Smink, or no smink - that's the question!


"Grabbkvällen" närmar sej med stormsteg!

Fick en vacker inbjudan i min "lödda" häromdagen, av Emma och Camilla.




Bröllop mellan Emma och Camilla..hmmm!


HAHA!.. Kan dessa brudar bli mer wild & crazy?

Troligtvis (och förhoppningsvis) inte! =)

Ska iallafall bli superkul på lördag! Längtar!!


På inbjudan stod det manlig klädsel och ej make-up!

Men så som alla - speciellt Jessika - har tjötat om det så vill ja nästan ha smink BARA för att reta henne. För det va ett jävla tjöt! Fattar inte varför det blev en så stor grej av det hela liksom?

Förresten så vet jag inte om folket vill se mej utan smink? Nädå! Så hemsk är jag faktiskt inte - måste jag ju uppmuntra mej själv med. Ser mest trött ut utan smink! Värre är det nog inte.

Förr var det ju betydligt värre, när man var i sisådär fjortis-åldern. Då hade jag inte ens kunnat hämtat posten utan smink. Haha! Tragiskt men tyvärr sant!

Mycket skumt man höll på med på den tiden. Allt var ju nästan pinsamt! Men det som man tycker är pinsamt å som man skäms för NU, det var ju inte ett dugg pinsamt back then in the old days.
Som till exempel det faktum att man satt å drack massa äcklig häxblandning bara för att bli full - det var tydligen inte pinsamt? Å det vill ju tilläggas att detta hände ofta OCH utomhus eftersom vi för det mesta inte hade någonstans att förfesta på. Så där satt man uppspacklad på en parkeringsplats/industriområde/parkbänk å frös å sörplade i sej det värsta tänkbara. Bara det var alkohol i, så gick det ner.

Men det tyckte man inte var pinsamt? Nej då! Men att gå ut 5 meter för att ta sej till brevlådan utan smink, ja det var pinsamt!
Det var även pinsamt att gå till affären själv. Okej, ruskigt tråkigt möjligtvis men inte ett dugg pinsamt ju!

Hur var man egentligen funtad? Hunn va ja?!

Jädra tur att man förändras med åren!


Åter till grabbkvällen då: Om vi nu ska vara så seriösa att vi inte ens får ha smink... Då måste det ju gälla att vi ska ha orakade ben och armhålor. Eller? Spruta på oss massa kill cologne? Å prata med basröst hela kvällen och ta oss på snoppen once and a while?

Haha. Rätt ska ju vara rätt! Eller?...Jessika? Nu verkar det väl inte så farligt om jag skulle ha liiite mascara på mej, va?

And besides, ska det vara "lebb-bröllop" så gör det väl inget om några stackars utklädda bögar kommer??


Igår kväll tillbringade jag som vanligt mina trogna kvälls-och natttimmar vid datorn igen. Härligt det känns att vara tillbaks!





Bankade som en dåre på tangentbordet för att se om det verkligen är tystare. Å det hördes inget stojande från sovrummet iallfall, så det kanske var en väl investerad gåva, Mattias? ;-) Hörde iförsej att han vråla till nått i sömnen, men det förbiser jag.

Jag är änna van vid sånt vid detta laget! Men den dagen då han ropar nått annat kvinnonamn ligger han pyrt till, DÅ förbiser jag ingenting. Skulle det ske så skulle han allt vakna upp utanför huset! Antingen under jorden eller ovan.


När jag gick och lade mej inatt, DÅ bröt helvetet lös. Mattias började snarka som en tok och gjorde han inte det så pratade han i sömnen....på kinesiska! (?)

Trodde jag kände karln som jag levt ihop med i snart 7 år. Så döm min förvåning när dessa ord kom ut ur hans mun inatt:

- "Hang hang hang..ang ang ang."

What? Chinese?? Boy, he's strange!


Anyhow..

