Min söta mamma!

Igår vart det firande av mor min som gällde!

Min söta mamma fyllde ju faktiskt år! *Happy birthday to ya*


Medan vi (jag & Alex) väntade på att tiden skulle gå - skulle hämta mammsen på jobbet kl 12 - satt jag å småkikade vid datorn. Alex roade sej genom att springa runt i sin gåstol.

Plöstligt blev det knäpptyst å det betyder alltid att det är något fuffens på gång.

Stegade ut från datarummet å stötte på honom.
Precis innanför the master bedroom stod han. Å hade lyckats riva ur mängder av Mattias kalsonger å "klätt på" gåstolen. Lagom fint.

Dessutom hade han lämnat ett spår med kalsonger på golvet, som ledde från Mattias garderob till sovrumsdörren.



                   


Mattias kallingar består mycket av patriotiska färger ser jag här nu. Blågula, tre kronor och flaggor..Hmm, VEM har köpt dom? ;-) Ullared, I love you!

När vi kommit hem till mamma, var syrran, Wilma och Max redan där.

Mamma satte genast igång å gjorde räkmackor. We like!



                    


                   



Sedan fikade vi med räkmackor, kaffe, Herrljungacider, kanelbullar, "cocosbollar-med-skum-i" (kommer inte ihåg vad de heter?) mm.



                    



Å mamma öppnade, med viss assistans av Wilma, sina paket.





Idag ville sonen ha välling redan när Mattias gick upp, vid 6,30. Efter det somnade han gott om bredvid sin kära mor, tills vår klocka ringde 9,15.

Då vaknade jag och möttes av, den som alltid, SUPERGLADA Alex.

Förstår inte hur man kan vara såå otroligt glad på morgonen?! Eller varför man ens är det?
Det har han verkligen inte ärvt från mej!



This is he


Vi gick upp å gjorde ordning oss. Alex fick sin gröt.




Glader vinkar på mamma



Sen satte vi oss i bilen. Mot Hemsjö! Ellis zu casa.


Möttes på gården av den gravida (och otroligt jättefina) Elli och deras nya familjemedlem: Zorro, 14 veckor!

Sötare än sötast!

En New Foundland-valp, with a touch of Schäfer. ;-)

GRYMT SÖT! Me want!


NU:






SEDAN:






Så här stor å ståtlig kommer han nog att bli. Zorros stora tissetassar berättar ju redan lite av hans kommande storlek ;-)


Fikan Elli & Ludvig bjöd på var undan-allt-förstånd-god! =)

Kladdkaka bakad av Ludvig 2½ år (med mammas hjälp såklart) å glass. Mmmm dott!


Sedan lekte barnen på golvet. Zorro låg under bordet å nanade - snarkade å "sprattlade". Å Elli och jag tjötade. Ludvig pratade på ganska friskt han med.

Undrar vem han har fått det ifrån? ;-)


Fick höra allt vad Ludvig å hans kära mormor skulle göra i sommar: det skulle sparkas boll, kasta kula, springa fort, hoppa häck och så vidare.

Friidrottsskadad? Ludvig? Haha, nädå!

Riktig liten going är vad han är!


När Elli å Zorro var ute, lekte jag å Ludvig skidskytte. Ehh ja: SKIDSKYTTE!

Det gick till såhär:
Vi hade varsin flugsmälla nedstoppad i tröjan bak i ryggen. Sedan åkte vi "skidor på golvet", tills Ludvig skrek: Stop! Då drogs flugsmällan fram å vi laddade med skott å sedan sköt vi. Sedan bak med flugsmällan i tröjan igen å så skidorna igen! Å så höll vi på, tills Ludvig (äntligen?) tröttnade och jag fick pusta ut.

Jobbigt det där ju! Konditionen är dock inte som den ska vara...men det har den nog aldrig vart??



                   

Kanske inte Alex bästa sida på korten (han ville inte sitta still), men hunden är ju söt! =)

På kvällen kom Mattias far. De råder "öl-och-hockey-kväll!"

Farfar Claes hade med sej paket till Alex. Från Polarn å Pyret.

Det var "solskyddskläder". Supernice till sommaren, thanks!


Dessvärre har jag nog glömt berätta vår andra present Alex fått av sin farmor å farfar: bilbarnstolen vi köpte.

