Rudolf med röda mulen...

...känner jag mej som nu!
Alex bet mej precis i näsan med sina sylvassa tänder!
Får väl iförsej skylla mej själv.
Va fan ska jag där å göra liksom??

Anyway...

Äääääääääntligen är jag tebax!!

Vaknat upp ur den hemska mardrömmen.

Usch, hoppas detta aldrig händer igen.


Nu har vi iallafall skaffat resurser ifall åskjäveln skulle slå ner igen:

Älskade åskskydd.

Igår när Mattias kom hem med datorn berättade han att han hade en surprise till mej.

Surprise, hmm vad kan det vara? tänkte jag.

Blommor?...Men varför? Det får jag ju nästan bara om han har vart dum. Å det har han väl inte vart? Eller?

Tankarna mina stillades när Mattias glad i hågen visade "presenterna" han köpt.

Ett trådlöst tangentbord och en ny trådlös datormus.

Haha! Jag är nog verkligen en datanörd i andras ögon!



My nice gifts


Det låg dock en tanke bakom. Han tycker tydligen att det "rasslar" så mycket från när jag skriver på tangentbordet när jag sitter här på kvällarna å långt in på nätterna. Å detta skulle tydligen vara lite tystare. Å det kanske det är. Jaja, jag bryr mej inte så länge jag får skriva!

Ojojoj! Som jag har väntat på denna dag!


I lördags, efter att jag bloggat klart på Mattias jobb, drack vi lite kaffe med Henke som var där å greja med sin rallycrossbil. Alex hade somnat mellan bilarna av tristess ändå. Stackarn! 


                    


Därefter begav vi oss till Näverhult. Svärisarna bjöd på god mat. Å där blev vi "fast" hela kvällen. Hade supertrevligt! Spelade bland annat spel. Jag förlorade 2 gånger i rad, men 3:e och sista gången vann jag med storslam. Jag fick mer poäng än vad någon annan fick under alla omgångar. Damn, I'm good!

Hem kom vi inte förrän närmare 01,00.



                   


                   



På söndagsförmiddagen gick hela familjen ut på en långpromenad. Man får ju passa på medan det är någorlunda fint väder - iallafall uppehåll. Därefter styrde vi kosan mot Fly. Denna dagen var det mina föräldrar som skulle bjuda på mat. =)



                   
Alex käkar Vårgårda-ris och smörgåsrån för det vilda


På kvällen var det ju då dags för det efterlängtade Singing Bee. Visst, det var roligt men inte alls så som jag hade föreställt mej. Dessutom var det ju svårt! Jag hade aldrig lyckats bli Singing Bee-mästare. Iförsej skulle jag skona svenska folket genom att aldrig ställa upp med min sångröst. Synd att inte alla tänker så! =( Fick ju änna hålla för öronen ibland!


Måndagen började jag dagen med en liten promenad ute i solen, innan jag skulle möta upp Jessika i stan.





Vi skulle nämligen till.....kyrkan! Hahaha!! Nu är ni allt nyfikna. Va fan gjorde en sån som jag och Jessika där?

Å tro mej! Vi undrade oxå detta.





Det hela började i fredags morse när jag hämtade posten. Alex hade fått en inbjudan från Christine kyrka. Det skulle vara sång och lek för barnen. Och viktigast av allt: efteråt vankades det fika!
Och ett ögonblick där (hade nog tillfällig sinnesförvirring) tänkte jag att det kanske skulle vara roligt för barnen att i varje fall testa, så jag messade Jessika och fråga om vi skulle dit och kolla. Hon var tveksam men sa att vi skulle höras senare ihelgen om det.
Å när hon gjorde det på söndagskvällen sa hon att vi skulle testa kyrkan. Men då var ju mitt sinne tebax till det normala igen, så jag var väldigt skeptisk å undrade om vi verkligen skulle utsätta oss för det?

Men det blev som ni förstått iallafall bestämt å nu vet vi att vi ALDRIG går tebax igen!!


Först skulle man vara inne i självaste kyrksalen! Oh my God liksom! Där skulle man tända varsitt stearinljus å sätta fast på en grej längst fram i kyrkan. Why liksom? Är det sånt kristna sysslar med? Tänder massa ljus? Det enda jag tänkte på att det måste ju vara en väldigt onödig kostnad. Kanske är därför som dom alltid samlar in pengar på gudstjänster? För att ha råd med alla ljusen..

Iallafall efter några sånger i kyrkan blev det äntligen dags för fikat..Trodde vi! Men nä, då skulle man gå runt i en ring å hoppa å studsa å sjunga massa sånger. Men då slapp vi iallafall kyrksalen. Inget skoj ändå!

Å ve och fasa: fikat kostade pengar! Skulle vi betala för att vara i kyrkan? Nä du! Borde ju vara tvärtom! Å särskilt inte för några riskakor och knäckebröd.

Vi smet så fort som möjligt istället.

Jaja, vi lärde ju oss iallafall nånting: att aldrig återvända till kyrkan.



                    


Haha! Lägg märke till Alex menande blick: "Va fan gör vi här, mamma?"

