Jag = ordentlig?!



Haha! Bella, i min förra blogg hade du kommenterat: "Va snäll mot din köra vän".

Menar du körda vän eller kära? Båda passar ju in ganska bra, menar jag!

Mohahaha..;-)


Tänkte inte blogga idag igen, men kunde som vanligt inte hålla mej.

Har ju såå mycket viktigt och intressant (NOT!) att writa om.



Jag i ett nötskal


Vaknade av Mattias väckarklocka idag, klockan halv 7... Usch, tänk när det ringer på min sida av sängen och det är jag som ska gå upp och jobba.

Hemska tanke! =(





Men så fort som tiden går så är det ju fan inte långt kvar tills jag ska börja jobba! =(

Alex blir 7 månader nu den 24 januari. Snart måste vi tänka på att söka dagisplats. Jag har två alternativ än så länge, men man ska skriva med fem i ansökan.

Syrran fick sitt fjärdehandsval när hon sökte till Wilma!

Jaja, vi får väl ta tag i detta snart. Man får ju ändå inte söka förrän 6 månader innan. Och jag tänkte ansöka om plats från 1 september, eller kanske i mitten av augusti.


Efter att Mattias väckarklocka ringt och väckt mej, så gav jag först Alex välling och sen gick jag upp. (Cross in the roof!) Kunde inte somna om, så jag tänkte passa på att göra lite nytta sådär på morgonkvisten. Jag tvättade & plockade in tvätt, röjde undan lite, åt frukost mm.
Klockan 9 väckte jag Alex som låg och sov så gott i min säng, å sen var det full rulle! =)



                   



Strax efter kl 11 kom min lunchdejt cyklandes.

Of course blev det tacopaj & sallad till lunch idag.

What else?

Lika gott som vanligt var det iallafall och med mycket trevligt sällskap!



                   



Innan lunchen hade vi vart rediga och gått en promenad.

Vad gör man inte för att kunna frossa mer? ;-)



                   



Sedan utmanade jag Bella på en Buzz-omgång. Det skulle jag inte gjort!

Hon är ju oxå en sån där riktig tv-människa, som kan allt om alla filmer; såväl tecknat som otecknat.

Eller så kanske det bara är att inse att jag suger. Men nää!
Jag är bra, fast dom andra är bättre! =)



                   



Frågade några av mina vänner häromdagen vilket ord som beskriver mej bäst.
Som jag anade hade jag många positiva sidor, så ingen kunde bara beskriva mej med ett ord.

Det här är några av vad jag fick höra:

Snäll, rolig, flummig, omtänksam, ordentlig....

Ja, jag tänkte precis som Ni gör just nu, vadå ordentlig??

Var tvungen att få klarhet i detta. Så jag frågade Fröken Bella vad hon menade med detta. Hon svarade att jag är ju ordentlig med Alex.

And yes, det är klart - jag är ju trots allt världens bästa mamma! ;-)

Till Alex iallafall..  =)

(Där räddade jag upp det fort - rädd för att förnärma någon)

Å på tal om att vara mamma: läste i en tidning häromdagen, där en 8-årig flicka förklarat vad en mamma är:


"En mamma är egentligen bara en flicka som blivit stor".


Funderar på att skaffa en "Lost-and-found-låda" att ha hemma hos mej. Det finns alltid massa kvarglömda grejer kvar efter mina besökare.

Eller så säljer jag det till högstbjudande.





Någon som känner igen något?

Ett par trosor, en klocka och ett kamerafodral (med batterier inuti) har jag "införskaffat" hittills.

(För att undvika missuppfattningar, så bör det tilläggas att trosorna faktiskt är Wilmas! Folk brukar faktiskt inte glömma just underkläder hos mej!)


Snart dags för vår efterlängtade"grabbkväll"! Nästa vecka, lördagen den 19 januari går den av stapeln. Ska bli såå kul! Har övat lite på att dricka "mans-dricka": öl. Det går ju ner några klunkar men njae, det är ju ingen höjdare direkt! Uscha!