Eller ja, vi fick 3000 kr av dom för att köpa en bilstol till honom!

Real nice! Hemskt mycket tack!


Imorgon är det dags för kombinerad flick-och-valpfika. Jessikas pappas hundvalpar. Åh sötdjur!

De är 6 veckor gamla bara!

Varnade Jessika att hon nog måste slita mej därifrån, troligtvis med lyftkran.
Vi får väl se hur det blir med det..(Spännande! Fortsättning följer..)


Fick ett himlans roligt brev häromdagen (INTE!):



                   


Fucking dentist-appointment. Me NOT like, at all!

Lika rädd varje gång jag går till tandläkaren, för att jag ska hål. Å sanningen är faktiskt den att jag aldrig haft hål, så jag förstår inte varifrån denna ångest kommer ifrån? Men den sitter väl i sen man var barn, för (nästan) alla barn är väl rädda för att gå till tandläkarn?


Trevlig helg, om vi inte "hörs" innan!



So long!


Kommentarer
Postat av: Carro

KUL blogg som alltid!!
Vilken söt liten vovve Elli hade =)
Ja jag trodde ju ni köpte en annan bilstol, från babyproffsen.... Är ni nöjda med den ni köpt nu??
Hur funkar den där stora spaken??.... Hur lät det då, haha =)

2008-03-13 @ 20:58:02
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Massa fina bilder som vanligt!! Å som vanligt är jag sämst på att kommentera vilket du garanterat kommer påpeka men jag vet inte vad jag ska skriva förutom att vi ses imorrn! HAHA!

2008-03-13 @ 21:00:16
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha..lille sötisen e ju för söt som lämnar spår efter sej när han busar runt o du ej ser på!!hihi..
Vill oxå ha god räkmacka ju..mums mums..
hoppas du o familjen får en bra helg..kramkram

2008-03-13 @ 21:43:24
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: LiNdA

Alex ä la bara för go´! *skrattar* Måste bara kommentera den där fina lappen du hade bild på sist i bloggen idag. Det hänger en likan dan på vårat kylskåp här hemma. Det är samma datum på den. Å det är samma tandhygenist. Men tiden är 8.10 å det är Andreas lapp *ler stolt* (ler för att det inte va min, glad att jag slapp)

2008-03-13 @ 22:29:12
URL: http://www.linda1985.blogg.se
Postat av: emma

Villket hektiskt liv du har med alla fikor. hinner du verkligen med alla dom?

2008-03-13 @ 23:00:20
URL: http://wft.blogg.se
Postat av: MALIN

HEJ!
Vilken hejare Alex kommer att vara i den där leken "klädstrecket"(Man tar av så mycke kläder som man vill och lägger på en lång rad. Den som har längst kläd"rand" vinner...ojoj, va det lät komplicerat :-)
Sötis vovve, Elli! Super gullig vovvsing! Jag är så AVUNDSJUK på dig som får gossa med vovvsingar hela tiden..Får nog åka till Ronja..=)
Jag ser att du ALLTID sätter in det bästa kortet så The Lovly sister..Alltid hittar du det bästa kortet i världhistorien..
Alex tycker nog att ni ska skaffar hund..:-)
Kram o bra bloggning

2008-03-14 @ 09:28:56
Postat av: Karin

Å fy, tandläkaren är aldrig kul!! Usch! Låter som bra träning det där med skidskytte, haha, har aldrig hört nån som leker det förut :) Jättesöt vovve också! Ha det så bra!

2008-03-14 @ 09:35:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma

Massa svar:

EMMA: KLART att jag alltid hinner med ER! ;-) Me like ju!

MALIN: "alltid det bästa kortet på the sister" - det har väl knappast med kameran att göra? ;-)
Vi skaffar gärna hund, OM du kommer varje dag å går ut med den?

KARIN: Nää, aldrig hört en 2 ½ åring leka skidskytte heller =) Man slutas aldrig att förvånas!

2008-03-14 @ 09:46:52
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Camilla

Lycka till hos the Dentist! ;)

2008-03-14 @ 18:01:18
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: MALIN

ANGÅENDE KORTET:
Surpricar man man kameran o tar 2 kort så kan inget bli bra. Du har väl digelatkamera? Ta ca 200 bilder o hoppas att nått är bra..=)) *HAHA*

2008-03-16 @ 09:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0