16 days to go..

...ja, nu har nedräkningen börjat! Only sixteen days left before it's my birthday!
Även om jag ändå fyller 24 år, så tycker jag fortfarande att det är lika roligt att fylla år som jag gjorde när jag var liten. Man är bara så gammal som man gör sej ;-)
Mitt pirr å känslan i magen is still there när jag vaknar upp (supertidigt!) på min födelsedag!


Påsken har vart bra.

Långfredagen började med att Mattias var eld och lågor över att det äntligen var time for the efterlängtade Chickenrace. Jag var mindre lycklig eftersom jag fortfarande hade vrålont i ryggen och skulle behöva ta hand om Alle bralle själv. Men jag fick bita ihop och stå ut....

...i typ en timma, då Mattias kom hem igen. Slokörad. Loppet startade på Sävelund och Mattias hann (nästan) ner till Statoil då moppen dog. Great success! HAHA!

Men en futtig liten medal, a' några centimeter gånger några centimeter, fick han allt. Så dagen var ju trots allt inte bortkastad ;-) 

TUR att dom delade ut dom innan racet började, istället för efteråt. Annars hade ju inte Mattias haft något att stoltsera med.


Istället för mopperallyt å min "tyck-synd-om-mej-jag-har-ont-i-ryggen-dag"  blev det pulkaåkning med Alex.
Undrar om han egentligen tycker att det är så roligt? Som sin mamma å pappa tycker. Ibland ser han jätteglad ut i pulkan, men mest sitter han bara och rör knappt en min när vi svischar nedför den långa snötäckta backen, på typ 3 meter. Fjantigt, var det nog mer än roligt. Jag och Mattias var så inne i vår pulkaåkning att vi inte förstod att sonen kanske inte tyckte att det var så roligt. Alla barn gillar väl pulkaåkning? Vi tjöt nästan av skratt och tyckte att det var himla roligt, medan sonen bara suckade och undrade om vi skulle gå in snart.

Han var kanske avundsjuk på att vi hade det så kul? Jaja, frisk luft fick sonen iallafall. Inte dåligt det!



                   


         



Efter ett tag kom herr Larsson och herr Lundblad redan tillbaks. "Ledningen" för Chickenracet hade förkortat sträckan så dom var redan i mål. Efter lite chitchattande ute i snön, bestämde vi oss för att gå in å dricka kaffe.

Lundblad förvandlade Alex till en bad rocker med bandana. Min lille tuffing:



                   



Efter ytterligare massa tjat with the grabs, var det dags att åka ut till min mor och far.

Malin, Matte och deras påskbarn kom efter en liten stund.

Sötisar!



                   



Det delades ut påskägg mellan barnen.





Alex fick bland annat 2 jättefina bodysar och 1 pyjamas av moster + familj. Av mormor och morfar fick han bland annat en leksak å en fin ny haklapp - it was needed! Nästan alla Alex haklappar är det ju fläckar som inte går bort på. Kladd-unge!


Sedan var det dags för mat. Me like!
Vi åt och åt och åt. Och som vanligt, kändes det efteråt, som att man inte ville se mat på flera dagar. Tills det tog någon timma å man var med händerna i resterna igen. Suck! Har jag inget stopp?



                   


                   


Jag å syrran tänkte ta fina kort på de tre kusinerna, men ingen ville vara still. Max ville helst hoppa över fåtöljskanten, Alex slänga sej bakåt å Wilma ville nog bara springa sin väg.
Å som ni ser, så blev dom ju inte sådär jättebra heller =)

Hela kvällen och natten tillbringades hos mammi & pappi. Å som vanligt fick vi en rejäl brakfrukost, precis som vilket annat hotell som helst ;-)

Omelett, ägg, prinskorv, smörgåsar med massa olika pålägg mm. Så Alex fick minsann oxå lite "påskfrukost", det slank ner både lite macka, ägg och korv. Dott!


Vid 12,30 tiden lämnade vi vår lille pojk å satte fart mot Alingetexas.
Haha! JAG körde mammas å pappas nya bil å lyckades få kärringstopp flera gånger under färden in. Ehh...Skyller på att jag var nervös inför att lämna Alex =P

Hämtade upp Bella på vägen å sen åkte vi hem till oss. Efter en stund kom Matte å Andreas å hämtade upp Mattias - de skulle ta några öl ute innan.


