I did it, I made it!

Jag klarade alla dessa fikor idag!
Började dagen med en rejäl frukost så att jag inte skulle bli sugen på allt gottigt som jag skulle bli erbjuden. Sedan duschade jag och orsakade översvämning i badrummet.





Vet inte hur, när eller varför. Men hela golvet blev som ett hav. =/
Fast det var lite roligt oxå - plaskade runt som småbarn gör i vattenpölar innan Mattias fick syn på mej å sa ifrån.


Jaja, nu är första dagen med fikor avklarad!

Puh! Pust! This is hard!


Först hos syrran; där serverades det Vienetta-glass (Me like!) och kaffe.
Men jag nöp mej i fläsket å påmindes om att det faktiskt fortfarande hänger där (tyvärr), så det blev bara en kaffe. =(

Där var det trevligt som vanligt, mycket bebisar och mycket prat!

Skulle vara himla skoj med en "familjelivsträff by night" oxå!



                   



                   


Därefter bar det av mot Jessika's residence. Fick skjuts av värdinnan själv dit, eftersom mannen tagit min bil idag.





Hos Jessika blev det hälsofika; gurk-och morotsstavar & skinksmörgåsar var vad som bjöds på. Skoj att få tugga lite, efter allt sörplandes hos syrran.

Men HUR ska jag klara denna hemska diet? Suck..





Både Hanna och Camilla var tyvärr sjuka! =( Ni var saknade! Hoppas att ni kryar på er, å så får vi se framemot att träffa er på "grabbkvällen" istället!
Vid halv fem kom Mattias och hämtade mej och Alle. Det bar av hemåt, med en snabb avstickare på Sparköp Noltorp - vår digitalkamera hade kommit. Nice!




Vi är jättenöjda! Fungerar kanon å snabb är den oxå! =)

Bilderna blir bra och när man filmar blir det nästan bättre än med vår riktiga videokamera =)
(Dags att byta ut den oxå kanske?)

Väl värt pengarna iallafall!


När vi kom hem var jag vrålhungrig, som vanligt, så vi åt mat å Alex fick gröt - det gick mycket bättre att mata honom nu. Hoppas att det håller i sej!





Sedan blev det massa bus och lek med Alex, innan han var redo för sängen!


                    

                      Tandborstning - kan själv




Vällingtime - kan oxå själv


Å så nanisen:

  

  

Imorgon ska vi åka till mina föräldrar, SUPERTIDIGT! Ska vara där vid 9 tiden. Alex kommer väl undra om vi inte är riktigt kloka när vi åker iväg mitt i "natten".. Haha!

Hos päronen ska vi äta frukost och sen ska pappa och Mattias åka till Jönköping för att köpa en tv.

När pappa väl bestämt sej så går det inte att rucka på!

Den finns nämligen BARA där - slut överallt! En 50 tummare plasma-tv!

Sen tror jag allt att det lockar med en liten roadtrip med svärsonen! =)

Å Mattias blir väl eld och lågor när han äntligen kan använda sin navigator.

Lokalsinnet är ju inte riktigt där det ska vara hos honom - även om han var där för någon vecka sen. =)



See ya!

Kommentarer
Postat av: Carro

Och du som sa att det inte hänt nåt idag.... =)
Skitbra som vanligt!! Roligt att läsa om inte
annat. Och jag var först på kommentarerna med ;)
Kram!

2008-01-02 @ 23:51:35
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Bella

ja som jag alltid säger..lite mycke kanske..hihi..så har du en vääääldigt sööt son!!borsta tänderna själv när man e 6mån..inte dåligt..=)ha en bra dag imorn..kram

2008-01-02 @ 23:58:50
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Bella

sorry sorry..man kan inte säga d nog när nån e såå söt...kunde inte radera så...

2008-01-03 @ 00:04:40
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: emma e

du har sånna krav, jag ¨måste väl för allsin dar hinna läsa innan jag kommenterar? HAha nu är du för vild. jag kanske ska ringa å väcka dig förresten så ni hinner i tid till mor o far =) Haha

2008-01-03 @ 04:59:25
Postat av: Camilla

Oj vad jag hade mkt att läsa ikapp!
Vilken härligt nyårsfiande!

Men jävlar i min låda att jag missade den nyttiga fikan!
Hade ju mkt heller vart med er än med kräksjukan!
Haha!
Men det är bättre idag som tur är. Och snö har vi fått under det dygnet jag sovit! *hihi*

Puss

2008-01-03 @ 13:05:11
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Ella

Vilka fina bilder du tar....Alltid kul att se de små liven :-)

Ser ut som ni hade en trevlig nyår :-)
Kram

2008-01-04 @ 11:20:25
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Erika ..

Hej Emma!!

alltid lika kul att läsa din blogg..

den digitalkamerna ni köpte.. va den bra alltså?

vi skulle behöva köpa ny men jag vet ej vad för någon..

ha det fint!
kram

2008-01-05 @ 08:48:59
Postat av: MALIN -the sister

TJA!
Är nått fel på dina bilder! När man ska kolla på dom så kommer man längst upp på bloggen istället. Är det bara jag som klagat? Bildern visas inte utan att man kommer längst upp istället på bloggen..
Kram

2008-01-05 @ 19:47:42
Postat av: MALIN -the sister

(nu funkade det igen...)

Sorry

2008-01-05 @ 19:48:57
Postat av: Camilla

Vart håller du hus för nånstans?!?!? *Väntar med spänning på ny blogg...*

2008-01-06 @ 11:39:31
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

Säger som Camilla "väntar på ny blogg" =)
Finns en hos mig nu =)
Hoppas allt är bra med er, Alex e ju sååå söt!
Kram på dig!!

2008-01-06 @ 12:32:12
URL: http://carro8007.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0