                   



Jag håller mej nog till mina trogna och väl beloved cider! Mumma!

Iallafall så ska det bli väldigt trevligt.

Vet iförsej inte om det var en så bra ide, Emma, att bjuda in massa pratglada alkoholpåverkade flickor, för att se på hockey. Risken är ju stor att du lär missa en hel del under matchen. Hoppas du har detta i åtanke! ;-)

Å nu när jag ändå har grabbkvällen på tapeten, så tycker jag att det är lite tråkigt att ideen om att ha killkläder på sej slopades så snabbt. Vad är en grabbkväll utan tillhörande kläder? Haha! Det hade verkligen vart vrålkul!

Men man vet aldrig med mej, jag kanske chockar er genom att ändå komma utklädd. Who knows?





Bella! Här har vi det ultimata sms:et till du vet vem:


"Jag har väntat ganska länge,

så är du sugen på lite umgänge?

Börjar undra vad som ska ske,

vill du inte va me?

Följer du med mej efter festen?

Lägg dej ner, så gör jag resten.


Så klappat & klart! Du är i hamn! =)

Det här fixar la vi, Balooo! ;-)


Å du Jessika! Mattias undrar när han och Timmy ska sänka den andra "kulan"? =)

  

Ha en fortsatt trevlig lilllördag allihopa!

  



Kommentarer
Postat av: MALIN - sisterhood =)

Du är ju för skön..:-) Bloggare ända ut i fingrarna..=))
Pix pax för trosorna o klockan..min lilla nätta rumpa går ner i dom direkt..*haha* Önskedröm (minskat 1,1kg på en vecka) MILF 2008 Potatisfestival here i come..=)
Vill bara säga att jag är en riktig BUZZ-champion! (Släng dig i väggen Timmy)Fråga Emma *mohahahaha*
BYe

2008-01-09 @ 19:30:28
Postat av: Jessika!!

Som vanligt roande läsning... Ska la försöka mig på en blogg ikväll jag med... Vad ska man annars göra liksom?

2008-01-09 @ 19:36:52
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag vill åxå bli utmanad i BUZZ!!!!

2008-01-09 @ 20:07:54
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

Underbar blogg, SOM VANLIGT =)
Ja idag blir det inget bloggande för mig, har
ju syrran här så det får bli imon!
Ja vi får ta en match i BUZZ med våra kära snart =)
Kramis

2008-01-09 @ 20:16:06
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Hanna

Vem i hundan e de som har kommit på att vi inte ska ha killkläder på oss nu då? De e ju de som e själva grejjen. Jag PROTESTERAR!!
Annars en rolig å underhållande blogg :)

2008-01-09 @ 22:51:44
Postat av: Frida

hihi, såå gött! :D

2008-01-10 @ 16:55:55
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Bella

Nu ska du ej va sån..mena ju självklart kära vän o ej körda..fuu...
förresten på tal om nåt helt annat så e d ju självklart att vi ska ha killkläder på oss..d e ju grabbkväll..tråkmånsar annars ju el va säger ni Ems o Hanna?=) kram

2008-01-10 @ 18:17:01
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Hanna

Hanna håller på Bella ;)

2008-01-10 @ 23:48:45
Postat av: Jessika!!

Ok, killkläder men inget smink då heller! Rätt ska vara rätt!

2008-01-11 @ 10:40:11
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Emma E

kill kläder på flickor. nu är vi majoritet så =)

2008-01-12 @ 10:05:49
Postat av: Erika ..

då va man här igen o läste i din blogg!

Jag skulle vilja se en bild på den omtalade tacopajen med ju!!!!
Blev riktigt sugen på att göra den!
får allt ta o göra den nån dag.. har kvar receptet som jag fick av dig!

ha det fint!
kram

2008-01-12 @ 12:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0