Väl ute i den friska luften, bestämde jag mej för att gå en promenad till Willys. Jessika skulle oxå dit men hon tog sin Opel. Men mina snabba trumpinnar till ben och Jessikas otroligt Opel-hästar gjorde att vi kom dit samtidigt! =P


I tisdags stod det familjelivsfika på schemat. Denna gång var det ute hos Jess.

Haha! Jag var dock den enda som ville komma. Nån måste ju ställa upp för dom "oönskade" mammorna.



                   

Menmen..Jag tycker oxå att det var trevligt att umgås på tu man hand, Jessika!


Häromdagen kom Mattias hem med en "allt-i-allo-skrivare". Scanner, fotoskrivare, kopiator mm.

Inte för att vi brukar behöva skriva ut någonting, men det kan kanske vara bra att ha, som han sa?

Haha, prylnissar som vi är. 1000 kr för en skrivare som kanske kan vara bra att ha.





Imorse ringde jag barnmottagningen så fort  jag vaknade.

Alex dras ju fortfarande med sin hosta, å nu tycker jag att den blivit värre. Fick en tid två timmar senare: kl 11,15. Fick utskrivet både hostmedicin och en inhalator med mask å grejer som Alex ska andas in kortison genom. Dessutom tog dom ett rs-prov på honom, det var negativt som tur var!

Hoppas att han blir frisk snart!!

Som alltid, så blev det försenat hos läkaren, så jag kom ca 20 minuter försent till babysimmet med Åsa och Jenny å barnen.

Väl i plurret trivdes Alex som en fisk. Hel-vild! Knappt att man kan ta med honom nån mer gång. Lille BUS-pojk! =)

Fick dåligt samvete över att vi inte vart där på så länge, när jag såg hur lycklig han var i vattnet.





Nu bestämde vi att vi ska gå på babysim varje måndag. Trevligt - å skoj för barnen om inte annat! Dessutom ska vi kolla upp öppna förskolan nån dag oxå. Se om det är värt vårt besök!

Efter simmet idag fikade vi i cafeterian (med SMÖRGÅS - ej nån kaka, faktiskt) å efter att barnen fått mat, gick vi på promenad. Tog en sväng förbi Åsa och Krilles nyköpta hus - jättefint! Å nära mitt hem! Tar väl ca 10 min att gå emellan oss bara. Blev avundsjuk när jag insåg hur mycket skoj dom kommer att ha genom att inreda å greja. 
Nästa lördag är det redan 2 år sen vi flyttade in i vårt hus!!


Imorgon bär det av till Östadkulle på fika; Ida har kommit hem en sväng från Norge å ville träffas. Sen blir det nog en promenad med Bella på eftermiddagen.

Fredag har jag inget planerat, än så länge, blir nog bara en hemmadag. Kan ju behövas det med ibland...kanske! Sitta hemma med våra besattheter hela dagen: Alex käkar Vårgårda-ris och jag dricker Loka Päron.


                   

Notice the Vårgårda-ris som Alle bralle har i näsan. Haha! Dom där små rackarna fastnar ju precis överallt!

Frida! Hoppas det är underhållande nog även denna gång! ;-)


Tack å hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Frida

Sannerligen var detta underhållande! :D
TACK EMMA, du förgyllde kvällen med detta blogginlägg :P

2008-01-16 @ 21:00:04
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Bella

Ja det e bra att du e tebaka i bloggens värld och cyberworld!!har ju saknat dej..haha..=)
ses la nog imorn då jag nog oxå ska försöka mej på en blogg..kram

2008-01-16 @ 21:10:13
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Carro

Jag älskar att läsa dina BLOGGAR!!!
Bra att du är tillbax, har saknat dig som bara den =)
Kul att läsa som vanligt!
Kram på dig!

2008-01-16 @ 21:14:47
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Äntligen e kvällslektyren tillbaka där den hör hemma! Må aldrig åskan slå ner hos er igen! =) Men nu har ni ju åskskydd iaf! =) Tack för kvällens undehållande läsning, längtar redan till nästa gång!

2008-01-16 @ 22:10:14
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Camilla

Härligt jobbat Emma!!
Som jag har saknat dina underbara memoarer!! ;-)

Och oj! Vad jag längtar till lördag!

2008-01-16 @ 23:01:08
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: kia

Här är en sambo till som köte nytt tangentbord o ny mus för jag "rasslar" för mycket på kvällarna..

2008-01-17 @ 07:47:16
URL: http://www.kijja.blogg.se
Postat av: Låtta

Lika trevligt som vanligt att läsa dina noveller :-D Syrran min såg dig hos läkaren, hoppas Alex blir bättre nu! Kram

2008-01-17 @ 12:29:42
Postat av: Emma E

Emma har bestämt att vi inte ska ha någon grabbkväll alls om folk inte dumpar sminket. jag vägrar slita med jävla städning idag fall folk ändå bryter mot "reglerna" så de så!

2008-01-17 @ 13:55:59
Postat av: MALIN

TJING!
Jag som inte hör av min syster yster varje dag, kan bara gå in på bloggen o uppdatera mig. :-) SUPER!
Tur att Alle Bralle inte hade Rs..INTE ROLIGT!
Kram

2008-01-17 @ 22:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0