Borttappat barn!!

Veckan började med babysim som vanligt, men eftersom min "smarta" far sålde sin bil ihelgen å inte visste hur han skulle komma till sitt jobb i Göteborg, fick han låna vår bil.
Så Jenny fick hämta upp mej och Alex. What are friends for, liksom"
Å eftersom det var såååå fint väder, bestämde vi oss för att gå en promenad. Så efter simmet åkte jag å Jenny hem å hämtade vagnen.
En REDIG, ORDENTLIG (JÄVLA) promenad blev det. Från mej till Tegelbruket - Noltorp - Tallhyddan - Mjörnvallen - Lövekulle - Stadsskogen - Centrum å sen hem igen!!

Nu har vi drabbats av shoppingnoja här på Ryttaråsen..Nice! =)

Köpte ny bilbarnstol till Alex i måndags, en Maxi Cosi. Vi är såå nöjda med den, men TYVÄRR är den alldeles för stor att ha i baksätet. Så då skulle vi vara tvungna att ha den fram å det vill vi inte.
Dessutom måste vi ju tänka framåt, vart ska syskonet sitta sen isåfall? I förarstolen?



Farväl älskade Maxi Cosi


Så vi ska lämna tillbaks den å köpa en Akta Graco Duoflex - den vi egentligen var ute efter, innan vi fick syn på vår älskade, men ack så stora Maxi Cosi.


I tisdags gav Mattias mej pengar å sa till mej att jag skulle åka å köpa en ny vagn till Alex. En sulky.

Jag gick nämligen och kollade på sådana när vi var å köpte bilbarnstolen, men den vill jag ju inte ha förrän Alex blir närmare året. Så det får allt vänta! Vill ha en lätt enkel vagn som knappt väger nått. Bra att ha när man bara ska till stan eller något. 
Annars kan vi ju lika gärna ha vår "vanliga" Emmaljunga, den är ju perfekt! Älskar att man kan vända styret efter väder och vind.

Är sååå nöjd med den!





Igår var båda mina älsklingar hemma. Mattias var ju pappaledig. Me and Alex digs!



Så här glad var jag!



And this is us; me and my beloved family:





Anyhow, framåt dagen drog vi ner till Mattias morfar som fyllde 80. Shit, he's getting old! Men det märks då rakt inte, "gubben" är ju nästan mer alert än vad jag är! =/

Men han lever väl efter: "man ska försöka dö så ung som möjligt - så sent som möjligt!"

Det bjöds det på smörgåstårta och tårta. We three like!



                   



Efteråt åkte vi till (höjdpunkten på dagen!) Allum. Där fick jag shoppat lite mer - i lördags blev det ju som sagt inte så mycket : en "festtopp", en lite "finare tröja", ett linne, ett par skor, en bh, en kjol mm.

Jag = nöjd!





Världens absolut bästa låt just nu är ju helt klart Björn Gustavssons låt: "Carina Berg".

Can't get it out off my head. Soooo good!

Here it is:


 

Du är en blick, och den är mörk, och den är varm.

Å jag vill dansa med din midja i min arm

Du är doften av viol

Du är restskatten från fjol

Du är en helt fantastisk tjej

Du är Beatles och Leila K

Du är glad och elegant

Du är laktosintolerant

Du är strösslet på en glass

Du är det roliga i hasch

Jag kan diska, laga mat, va i tid och aldrig sen

Å jag tycker de e jättekul att lyssna på problem


Du är en doft, du är ett ljud, du är en färg

Denna sången är till dej Carina Berg

Carina vi två skulle passa bra ihop

Häng me mej hem till Götet å gör slut me Kristian Luuk

Carina du är änden på min fantasi

Du är brödet man vill lägga korven i

Du är hej och skepp och hoj

Du är sodastreamad oboy

Du är allt en man kan få

Du är bättre än Die Hard 2

Du är Jane å jag är Tarzan

Gör slut med han från Hassan

Du är vacker och unik

Min pappa är rik

Jag har tre meter i tak och lakan av sammet

Ta mitt nummer utav Kristian efter programmet


Carina Berg mitt hjärta slår så hårt för dej

Så gör slut med Kristian Luuk bli ihop med mej

Carina låt oss vandra natten vidare

Dansa nakna tillsammans i en vattenspridare

Carina jag står chanslös jag är evigt din

Jag vann över Kristian ganska lätt i plockepinn

Du kan maila mej å tacka eller om du tänker om

[email protected]

Jag vet att vi skulle passa bra ihop

Å jag vill att du gör slut med Kristian Luuk


Ha! Sååå sjuuukt bra låt ju!! La la la la la...



                    


Idag har jag blivit nobbad, dissad, left all alone - yeah, you name it! =( Camilla dumpade mej för en förkylning. Vi hade tänkt att get together å ta en promenad i solen å därefter fika - of course - men som sagt: DUMPAD!
Så jag och Alle brallen fick en tråkig hemmadag istället. Lite nytta fick jag gjort iallafall; plockat undan lite, tvättat, sorterat Alex kläder (mycket fick läggas i "spara-till-syskon-påsen") mm.

