VARNING...

...för tråkig blogg!


Har egentligen ingenting att skriva om idag. Men blogga måste man ju ändå ;-)


Jag, Alex och Bella har haft en trevlig heldag på Ikea idag. Åkte hemifrån vid 11 tiden och kom inte hem förrän 18. Men trevligt hade vi!





Nästan det första vi gjorde när vi kom dit, var att sätta oss i restaurangen. Där blev det fruktdags för Alex, innan han somnade som en stock. Då vräkte jag och Bella till med kaffe och en räkmacka var. Dessutom delade vi på en chokladboll - faktiskt Bellas ide. Men gud såååå gudomligt gott!

Livet är ju inte direkt en dans på rosor när man går på diet - snarare än promenad på maskrosor. Fast värre ändå: en promenad i helvetet. =( Tänk vad mycket gott man går miste om egentligen?!


Iallafall, efter att ha suttit och tjötat om allt och inget i över en timma kom vi på att vi faktiskt var där för att shoppa - inte ha fikastund. Så vi begav oss mot shoppingen.
800 kronor fattigare och ett ANTAL timmar senare promenerade vi ut från Ikea. Jag fick iallafall äntligen köpt lampskärmar till mina lampor i vardagsrumsfönstret nu. Real cosy!



                   



Å så blev det lite annat småjox, typ servetter, decilitermått, plastburkar och vaser. Sedan hade dom fått in väldigt mycket vårinspirerat. Kunde inte hålla mej så nu är hemmet lite vårfint.



                   


Vi hade även en liten släng av stöldturne, jag och Bella. Jag har haft så bra engångshaklappar i väskan, som jag fick med i "Libero-boxen", men så tog dom slut idag. =(

I samma ögonblick såg jag att Ikea hade typ likadana i sin restaurang. Så jag snappade åt mej en bunt därifrån. Därefter gick Bella iväg och hämtade ännu mer.

Min trogna tjuv-kompanjon!





Bella var riktigt i gasen, för när vi var på McDonalds efteråt, styrde hon snabbt in blicken på deras engångshaklappar och viskade lurigt om jag ville ha ännu mer. Haha, Sötis! Men nu räckte det, sa jag!


Idag är min lille prins redan 7 månader! Tiden går snabbt, han börjar ju bli stor!
Han kände nog pressen på sej igår, för ett tu tre så satt han upp utan stöd! Vilket han inte velat göra förr. Han har tyckt att det vart mycket roligare att slänga sej hit å dit. Typ "catch me if you can".





Imorgon blir det kanske en promenix in till stan. Tänkte hälsa på arbetskompisarna. Men det beror på väder och vind OCH hur trött jag är, men maybe. 

På kvällen sen blir det vår vanliga rutt till mammsen å pappsen. Mamma har avslöjat att vi ska få hembakt pizza. Me likey!

Ja, sen kommer då lördagen den 26 januari!

Bella gets her tits. Ska tänka på dej hela långa dagen, girlfriend!!


På kvällen ska vi bort till Malin, Stefan & deras lille Arvid (ur föräldragruppen). Har blivit bjudna på middag.
Ska bli skoj! Intressant å höra hur dom hade det i Thailand å hur det gick att resa med en 5 månaders bebis.


Dessutom är det på dagen, 2 år sen vi flyttade in i vårt hus! =)
(Intresseklubben antecknar?! Eller som Mattias pappa säjer: Intresseklubben anmäler sej! HAHA!)

Största anledningen till att jag tvunget skulle blogga idag:





Stoooort grattis, i förskott, på 24 års dagen, Emma! Hoppas dagen blir underbar!


Nästa blogg "utkommer" efter helgens bravader.
Hav tålamod!  ;-)



Puss E


Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha haklappar är aldrig fel emmma!!! nu har jga läst vad du skrev så nu väntar jag på dig i morgon!! haha ses på lördag... puss

2008-01-24 @ 21:04:50
Postat av: Bella

Haha..ja det e kul och veta att det finns människor ute i vida världen som tänker på en!!=)hoppas du, Tiisis o Alle får kul i helgen..hör la imorn o hör av mej så fort jag orkar på lördan..kraam

2008-01-24 @ 21:45:22
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Bella

Tack förresten för en sååå trevlig dag..o ibland ska man faktiskt kunna få synda!!:)

2008-01-24 @ 21:47:17
URL: http://issabellasblogg.se
Postat av: Hanna

Va ni har busat idag :P Men ibland behövs lite spänning för att liva upp stämningen :)

2008-01-24 @ 22:19:50
Postat av: Carro

Vadå det var väl ingen "tråkig" blogg, du e ju
BLOGGENS MÄSTARE!! Men känn ingen press =)
Ja det blir nog blogg från mig i helgen för jag har ABSOLUT inget kul att skriva om.... =)
Jo kolla ev nästa helg om ni kan komma hit kanske? *hoppas*
Kram på dig!! och hälsa hem =)

2008-01-25 @ 11:29:19
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Emma E

Tack snälla Emma för att du berättar för hela nätet att jag snart går in på ett kvart sekel eller nått sånt =P Haha

2008-01-25 @ 17:08:37
Postat av: MALIN-The syster yster

asså, läste att jag fick andra pris för min fina kommentar, min fråga till dig är: Va fick jag i pris eller är det bara äran? Ska då gå på stan efter helgen med huvudet högt. Folk kommer attt viska",kolla Malin(visk visk) undra varför hon ser så stolt ut?(visk visk)" De som vågar fråga kommer då få veta att jag vann 2 pris hos dig..;-)
Snart är det natt-jobb som gäller. Först ska jag till Maxi med Daniel(Lövgren) och innan dess ska jag ut till mor o far o hämta väskan: GAAAH!! Blir galen på min hjärna som inte håller reda på saker o ting..
*suck* o Pöss

2008-01-26 @ 19:45:23
Postat av: Camilla

Me LOOOOVE läsa blogg :-)

2008-01-27 @ 16:02:26
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0