Sponsorer sökes!

Först av allt:

Camilla, Camilla, Camilla...HUR ska vi göra för att du ska börja blogga mer?

Ta dina arbetspass? Träna åt dej? Kanske tillåmed skriva den åt dej? You name it, and I will do it!

Bara det blir ordning på det här! En blogg i veckan eller ännu mindre, det funkar inte.
Se på mej, bloggar ju circus 5 gånger i veckan...
Haha, å så har jag ju inget liv iförsej! ;-)
Skärpning iallafall!


Idag började dagen med att jag blev bjuden på färskt bröd till frukost.





Syrran kom hit med färskt bröd vid typ kvart i 9 imorse (Yes, I know! In the middle of the night, men vad gör man inte för käk?), efter att ha lämnat Wilmisen på dagis. Det var mysigt! Åt, pratade lite strunt å lekte med barnen (eller barnet eftersom Max som vanligt inte behagade bidra med sitt sällskap - han sov!). Ve och fasa! - syster yster hade dessutom syndat och köpt med sej semlor (!). Jag som bestämt att jag bara ska äta en enda i år. Å har ju lovat mammsen min en semle-fika på självaste semledagen. Å det kan jag ju inte bara avstyra sådär. Så denna semlan slank ju allt ner den med! ;-)

Det finns ju liksom (tyvärr) plats för den om man säjer så! ;-)




Malin & Max åkte igen, strax efter att Elli kommit.

Det var såååå himla jävla kul att träffa Elli igen! =) Verkligen jätteskoj! Det går alltid alldeles för lång tid mellan våra dejter. Inte alls bah!
Tragiskt egentligen, eftersom vi är bosatta i samma stad! Men det kan man ju inte tro! =(

Hon kom (med sin otroligt fina nya bil) nångång mellan 11 och halv 12, då satte vi oss å tjötade. Å efter att lillkillen fått i sej lite mat, var det dags för lite tilltugg för vår del - smörgåsar med ost och skinka eller om man som jag, hellre ville ha skinka och ost. ;-) 

Sedan pratade vi å pratade å pratade tills tiden bara rann iväg å hon var tvungen att hämta Ludvig på dagis vid halv 4.


Nu längtar jag tills imorgon, då ska jag först till bvc med Alex å sen är det då äntligen dags för klippning å slingning på eftermiddagen.





Ska bli såå kul! Känns som om håret och jag inte är överens nu. Det vill åt ett håll och jag åt ett annat. Förhoppningsvis vill vi båda åt samma håll efter onsdagens bravader. Känner mej såå ful nu! =(

Hoppas att det blir någon ordning på barret imorgon!



Stackars Mattias =)


Fattig som en kyrkråtta är jag! =(



Typ allt jag äger =(


Av någon konstig anledning fick jag mindre pengar av försäkringskassan denna månaden än vanligt! Dessutom krånglar naturligtvis försäkringskassans hemsida, så jag kan inte logga in å se vad som är fel.

Fick typ 1500 kr mindre än vad jag brukar. (Why liksom? Kanske inte vart en tillräckligt bra mamma? Drar dom ner på "lönen" då?)
Plus då att mitt besök hos frisören imorgon kommer att kosta minst 1000 kr. Sen är det ju fikor, partykvällar, födelsedagar, Ullaredsresa å mycket mer som ska betalas.

Med andra ord behöver jag sponsorer så att jag kan fortsätta leva mitt "händelserika" , men tyvärr oxå dyra mammaliv.

Någon frivillig?





Nåväl, det är ju "bara" 3 veckor och en dag kvar till nästa mammapeng!

*Buhuu*



 





Puss hej!   




Kommentarer
Postat av: Tiis

Hur mycket vill du ha???

2008-01-29 @ 19:11:58
Postat av: Carro

Jaså är det här man ska försöka tigga ihop lite pengar =) antar att det inte blev många frivilliga..... eftersom de flesta av oss som läser här går på mammapeng =)
Ja jag var hos chefen och fick lite löneökning idag, inte alls fel!! Hoppas du blir fin i håret imon då!
Ska nog knåpa ihop en blogg ikväll eller imon....
Kramis

2008-01-29 @ 19:45:30
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: malin

Tjing
Tack själv..=) Alltid trevligt o idag hann vi me massa skit-snack *hehe* ;-)
Semlor är gott, speciellt när de är "förbjudna" =)
Du fick ju 120:- av mig förut, det borde räcka till luggen iallafall(kanske halva)
Pyss pyss

2008-01-29 @ 20:18:24
Postat av: Ella

Hallo..

Vilken rolig Blogg du har ;-)

Går du på Caremas Bvc??
Vad tycker du om dom?
Vem har du??

Kram

2008-01-29 @ 23:37:07
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Jessika!!

Hello!

Jag fick med typ 1500 kr mindre. Inte bah. Annars hade jag självklart sponsrat dig! Haha!

2008-01-30 @ 08:49:42
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Ella

Hallo...

Går oxå på Carema....Men har Johanna tycker det e värderlöst....!
Tänkte om det va nån mer änn jag som tyckte så ;-)
Kram

2008-01-30 @ 11:45:49
URL: http://GuppysMamma.Blogg.se
Postat av: Camilla

Jag SKA skärpa mej *Röd om kinden*
Men annars kan du gärna få både blogga, träna, äta och jobba åt mej! ;-)

2008-01-30 @ 13:28:54
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Segt utan pengar! Men ja har nog några femtioöringar som legat rätt länge utan att komma till användning! Du kanske kan få dom :D

2008-01-30 @ 23:08:29
Postat av: Bella

Ja men vem vet..kan nog hosta upp lite pengar till en fika åt dej eller nåt men d som kostar är sällskapet av....trumvirvel...självklart mej!!vem annars??:)

2008-01-31 @ 21:41:53
URL: http://issabellasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0