Å jag fixade till mej å sen hade jag å Bella, vad som blev som, "förfest" hemma. Det hann slinka ner både en, två, tre, fyra å fem cider innan syrran till slut kom and picked me up. Bella dumpade vi hemma hos henne. Stackarn hade hunnit bli full å sen blev hon avlämnad hemma i ensamheten. Sedan hade tydligen baksmällan kommit krypande å sen var kvällen körd för hennes del. Inte bah! =)


Kvällen hos syrran var mycket trevlig. Dock blev jag lite för full, som vanligt. Men det kanske bara är att acceptera nu? Brukar ju faktiskt änna bli så.
Here is some pictures from the night (don't ask questions):


                   


                   
 

När vi skulle ta oss hem blev det taxi. Jag bråkade lite med Johnny John (som jag kallade taxichauffören...???) över att han inte visste vart Ryttaråsen ligger.

Jag har varit med om tidigare försök att lära Alingsås Taxi detta, men dom förstår aldrig. "Johnny John" ursäktade sej med att han bara hade jobbat åt taxi i 4 dagar, men den gubben gick jag inte på. Utan bara fortsatte min "utskällning". Stackarn!

Mattias skämdes gott å mina vägnar!


Dagen efter mådde jag troligtvis som jag förtjänade. Var som ett vrak hela dagen. Mådde superilla å var sååå jädra seg! Det enda som var "bra" med baksmällan var att jag slapp huvudvärken. Men iförsej så har jag hellre huvudvärk än illamående.

Alex-älsklingen kom mormodern med vid 11,30-12 tiden. Sen var det high-life resten av dagen. Han hade skött sej alldeles utomordentligt! Men det visste vi ju innan =P

It's my boy!

Summan av kardemumman är att det gick superbra att lämna bort honom!

Det var inte alls så jobbigt som jag trott. Skönt att man vet att man kan lämna bort honom ifall det skulle vara nått nångång.


På eftermiddagen blev det ingen åktur ut till Mattias föräldrar, vi mådde för dåligt för det. Istället bokade vi om middagen så den blev idag istället. Så igår åt vi bakfyllemat, det vill säja pizza.


Å efter att Alex fick sin lunch idag åkte vi ut till Näverhult. Där var det massvis med snö, rena rama fjällen. Alex åkte några rundor i pulkan.....
 

                   


...innan farfar tog med honom in istället. Då kom fyrhjulingen fram och pappa Mattias var i lyckorus. Han och farbror Joakim turades om att åka snowracer efter. Stollar!


                   


                   


Inne hos farmor och farfar fick Alex åka sin älskade leksakslåda. He loves it!


                   



Veckan som kommer är fullspäckad som vanligt. Träffa Bella, familjelivsfika, bvc-besök, bowla med föräldragruppen, Elli, Jonas & Ludvig-besök mm. Torsdag har jag NOG inget bestämt än, om det är någon som vill ha mej? ;-)


HAVE IT NICE!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Alex blir verkligen mer o mer lik dig!! =) Å vad jag skrattade åt "farbror Joakim"!! HAHA!

2008-03-24 @ 20:16:22
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Emma

Jessika: Du menar att han bara blir sötare å sötare? ;-)

2008-03-24 @ 20:29:58
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Frida

Du glömde skriva något om lördagskvällen!! HAHAHAHA!!! ;P

2008-03-24 @ 20:56:57
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Bella

Jaa du...det e bara att boka in mej där på torsdag efter mitt jobb!!alltid kul o umgås ju!!!=)
Vilka hotta bilder tjejen från i lördas..haha.. måste ju säga att Alex e mycke sötare utan bandanan än med..haha..sorry.. :)

2008-03-24 @ 21:11:16
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: emma

Shit, fylleEmma är inte att leka med =P
Skönt med en bra påsk iaf =P
även om ni fick ställa in delar av den. haha

2008-03-25 @ 00:34:41
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: Frida

jaa, det blev en lite längre blogg denna gången, hade lite att skriva :D
dom hade även en jättestor kissekatt som man kunde posera med, men en av djurskötarna hade bara en arm, så vi vågade inte. HAHA!

2008-03-25 @ 10:56:40
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Carro

Ni verkar haft en bra påsk!!
Gött med lite baksmälla ibland, eller INTE...
Ja Mattias verkar ha roat sig i snön =)

2008-03-25 @ 11:14:33
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: MALIN

Tjing!
det var ett bra drag på påskafton eller hur Emma?(Kommer du ihåg det eller fick Mattias berätta) ;-) Du är för gullig i vilket fall..
kramis
Ps. Grattis i förskott förresten

2008-03-25 @ 21:42:31
Postat av: Karin

Fullt upp hela påskhelgen! Kul! Ha det så bra!

2008-03-25 @ 22:29:54
Postat av: Camilla

Jag vill boka dej imånn!!!
Jag hänger gärna på där efter Bella Boobs jobb! Vi kanske kan käka kycklingrulle?! Det var ju himlans gott å trevligt sist :-)

Du måste ju älska dina pattar så som du klämde på dom ;-)
ELler var det kanske Lussebullens händer som var där och kontrollerade...?! :-P

2008-03-26 @ 12:16:07
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0