Nattligt samtal & 10 "braiga" tips

Åh! Suck! Muffinsmage - me not like - at all!






Halkade in på en riktigt dålig sida på nätet, som tipsar om hur man går ner i vikt:

1. Sov mycket! För lite sömn stör produktionen av tillväxthormon, och det blir svårare att bränna fett. Då ökar risken

för övervikt.

2. Ät långsamt, tugga varje bit väl. Efter cirka 20 minuter är lilla magen mogen att skicka signaler till hjärnan att du är fulltankad.


Ehh...Sover mycket, det gör jag ju redan! Kan däremot inte säja att jag äter långsamt. Men den som skrev tipsen kan ju knappast vara en mor - det är ju full rulle hela tiden, man hinner inte äta långsamt. Dessutom har man ju ett liv, kan ju inte sitta och äta hur länge som helst. Daaah!?!

Tipsen fortsatte:


3. Ät så att du blir nöjd, inte mätt. Ta alltid bara en portion. Påfyllning är förbjudet, hur gott det än smakar.

4.. Tänk på "skedtricket". Placera stora skedar att ta med i de kalorifattiga skålarna, till exempel sallad. Och placera små skedar i sås- och efterrättsskålarna.

5. Duka fram desserttallrikar i stället för stora tallrikar. Det gör portionerna mindre.

6. Ät mer liponsyra. Storsäljare som också påstås öka insulinkänsligheten. Och därmed underlätta fettförbränningen.


First of all: Vad fan är liponsyra? Å sen: "ät så du blir nöjd och inte mätt och ta bara en portion". Va är det här för tortyr?? Å äta på desserttallrikar? Nej! Så stora som möjligt ska det vara - särskilt om man inte får ta en omgång till.

Sidan innehöll (tyvärr) ännu mer knäppa tips:


7. Skaffa dig en stor spegel i badrummet så att du kan se dig själv i helfigur. (Har redan det, men man lär sej ju att undvika den.)

8. Kontrollera att vågen väger rätt, och inte är en glädjevåg. (Min våg är absolut ingen "glädjevåg" - isåfall hade jag inte suttit här å gnällt)

9. Fixa till ditt badrum så att det blir riktigt mysigt, då vill du tillbringa mer tid där än i köket.

(Jaha, nått tips på va fan jag ska göra där inne då?)

10. Gå aldrig till ett party eller en middag vrålhungrig. Då frestas man att äta för mycket.

(Det gör jag inte! Jag dricker mej mätt istället ;-)...)


Dessutom läste jag någonstans att: "alkohol innehåller mycket energi. En flaska starköl ger nästan lika många kalorier som ett wienerbröd". Damn, va många "wienerbröd" det måste slunkit i mej i lördags då!! =/
Läste oxå att det inte är ovanligt att man inte går ner till sin ursprungliga vikt efter en graviditet, men det gjorde ju jag, så det kan jag inte skylla mina extrakilon på. Dessutom är det tydligen vanligt att gå upp i vikt när man kommer i klimakteriet, så vi får väl hoppas till Gud att jag hunnit gå ner tills dess! ;-)


Hade lite nattlig konversation med Carro natten till idag. Å vi beslutade gemensamt att vi kan och SKA fan fixa det här.

We can do it, Cääärow!! Right!? ;-)

Så nog me klagandet!


Idag var det familjelivsfika. At my place. Jag körde en lite nyttigare variant på fika, bjöd på grova smörgåsar med ost och skinka, tomater, gurka, paprika, purjolök, digestivekex, smörgåsrån och vitlöksost. Kaffe och Ramlösa. Gästerna mina var syrran (+ Wilma & Max), Erika (+ Wilma), Jessika (+ Alwin) och Anna (+ Alvin).

Vi fikade och sedan satt vi och tjötade å tjötade - så som bara vi tjejer kan!



                   



Vid 14 tiden bröt sällskapet upp och syrran som var kvar väckte Max å sedan åkte dem oxå. Jag blev lämnad all alone med Alle bralle. Så det fick bli en promenad. Det var ju såå fint väder - alldeles blå himmel!



                   


På kvällen åkte jag till Hanna, för lite qualitytime med henne och Anna. Trodde att jag skulle komma försent, eftersom jag inte haft med att Mattias skulle träna i mina beräkningar. Men jag lyckades komma precis i tid. 

