Prisutdelning!



Hade faktiskt inte tänkt att blogga idag. Jag hade tänkt mej en mysig hemmakväll med mannen min, men han var av helt andra tankar. Mattias gav mej order om att sätta mej här vid datorn, så han kunde fortsätta spela sitt viktiga (?) Xbox-spel.

Å snäll som jag är - så är det klart att man lyder! =)


Dagen har varit mycket bra! Gick upp klockan 11. Gjorde ordning oss och matade Alex, innan vi tog vår silvriga fara och hämtade upp morsan på jobbet vid 12. Därefter blev det en sväng in på Willys innan vi nådde slutdestinationen: Fly. Där blev det promenad.

Stackars mammsen! Jag å Malin lämnade alla 3 barnen hemma hos henne, medan vi tog ut Ronja på skogsäventyr.





Kämpade oss uppför alla jävla backar å när jag ville vända, sa Malin elakt:

- Jag som läste i din blogg att du inte ville ha muffinsmage.


Såg mej själv fladdrandes förbi i mina tankar:




Så det var ju bara till att fortsätta en bit till. Pust! Stön! Suck!

På vägen tillbaks såg vi Jessikas Opel vinglandes på vägen. Hon hade fullt sjå att vinka på oss, så hon visste nog inte riktigt var på vägbanan hon befann sej. =)  Men tack för vinken, Jess! ;-)


Det var SKÖNT att komma in i värmen igen, efter att ha gått i snöovädret. Blöta och kalla var vi.

Vår SUPERMORSA hade lyckats hålla alla 3 barnen vid liv PLUS att hon lagat mat. Inte pjåkigt!  Det var bara att sätta sej vid matbordet när vi kom in. Dott!

Grekisk sallad och biffteki dukades fram. Jag och Malin hade valt. Kändes nästan som när man var liten igen å hade sina önskemål om middagarna. =)

Fast jag valde iförsej alltid korv och mos när jag var liten. Var besatt av det. Å ändå säjer mamma att jag var kräsen när det gällde mat när jag var yngre? (Kan iförsej vara det faktum att jag aldrig ville äta den mat som dukades fram, så hon fick ställa sej vid spisen igen och göra min förbannade korv.) =)

Jag och Malin, glupska som vi är, åt som om vi aldrig sett mat förr. Hade nästan ätit upp allt när mamma satte sej vid bordet nån minut efter oss.




Barnen leker hos mommo & moffa

Känner mej ju nästan lite nyttig idag. Middagen med Mattias var kycklingsallad.





Sallad två gånger på EN dag. 

Det blev så mycket kycklingsallad över att imorgon kommer jag försörja hela Mattias jobb med käk.
Kan väl grabbarna behöva. Träningsdag imorrn ju!  =)


Nu kan Alex säja mamma! Inte för att han förstår att det är hans underbara moder han ropar på när han säjer det, så är han ändå urgullig!

Men jag får nog allt ta och försöka lära honom att säja pappa oxå. Innan Mattias blir som den där matadoren i Ferdinand som sliter av sej håret av frustration!



                   



Å nu.....trumvirvel..... PRISUTDELNING!





Till mina underbara kommenterare, som gör livet värt att blogga ;-)

Första pris går absolut till fina Camilla som skriver så vackra ord till mej:
I bloggen Back on track, har hon kommenterat följande:


"Hahahah!!!
Åhh!!! Jag tror jag älskar dej Emma!
Vilken härlig blogg! :-) Haha!
Men jävlar i min lilla låda så fula vi verkligen var i lördags! Hah! Tur vi vågar bjuda på oss själva såhär i cyberspace... :-P

Shit vad jag längtar till nästa temakväll!!
Åhh!!
Vi har ju så skoj tillsammans!

Puss & Kram hela dan!"


Andra pris går till käraste syster yster Malin, som i bloggen Smink, or no smink - that's the question! skrivit:


"HEJ!
Du är allt för rolig du!
I think i love U ;-)
Pöss
Ps. Känner jag dig rätt så ligget Mattias UNDER jorden om han råkar häva ur sig något kvinnonamn..:-)"


Tredje och sista pris för underbart skriven kommentar, går till Carro.
I Rudolf med röda mulen skriver hon:


"Jag älskar att läsa dina BLOGGAR!!!
Bra att du är tillbax, har saknat dig som bara den =)
Kul att läsa som vanligt!
Kram på dig!"


Så fortsätt att kommentera, så kanske just DU får ett pris nästa gång det är prisutdelningsdags!


Bye the way Bella! Hörde ryktesvägen att du inte trodde att du hade så snälla kompisar som du kommit på att du har! Vad trodde du att vi var då? Kloningar av Frankenstein??



Bye bye!


Kommentarer
Postat av: Bella

Det e inte alltid så lätt att veta var man har sina vänner ju..eller hur??=) o sorry om jag sa d men ni har ju inte visat så mycke av din sidan till mej förut..tänk ba på va du sa i lör till mej..att jag ej fick hålla alle för att du trodde jag skulle tappa han..grr..oki så har inte d me denna saken att göra men fuuu...hur kan du tro nåt sånt av mej??..hmm.. förrsten vem vill mer klämma på mina boobies??haha!!:)

2008-01-23 @ 21:15:06
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Jessika!!

Skiter i din tävling, skriver lika "roliga" kommentarer till dig som du till mig! ;-) Nice blogg! HaHa!

Förresten, Alwin säger Mama och Bapa. De e verkligen sjukt gulligt!!! Fast visst fasen menar dom mamma och pappa? ;-) Våra gullungar e bara aninges tidiga i talet! Hehe!

2008-01-23 @ 21:27:43
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Hanna

´Nu har ja läst båda dina bloggar! De va hemskt vilken fart de blivit på dej :D

2008-01-23 @ 22:48:52
Postat av: Camilla

Åhh!! Första pris!! Man tackar, man tackar!!
När blir det officiella prisutdelningsceremonien då?! ;-)

Och okej... mobilen är gul-aktig :-P

Puss!

2008-01-24 @ 10:06:51
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

Tack för priset!! =)
Hur hinner du med att blogga så mycket,
jag är i och för sig så trött nu, inte van att gå upp
vid 7 ju... Men jag hoppas jag vänjer mig!
Inte illa att bli BEODRAR att sätta sig vid datorn =)
Johan spelar oxå nåt jäkla spel så han har försovit sig två dar i rad nu... KILLAR!! =)
Kram

2008-01-24 @ 11:03:56
URL: http://carro8007.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0