl. Allt kan hända! =)

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid?
Självklart!

Ser du på kärleken som ett misstag?
Va? Nej! Varför skulle det vara det? Konstig fråga.

Hur många barn vill du ha när du blir stor? Två eller tre. Har ju redan börjat, så varför sluta? ;-) ..Innebär det att jag är stor nu då?

Bio eller promenad?
Promenad faktiskt!


Är du kittlig? O ja!

Snarkar du?
 Nää! Men det finns det ju tyvärr andra som gör! =(

Stjärntecken? Vädur.

Äckligaste djuret?
 Råttor! *hua* Speciellt dom rackarna kommer in inomhus. Va fan ska dom in för, liksom?

Största svaghet? Mitt temperament, måste jag väl säja då. Även om jag själv inte tycker att det är något problem. =) Tålamodet är ju absolut inte det bästa  - å därav dåligt temperament! =)

Det här är jag bra på? Oj! Sååå mycket, så mycket.. För att nämna något: åka pulka!

Bästa bok?
Alla Marie Jungstedts böcker.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Att vara lika stark som Pippi, så att jag skulle kunna skydda mina nära och kära.


Vad vill du jobba som? Olika från dag till dag! Ibland vill jag syssla med ekonomi, ibland vill jag bli frisör och då å då skulle jag kunna tänka mej att faktiskt ruttna bort på mitt jobb som butiksbiträde.


Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig?
 Har haft tatueringstankar förr men nu ligger dom låååångt upp på hyllan. Skulle inte tro att dom någonsin hittar ner igen.

Stökigt eller välstädat?
Klart jag VILL ha det städat, men oftast är det nog tyvärr inte så. Fråga Mattias! =)

Gungar du på stolen? Javisst! Man måste ju leva "on the edge" ibland!

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
 Hell no!

Vilken hand håller du gaffeln i?
 Höger.  

Hur är din drömkille?
Som Mattias! ;-)

Hur många syskon har du?
 Ett, the best bigsister in the whole wide world!

Vad är du mest rädd för?
Att någon jag älskar ska gå bort.

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför?
 Samhällsprogrammet (med inriktning ekonomi). Anledning?! Vet faktiskt inte. Var så skoltrött i nian, så jag brydde väl mej inte så mycket egentligen. Syon rådde mej till samhäll eftersom det är en så bred linje - å på den vägen är det väl.


Har du en besatthet?
Alex!! Och skräpmat.



Kopiera detta Carro! Å sätt in i din blogg så har jag nått att läsa! ;-)

7 januari 2006-7 januari 2007: Sänder mina tankar till Bella idag! Ett år som rökfri! You go girl!


Äntligen klar med bloggen, tog "bara" 2 dagar! =/



Kommentarer
Postat av: Carro

Det var ju skitbra, lika kul som vanligt!!
Fick sig ett gott skratt när man läste
vad Wilma sagt till Malin =) haha!!
Får ta och kopiera frågorna så kanske det blir nåt
att blogga om =)
Hoppas vi blir friska här snart så ni kan komma
och hälsa på oss!!
Kram

2008-01-07 @ 18:15:45
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Jessika!!

SEGT när blogginlägget försvinner... Har hänt mig med fast jag hade inte skrivit världens längsta blogg! ;-)

2008-01-07 @ 19:11:22
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

ja du e ju föör sööt Emsis..du e den enda som tänkt på mej än så länge idag på min "vartrökfriiettårdag"..hihi..=)kramar

2008-01-07 @ 19:34:48
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Lussebullen

Ja du gumman i pulkabacken är du ett riktigt vilddjur men stor lär du aldrig bli i mina ögon...
Det är bra att du erkänner dina svagheter som DU inte tycker är något problem men det finns ju två andra stackare i familjen.

LOVE YOU 4 EVER
///LUSSEBULLEN

PS TJA TIMMY DS

2008-01-07 @ 20:00:17
Postat av: Låtta

Skoj läsning :-D

2008-01-07 @ 22:32:17
Postat av: Ella

Hej på dig.

tänkte bara slänga in ett tips i din blogg.
har du hört talas om gratisbio.se en sajt där
du samlar poäng genom att klicka dig runder på
olika sidor och välja att få nyhetsbrev. du får
poäng för detta och samtidigt som du får poäng
så stiger det för att du ska kunna få gratisbio
checkar hem i brevlådan. om du satsar på stort
kan du som jag samla in stora poäng och när du
väl samlat ett antal kan du beställa presentkort
på en massa affärer som kicks hm vero moda stadium
och de andra stora kedjorna i sverige.

genom att ange mig som värvare så får du redan
75 poäng från start. denna månaden har du även
chansen att på deras sida vinna en iphone och
mobiler och modell bilder av dig själv. gå med.

Ange mig som värvare : GuppysMamma
här är länken till sidan : www.gratisbio.se

2008-01-08 @ 00:03:29
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Hanna

Fartfyllt som vanligt :) Jobbigt att skriva om alltihop. Men starkt jobbat att orka skriva om :)
Hare bra!

2008-01-08 @ 01:13:31
Postat av: Camilla

Ååååhh!! Äntligen!!!
Som jag har väntat på denna blogg!
Härligt att komma hem från jobbet å läsa.

Snart vankas det grabbkväll åxå! *Weeeii*

Puss!

2008-01-08 @ 09:12:04
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: MALIN -the sister

Tjing
Najs(wilmas uttal) blogg som vanligt. Synd att den gamla bloggen försvann, men denna var bra ändå..:-)
tack för idag förresten.
Nu sover båda barnen, de lyckades hålla sig vaken i bilen *skönt* Wilma busade med Max för att han skulle hålla sig vaken(hjälpte mamma, sa jag.) men då håller hon sig själv vaken också..*hehe* Mamma SMART!
Ha det så bra sister.
(PS. Såret på handen är VÄLDIGT stort oavsett va Wilma sa)

2008-01-08 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0