Innan jag åkte hade vi slängt ihop en snabb middag! Sen köpte Hanna pizza och bjöd på. Gjorde ju absolut inget, har inga som helst problem att äta middag flera gånger om dagen. Rätt nice faktiskt! Hade ju dock "tipsen" i bakhuvudet så jag tog faktiskt bara 2 bitar. 

Vi hade iallafall supertrevligt, som alltid när vi träffas!

Skumt det där, hur mycket man än skulle vilja slippa börja jobba igen, pga Alex, så vill jag ändå börja på ett sätt, för att träffa mina underbara jobbarkompisar dagligen igen! Dock så överväger ju faktiskt Alex, så helst skulle jag inte vilja börja! ;-)



                   



Onsdagen, ska ju som tidigare skrivet, tillbringas med moderskapet och the sisterhood. Ska bli trevligt! Ska hämta mamma på jobbet vid 12, å sen blir det säkert en promenad med husdjuret innan vi ska göra lunch - grekisk sallad! Mumma!

Hade pratat lite löst om att jag kanske skulle träffa Elli egentligen imorgon - vilket var evigheter sen vi gjorde - men jag trodde inte det skulle bli nått så därför bestämdes detta istället. Men sen fick jag sms av Elli att hon kunde på onsdag. Vadå typiskt? Jaja, nu har vi bokat en dejt på tisdag istället! Ska bli skoj!

Saknar ju dej gumman!


Ikea på torsdag då! Alltid trevligt med en roadtrip som innebär shopping. Måste ju få bort mina tomma lampfötter i vardagsrumsfönstrena. Grannarna tror väl att jag är urblåst:

"Har blondinen glömt sätta i lampor? Tror hon att det ska lysa ändå?"



                   


Carro & Johan, nu ger ni era barn riktiga dunderpiller så att dom håller sej friska så att vi kan komma å hälsa på nån *piiiiiip* gång!



So long suckers! ;-)


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Helt sjuka bantningstips... Klart man ska äta mycket och gott! Hehe! Bara man rör på sig. Fast mina fjuttiga promenader en sådär 3-4 ggr i veckan och högst en timma åt gången kanske inte räknas som att röra på sig

2008-01-23 @ 08:55:32
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Erika ..

Tack för senast! jättetrevligt o god fika!

haha, när jag kollar korten så ser det ut som det ligger en bebis helt övergiven på golvet.. fast det e ju bara en docka :-D

ha det fint!
kram

2008-01-23 @ 08:58:48
Postat av: Erika ..

Tack för senast! jättetrevligt o god fika!

haha, när jag kollar korten så ser det ut som det ligger en bebis helt övergiven på golvet.. fast det e ju bara en docka :-D

ha det fint!
kram

2008-01-23 @ 08:58:59
Postat av: Carro

Ja det var sådär bra bantningstips.... =)
Nu har jag vart ute på min första promenad, lämnat Felicia, sen ska jag hämta henne med, så motion det får jag!! Ja nu SKA jag hålla barnen friska, så ni kan komma och hälsa på oss! =)
Kram

2008-01-23 @ 09:43:57
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Elli

Hallå...
Jag var ju ute lite sent tyvärr om idag (onsdag), men som sagt tar det på tisdag istället.
Saknar ju dig med...kommer knappt ihåg när vi träffades sist ju :-(

Kramizar

2008-01-23 @ 13:11:31
Postat av: Maria Asplund

Man kan nog äta precis vad man vill..bara man rör på sig..själv är jag en gottegris men har börjat inse att man inte kan äta onyttigt varje dag..så nu blir det bara godis på helgerna och promenader varje dag..=)

2008-01-23 @ 17:25:30
URL: http://miz84.blogg.se
Postat av: Bella

Bantningstipsen stämmer ju egentligen ganska så bra men dom e ju inte så roliga precis.. =/ men d e ju heller inte så kul o banta..ses nu imorn på vår roadtrip to Ikea...=)

2008-01-23 @ 20:36:12
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Camilla

Weeeeei!!!
En blogg till ju!!
Massa att läsa!
Camilla likey!!!

2008-01-24 @ 10:13:19
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0