Idag var jag på fika ute i Östadkulle. Herregud, vad ja ränner där. Två gånger på EN vecka! Inte alls ba det här ju!

Iallfall, så var det som alltid, väldigt trevligt att träffa Ida. Hon är jämt så sprudlande glad! Tråkigt att hon bor i Norge, men är hon lycklig där så är jag! =)



                   



Efter massa tjöt, trevligt sällskap å kaffet rinnandes i ådrorna (rätt ut till pisseblåsan). PAUS! Varför är det så? Varför rinner kaffet rätt igenom en? Vad är det med just kaffe som gör att blåsan nästan exploderar så fort man börjar dricka? Ibland hinner man ju inte ens dricka upp innan man måste kissa. Bättre att ta med sej kaffekoppen in på toaletten...men det kanske inte sällskapet tycker är trevligt?





Anyway, jag begav mej iallafall tillbaks till Alingetexas. Home sweet home! Kan inte fatta nu som vuxen (för jag måste väl räknas som vuxen nu när jag har villa, volvo, bebis och fästman) att jag någonsin har velat flytta ifrån denna ljuvliga stad! Runt fjortistiden (för att återkomma till detta) ville jag bosätta mej i typ hemska Göteborg (ja, den staden är ju inte alltför vacker). Bara för att det var mer liv där. Fart och fläkt. Men en stad där det är mer liv i, finns det ju även mer död i. Eller hur? Mer mord, dråp, misshandlar, rån, knark mm. Ja, den listan kan göras lång! Nä, ett liv i Alingsås skulle jag inte byta bort mot något, tror jag. Dessutom är jag en sån "familjegris" att jag aldrig skulle kunna flytta ifrån mina nära och kära.

Väl framme i Alingsås stannade jag på Hagavägen. Dags att träffa kvinnan utan micro: Bella. Vi åkte och köpte lunch, sen åkte vi hem till Ryttaråsen. Efteråt strosade vi iväg på en promenad.




Vi pratade om ditten och datten, men mest om hennes stundade "sätta-in-silikon-i-brösten-operation". Tjejen börjar bli nervös nu, snart dags ju! Nästa fredag bär det av mot Linköping och på lördag eftermiddag vaknar hon upp som en ny människa: Miss Bella Boobjob! Det kommer gå jättebra!


Hahahaha!!


Nädå, skämt åsido! Du kommer bli en hottie! Till skillnad mot mej, som kommer se ut såhär om några enstaka år:



Nu tycker jag att jag har gått tusentals mil, med alla dessa jävla promenader hit å dit, fram å tebax. Men blir jag av med mitt hull? Näänää, det fladdrar fan med fortfarande! =(

Kan ju hoppas att vågen är sönder..?..Eller att batterierna är slut?...Lite väl långsökt kanske? Den är ju alldeles sprillans ny!





Iförsej så spelar det ingen roll vad vågen visar. Jag tål inte att ha muffinsmage! Sen kan jag väga 70 kilo om det skulle vara så, bara jag kan ha kläder som sitter snyggt igen......
Oj, vad jag gnäller! Hade jag inte haft detta "pös" så hade jag ju inte haft min lille tusse (=älskling). Ångrar ju GIVETVIS ingenting, men det hade ju vart trevligt om det där graviditetsfettet försvann nångång. Annars kommer jag ju att vara MILF 2008 fast med en helt ny innebörd:


M = Mycket

I = illa

L = luktande

F = fetto


Nä fyy! Hårdträning till potatisfestivalen! Eller hur är det man säjer, Big is beatiful?



Hmm..Stämmer då rakt inte in på mej iallafall..=(
Jaja, här är en bild på min sötis, som gör att jag står ut med allt daller överallt:



Helt klart värt allt fett i världen


MARIE! Såååå otroligt skoj att du skulle läsa min blogg! Gör det till en vana - lägg till på favoritlistan ;-)


Kommentera mera,

jag vill se flera!

Skriv en rad eller två,

det skulle göra mej så glad så!


