My day, my week, my life!

När Mattias hade läst klart hela min lååånga blogg häromdagen fick jag minsann bakläxa.

Han hade EN enda kommentar! Å det var att jag hade ju "glömt" skriva: att fyrhjulingen som han vill ha är ju vägreggad!

Jag svarade att bloggen är ju ingen "reklamannons".

Menmen jag får väl be om förlåtelse då, till er kära läsare! =P

Fyrhjulingen som Mattias vill ha är vägreggad!! ;-)

Åhh jag vill alltid vara mammaledig!!
Hur många barn måste man egentligen skaffa för att slippa börja jobba igen? Mammaledig å sen direkt till pension, liksom? Den tål att fundera på ;-)

Alex är alltid så glad! Ett riktigt "mönsterbarn", som jag har fått höra flera gånger idag!

Min underbara pojk har verkligen ALLTID nära till skratt.

På morgonen hinner han inte ens slå upp ögonen förrän han är glad.



 

         


Åh underbara du!


Man blir ju såå lycklig av hans leende!


Frukosten idag blev - till Alex stoooora förtjusning - macka och yoghurt. Det är Alex stora favorit! He really loves! Dansar och skrattar, samtidigt som han försöker pricka in smörgåsbitarna i munnen.


                   


Helt sjukt hur fort tiden går; han bara växer och växer...
Idag var vi på bvc, nu är min sötis 71,5 cm å väger 9 kg.

Nästa gång jag ska dit är 26 mars, så det är ju bara drygt 2 veckor kvar! Skoj!

Sedan fick jag en tid den 28 april oxå, för 10 månaders läkarkontrollen.



                   

"Nu är det ännu roligare att åka bil, när man sitter så högt upp"

Alex har hittat sej en ny hobby nu. Det är att stå å slå på köksstolarna eller att "åka" sin fräcka Lightning McQueen.


                   


                   


Gå med gåvagnen är oxå roligt. Men frågan är om det inte är roligare att mecka med den?
Pappas pöjk upp i dagen!


 

Bilmeck


Men det är klart att han är bilfrälst. Det är ju inte för intet som han har en fräsig Ferarrijacka!



 

Nu märks det verkligen att Alex börjar bli stor!
Både förrgår, igår å idag har han bara sovit en enda gång på hela dagen. Då kan det ju tilläggas att iförrgår sov han bara mellan 30-40 minuter. De andra dagarna har han sovit närmare en timma iallafall!

Sen är det full fart igen: go å gla!


Idag när Alex tog sej sin tupplur, passade jag på att fixa iordning mej lite inför den stundade lunchen med mina goa arbetskompisar; Anna, Hanna, Marie & Lena!

Mina nyinköpta skor å min nya tröja fick följa med mej till staden idag:



                   

Kände mej riktigt "vårig" när jag strosade runt i "allt mitt nya", i solen (som senare blev till regn)


Lunchen blev på Diva, where else? Varm ciabatta med sallad. Det smakade mycket gott! Å sällskapet går ju absolut inte att klaga på! Me like and misses you dudes! A lot!


Imorgon fyller min kära mor år. Hela 52 år!

Så kl 12 ska jag hämta henne på jobbet å sen bär det hem till henne för lite firande. Syrran å hennes barn åker ut direkt efter Wilmas dagis, kl 11,30.

Ska bli mysigt! Räkmackor å lite annat gottigt skulle här bjudas på minsann.

What a day!





Torsdag bär det av till Hemsjö! Ska äntligen träffa Elli, Ludvig å bebis-i-magen! Ska bli mysigt!

Har ju sett fram emot det sååå länge nu, så man får väl hoppas på att inte bli besviken. =P

Haha, näääj då! Klart jag inte blir! Ska verkligen bli vrålkul!


Fredag blir det kombinerad "flick-å-valpfika" ute i Långared hos Jessikas pappa.

Bara vi får vårt fika, så åker vi land å rike runt! ;-)





Lördagskvällen - och därmed melodifestivalsfinalen - kommer att tillbringas här hemma med Alex, Mattias, Michael å Sara. Vi ska äta gott, dricka gott å va i gott sällskap. =) Så det blir att vi får nattgäster!

Ja, det var nog så denna veckan kommer att se ut. Fullbokat som vanligt!






Herrå!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Guuuud vilken söt hundbild!!! Du måste längta som ska få klappa såna sötisar... Haha!

2008-03-11 @ 20:01:29
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Det e bra att du kommit igång lite me bloggen igen..me like a lot!!:)
Snygga skor o snygg tröja du köpt..vill oxå shoppa mer ju!! Du får hälsa din mammi såå gott o grattis imorn på hennes birthday o ha d sååå kul i helgen!! kraam

2008-03-11 @ 20:09:14
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Bella

glömde ju nästan d viktigaste i min lilla kommeentar o d e ju att du har ju väärldens sööötaste lille pluttisson!!!=)

2008-03-11 @ 20:24:46
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Carro

Oj så stor han börjar bli söta Alex!!
Ja om du kommer på ett knep att bara vara hemma med barnen til pensionen så säg till mig!! =)
Lite jobbigt att skaffa barn tills man är 65....
Har ju ångest för man ska börja jobba snart.....
Kram!

2008-03-11 @ 22:30:15
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Camilla

Åhh!!! Vilka sjukt fina skor!!! Vart har du hittat dom?! *Nyfiken skofetischist*

Och jag förstår att Alex vill ha yoghurt! Safari är ju grymt goda! Jag å syrran käkar alltid dom på våra onsdags-syster-kvällar framför top model! Hah!

Puss!

2008-03-12 @ 00:02:28
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Karin

Alex ser ut att vara ett riktigt charmtroll! :) Älskar skorna du hade köpt!! Ha det så bra!

2008-03-12 @ 11:25:57
Postat av: LiNdA

Gillade tröjan du hade köpt. Vart har du hittat den? *nyfiken* :) På tal om mina grannar, ja det ä inte lätt å ta mod å säga ifrån. Å som du skrev, det kommer säkert bara å blir värre. Synd man inte kan få välja vikka grannar man vill ha :S

2008-03-12 @ 19:44:29
URL: http://www.linda1985.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0