Dessutom TAPPADE JAG BORT ALEX.
Vi var i köket å jag plockade å grejade. Alex höll på att roa sej med att leta efter Vårgårda-ris på golvet.
Men ett tu tre, när jag tittade efter honom så var han borta! Gone! Spårlöst försvunnen. Puts väck!
HUR kan man tappa bort sitt barn i sitt egna hus?
Gick å letade, å fann honom i vardagsrummet. Jakten på Vårgårdaris hade ledit honom dit, där ligger det nämligen lite riskorn här å var på golvet. (Hmm..det påminde mej om att jag måste ju dammsuga!)
Kan verkligen se mej det framför mej: Alex som Hans och Greta. Följer matspår.
Åh Alex, sin mor upp i dagen - alltid på jakt efter föda!





Andra kort tagna under dagen:


                   


Inte så konstigt att man "tappar bort honom"?? Han verkar ju gömma sej med flit!

Nu på eftermiddagen/kvällen har vi varit i skogen, där vi har passat djur. Hästar, katter, höns och hund.

Svärföräldrarnas zu casa.

Alex tyckte nog det var tomt, när farmor och farfar inte var hemma. Men hans älsklingsgrejer var ju såklart där: synten och leksakslådan:



                     

Här spelar han alldeles själv för fulla muggar. Och sedan tar han ett race i leksakslådan.


Usch! Skogen är inte alltid så lugn och fridfull som man tror att den ska vara.
Min sambos lillebror var på väg hem från jobbet i tisdags. Och mitt där på grusvägen ligger en man. Död! Skjuten i huvudet med ett gevär.

Han hade tagit självmord bara några minuter innan Jocke körde förbi.

HEMSKT!


Killen blev bara 23 år. Då har man ju hela livet framför sej!

Hemskt att man kan må sååå dåligt, utan att anhöriga märker något. Tragiskt att det ska gå så långt.

Håller med min Mattias om att när man mår såå fruktansvärt dåligt, så kan det ju bara bli bättre!

Synd att dom inte tänker så bara. =(


Imorgon blir det upp tidigt för att möta syrran i stan. Vi är på jakt efter en födelsedagspresent till vår underbara mor, som fyller år nästa vecka. Jag har redan köpt en ny morgonrock till henne, men vi behöver något mer.
Tips, någon?

Å ihelgen: I will be drinking!
Kan knappt vänta! Jag å Sara ska slå klackarna i taket på Fars Hatt i Kungälv. Vi ska ju dit för att fira Mattias morfar, men EFTER det så!  ;-)
Ska bli riktigt trevligt!

Dagens sanning (ang. förlossning): "Jag fattar inte varför det ska behöva göra såå ont. Dom kan skicka folk till månen men dom kan fan inte ta fram en bedövning som fungerar! "


Ja du, Carro E, du har sååå rätt så! =) Kanske du kan lura ut något bra pilleriller eller medel? ;-)



TAKE CARE!!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Äntligen blogg! Alex är utan tvekan sin mor upp i dagen förresten! ;-)

2008-03-06 @ 20:30:39
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Äntligen en ny blogg från dej tjejen..bra o kul o lång fast du ej tycker det!!=)
Haha såå söt han e när han "försöker" gömma sej..går la sådär..haha.. :)

2008-03-06 @ 20:35:08
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Camilla

Alex kommer vara en jäkel på "Hide & Seek" när han blir stor ;)

Camilla kan inte andas typ... :(
Sååå sjukt trött på att vara astmatiker :(
Vi får dejta nästa vecka :)

2008-03-06 @ 21:02:51
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

ÄNTLIGEN är väntan över!! =)
Ja Alex verkar ta sig dit han vill =)
Sebastian är inte där än... Idag ska vi ta kort hos fotografen! Jo såg ni skulle till Fars Hatt, känner hon som äger det =)
Kram

2008-03-07 @ 07:15:26
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: emma

Shit, shopoholic is the shit. bilda ännu en klubb med camilla nu. ni kan juh det där.

2008-03-07 @ 07:55:37
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: Sara

Du måste ju skriva de längsta blogginläggen in the history of blogging!!:D
Imorn blir det röj på 80-årskalaset!!:D Ha det gött!

2008-03-07 @ 11:12:21
Postat av: Karin

Vad söt Alex är! Inte konstigt att du tappar bort honom när han är så duktig på att gömma sig! Usch vad otäckt med den döda mannen, hemskt sånt! :( Ha en bra kväll!

2008-03-08 @ 21:07:15
Postat av: Anna Larson

hello emma.. alltid lika kul att läsa don blogg får mig alltid ett gott skratt.. tappa bort aöex i huset.. illa illa.. haha.. ses på tisdag hörde jag.. ska bli mysigt... ha det fint så länge.. anna

2008-03-09 @ 15:07:54
Postat av: Anna

by the way.. härlig stavning jag har såg jag nu! hahah

2008-03-09 @ 15:09:28
Postat av: Anonym

suttit och små läst din blogg nu, så helt ur de blå står de farshatt, aww, bott i kungälv, *sakna*

2008-03-14 @ 12:26:44
URL: http://sarahsoligberg.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0