Kommentarer
Postat av: Emma E

Bäjbä, planen är att grabbkvällen är den första i mängden av temakvällar. Grabbar har INTE smink, det är så enkelt. Tror inte du skulle uppskatta om Mattias sminkade sig. :)
Nästa temakväll kan bli transkväll, då får du klä dig i både herrkläder å smink i promisse =) men känns de bättre för dig så lovar jag å stoppa strumpor i kallsingarna å konstant dra mig mellan benen, jag tror nog dom andra ställer upp på de oxå! Thats the deal lixom, en för alla, alla för en, jag tror vi överlever å se dig utan smink, you are beatifuel ( min englska suger) no mather what they say lixom!!

2008-01-17 @ 21:25:55
Postat av: Carro

Ja du HELT fantastisk blogg som alltid!!
Vet inte vad det är med killar, känner igen det där med snarkningar OCH "prata" i sömnen..... Kanske är ett nytt killdrag :-D HAHA!!
Kram på dig

2008-01-17 @ 21:27:43
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Miss Bella snart boobjob!!=)

Hahahahahahahahhahahahahahahahahahahahaaaaa!!!!
Emsis du e ju helt sjuk i ditt lilla huvud..haha..vart får du allt ifrån egentligen??=)skulle i alla fall aldrig vilja ha dom som hon hade på bilden..usch o fy femtio gånger om ju..blää..
har nog aldrig skrattat så mycke åt en blogg..well done!!=)

2008-01-17 @ 21:32:10
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Bella

men d va då fasen vilket tjöt d ska bli om smink..kul me temakväll..men nu e d en vanlig grabbkväll d ska va o inte grabbkväll utan smink...vet många som sminkar sej..(som ej e bögar) mer vanligt än va man kan tro..så om man ska spela bög el ej på lör så skit samma om man har smink el ej..tjöt tjöt..o man behöver ju ej va transa för att ha smink..

2008-01-17 @ 21:41:08
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Frida

haha, du är ju för rolig alltså!!! :D

2008-01-17 @ 21:59:39
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: MALIN

HEJ!
Du är allt för rolig du!
I think i love U ;-)
Pöss
Ps. Känner jag dig rätt så ligget Mattias UNDER jorden om han råkar häva ur sig något kvinnonamn..:-)

2008-01-17 @ 22:37:12
Postat av: Hanna

Hehe.. Rätt roligt att de blev en sån hysteri om smink :) Kan ni inte känna er underbara å söta utan smink flickor?? Lillfingret i vädret å Hanna säger Todelooo :P

2008-01-18 @ 00:26:42
Postat av: Emma E

Men flickor jag å Jessika har beslutat att vi inte sha ha någon träff om inte alla följer "reglerna"
å Bella jooo grabbkväll UTAN smink!
ska det var så ska de va ordentligt =)

2008-01-18 @ 05:16:31
Postat av: Emma

Emma & Jess..Ordentligt med orakade ben å allt då??
Trodde bara vi skulle träffas å ha skoj..men nä nä..
Regler för att umgås med sina homies? Inte skoj!

2008-01-18 @ 11:11:21
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Emma E

ta det inte så allvarligt nu.. vi ska juh ha skoj, bju på dig lite =)

2008-01-18 @ 11:18:27
Postat av: Camilla

Oj oj oj... jag blir nästan rädd när jag läser alla inlägg... Så mycket hysteri för en kväll?!

shit...

2008-01-18 @ 11:29:23
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Tha real EMMA

Nu tycker jag att alla ska vakna å att dagen ska gå fort så vi kan ses nån gång =)
Längtar faktiskt lite efter alla mina playboy mansion girls juh =P

2008-01-19 @ 09:58:07
Postat av: Emma E

bara jag som skriver juh, tack för igår, se till å knåpa ihop en blogg så vi får veta hur du hade det igår kväll.. Muhaha =P

2008-01-20 @ 12:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0