Hahaha...

Jag måste ju berätta:


Jag har verkligen haft turen att ha skaffat mej den mest romantiska killen som finns! (?)

Igår kväll låg vi i soffan och tittade på tv, när jag plötsligt började frysa lite smått.

Jag vände mej mot mannen i mitt liv och sa med ynklig röst:
- Jag fryser.

- Jaså. Svarar han då.
- Men jag fryser! Försökte jag igen (lite argare denna gång).

Men då säjer han:

- Jaså, säjer jag!!


Hahahaha! Jag hade ju förväntat mej att han skulle hålla om mej eller iallafall ge mej filten som han halvt om halvt låg på, men inte använde. Men nä då - allt jag fick var: "Jaså, säjer jag!"!

Jag skrattade så jag ramlade ner från soffan!

Romantiskt karl va? Å han ska föreställa mitt livs kärlek?!





Idag har vi varit på bvc.




Vägning, mätning och Boel-testet (hörseltest). Alex hörde perfekt och gjorde precis allting han skulle göra: var nyfiken på grejerna hon visade, "pratade", skrattade, stoppade in leksakerna i munnen mm.

Å han växer precis som han ska. Följer kurvan utomordentligt fick vi höra.

70 ståtliga centimeter och 8,6 kraftiga kilon - that's my boy! En perfekt liten pojk!


Anki (vår bvc-tant) hade en praktikant där idag, som läser till barnskötare. Hon blev alldeles till sej i Alex. Ett tag trodde jag att hon skulle ta å rymma med min lille grabb. Men som tur var, fick jag med honom hem igen!



                   

                                                   Min fina kille!!


Efter bvc åkte jag hem å käkade lite. Men efter Alex sovtur lämnade vi åter hemmet. Mot Patt-Bella! (Det är förresten hennes nya nick.)

Där sörplade vi tanter (Haha, om jag å Bellas pappa Sören kan räknas som tanter?) i oss lite kaffe, medan Alex roade sej på en filt. Bella mådde för illa för kaffe.
 



Stannade bara ca en timma, innan jag skulle till barnvakts-Malin för att lämpa av sonen innan jag begav mej till Landelius.
Finally, dagen D var kommen!! My beautiful hair would be beautiful again! 



                   

                                    Resultatet!

Imorrn funderar jag på om jag ska gå till banken, när jag ändå är på stan. Måste ju ta ut pengar så att jag kan leva. Har ju tyvärr inte fått några sponsorer (förutom 12 kr från syrran). Förstår inte varför?


Nu vet jag iallafall vad som var felet med mina förlorade pengar. Politikerna (måste väl vara dom?) har bestämt att vi, redan fattiga mammor, ska torteras ännu mer och "försöka" leva på mindre pengar i månaden. Det här är ju värre än djurförsök!

HOW CAN THEY DO THAT?





Igår såg pappa Mattias Alex fjärde tand skymta bakom tandköttet. Herregud! Hur många ska han ha? Jaja, det är ju väldigt sött och gulligt iallafall.


Nåt som däremot inte är gulligt är när bebisar har tänder vid födseln! Creepy!

Har läst på om det här "fenomenet". Och de drar tydligen ut tänderna på de små bebisarna bara för att de ska kunna ammas. Oftast görs det utan bedövning!! Läkarna hävdar att så små barn inte kan känna någon smärta.

Det vet ju inte jag om jag tror på förstås.

Ibland har barnen tydligen två uppsättningar av just dom tänderna, så i 6-8 månaders åldern, då bebisar vanligtvis får sina första tänder, kommer det nya.

Men i de flesta fall har dom inte det och har alltså en glugg ända till 6-7 års åldern.





Läste oxå att när barn får tänder "är det den värsta smärtan ett barn har under sina första år i livet".

Stackars Alex!


Så nu vet ni lite mer om tänder. Är det nått annat ni vill att jag ska "kolla upp", så är det bara att säja till ;-) Haha!

Men visst var det lite intressant iallafall? Det tycker jag! =)


Jaja, det kanske inte blev den roligaste och mest intressanta bloggen idag heller. Men bloggar man såhär ofta som jag gör, så blir det tyvärr inte bättre än såhär.



Ciao!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Me like you blogging ^^
Tänder är ju bra att ha Emma så klaga icke! ;-)

2008-01-30 @ 20:37:03
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Va fan... Ska man behöva leva såhär fattigt nu. Snacka om att sparka på oss stackars mammor som redan ligger ner (på golvet och busar med småttingarna) HAHA!

2008-01-30 @ 20:37:32
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja det var inte dåligt med lite tand fakta =)
Får se om vår lille som blir lika sen som storasyster sin, typ 11 mån!!
Fin du blev i håret med =)
Men Alex är ju FÖR söt med sina små tänder!!
Kram

2008-01-30 @ 20:41:53
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Hanna

Ååå du kanske skulle bli tandfé :D
Vacker du blidde i håret!

2008-01-30 @ 23:05:14
Postat av: Erika ..

Fin du blev i håret!!!

2008-01-31 @ 15:07:50
Postat av: Bella

Ja d e ju inte lätt att inte va me "tanterna" som dricker kaffe..tihi..=) men jag klarade mej där ändå o busa ju lite me lille Alle!!:) ja satsa du på att kanske bli tandfe..låter ju kul..=)

2008-01-31 @ 21:29:36
URL: http://issabellasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0