Mys & Missöden Med Mattias

Nu kan man ju konstatera att det jag sagt tidigare, att Alex gärna får vara still ett tag till, är sant till 110%.

Nu när han ålar överallt händer det alltid något!

Han lurar sin mamma å pappa till att tro att han ålar sakta, när han i nästa sekund flyger fram över golven fram till blomkrukor, dvdspelaren och annat smått å gott.

På bara några sekunder hann han både äta blomjord och riva fram varenda cd-och dvd-skiva vi äger. Suck!

Å då ska man ha i åtanke att det bara blir värre! HELP!





I skrivande stund låg han här på golvet i datarummet och lekte å ett tu tre var han i köket å lekte med sin pappa. Hur fan kom han dit liksom?

Mattias sa att han kom krälande med nappen i handen, typ som om han rymde från sin datahackande mor. Å det kanske ligger en viss sanning i det?


I torsdags begav jag mej till boschen, närmare bestämt i Långared.
Jenny bjöd på tacos - me like! Efteråt gick vi på en ljuuuuvlig promenad, solen sken å det blåste bara lite - för en gångs skull!
Tillbaks hos Jenny, blev det kaka å kaffe - me like too!
Ja, sammanfattningsvis: En mycket bra lunchdejt!


                   


I fredags hade vi då vår myskväll.
Efter mycket om och med - såsom bortglömda ingredienser & närapå en eldsvåda (luktade som det iallafall) - blev det faktiskt riktigt lyckat.


Kvällen började med att både jag å Mattias var vråltrötta, medan sonen vår hade sovit gott i nästan 2 timmar (!!) på eftermiddagen, så han var ju inte det minsta trött, utan i full fart mot nya äventyr. Heeela tiden.

När vi väl tog tag i vårt middagsgörande (tacopaj), insåg vi att vi inte hade något mjöl. SUCK!

Men...what are neighbours for? Sagt och gjort, Mattias gick över till Sven, som givetvis lånade ut mjöl till oss. Jag hade satt på ugnen och efter ett tag kändes en starkt stickande lukt.

- Ska det verkligen ryka så ur ugnen, Mattias?

- Ja, så går det när man inte rengör den. Svarade han sarkastiskt.

Röken fortsatte att bolma ut ur ugnen. Å jag sa åter igen:


- Men ärligt!? Såå mycket har det ju aldrig rykt förr!


Mattias tyckte fortfarande att det var roligt att retas med mej för att jag inte hade gjort rent ugnen - som om det var en självklarhet att just JAG skulle göra det? - och fortsatte med sina gliringar.

Ett kik in i ugnen förklarade dock röken: där inne låg två helt förkolnade små hamburgerbröd.

Och VEM var det då som tinade hamburgerbröd i ugnen häromdagen? VEM var den stackarn som inte visste att dom var där? VEM var det som borde ha tagit ut dom efter att ha stängt av ugnen?

Rätt svar: 1.) Mattias. 2.) Emma. 3.) Mattias.





Efter detta lilla missöde, som resulterade i två vidöppna ytterdörrar (som sänkte innetemperaturen några
grader) å som gjorde att hela huset luktade som brända popcorn - kunde vi återta pajbaket.

Å det som började så dåligt, slutade såå BRA!!



                   



Tittade på Så ska det låta, istället för Let's Dance faktiskt. Peter Settman är bara för bra! Himla rolig!

Hoppas, hoppas, hoppas att han bjuder in "Ragge" denna säsongen igen, det var ju såå jäkla skoj!





Lördagen - och Göteborgsresan med Bella - började med att jag försov mej. Förgrämmade onge! Varför väcker han inte mej? =)

Fast egentligen var det ju faktiskt mobilens fel. Hade ställt alarmet på 07,45 men väcktes av sonen 1½ timma senare. Klockan hade inte ringt!

Jäjä, whatever - det resulterade ju bara i att vi fick ta tåget en halvtimma senare än vi tänkt.

Det var en bra resa. MEN jag Inser nu att jag verkligen ÄLSKAR mitt Borås.

I Götet är det knött med folk, kö till allt; provrum, kassan å tilåmed KÖ för att gå ut ur affären. Herrejisses! Tacka vet jag Borås!



Knalleland


Pga allt köande gick tiden superfort! Bella hittade massa fint, medan jag inte hittade nånting (KAN ju vara för att tiden gick åt att prova å fixa fram kläder till Bella, men hey, that's okey! Det var skoj! Jag väntar till mitt Boråsshoppande istället).

2 linnen (vitt och rosa), en ögonpenna, en mascara, ett par svarta spetsiga hottie-panties och ett spel (VÅGHALS) fick jag köpt mej iallafall.





Sen hittade jag även en födelsedagspresent till Evelina, en rosa rattmuff som det stod Left och Right på. Haha! Såå jävla cool! Den prackade jag på Bella att köpa till henne, å det gjorde hon!

Hoppas att Evve uppskattade den bara. Bella berättade att hon hade skrattat som fan. Vad betyder det? ;-)





Det värsta på hela resan var den vedevärdiga upptäckten om att bodyn har hittat tillbaks från 80-talet! Why? How can this be? 

MIN SON använder bodys, å han är 8 månader!!!

Upptill var dom jättefina, men sen tittade man längre ner å såg en trosa hänga ihop med "linnet". Weird!

Vad kommer härnäst; vuxet folk i blöjor?




Fanns knappt nån bild på denna hemska utstyrsel på internet, å det säjer ju allt!


Ha en fortsatt trevlig söndag


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhhhh!!!!
Älska att läsa blogg på bakfyllan :-)
Dom där bröna såg väl sådär goda ut :-P

2008-03-02 @ 14:18:36
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Bella

Det va roligt o läsa om hur din/er helg vart..fått rengjort ugnen nu el??:)haha
Får åka till Borås snart o hitta kläder till dej me o mer till mej!!hihi

Hade

2008-03-02 @ 14:23:04
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Visst var de lugnare innan dom kunde åla?? Nu kan man knappt åka bort med Alwin Klåfinger till folk som inte har barn och därmed barnsäkrat! =)

2008-03-02 @ 18:14:11
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Carro

Rökig fredag.. men tur det blev mys ändå =)
Ja visst har man att göra när de små tar sig fram
och rotar ÖVERALLT!! =)
Sebastian har över 39 graders feber idag... =(
Får se om det är tänderna på g??
Ha en skön söndag!!
Kram

2008-03-02 @ 20:24:02
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Karin

Jag vill ha receptet på tacopajen, såg såå god ut!! Smarriga hamburgerbröd ni hittade i ugnen, haha, vi brukar hitta förkolnade pommes i ugnen lite då och då... Ha en bra kväll!

2008-03-02 @ 22:01:52
Postat av: MALIN

Vilken mys-helg..Härligt att mysa lite, innan shopping i GBG.
Goda hamburgarbröd..*NOT!*
(Längtar efter min ståbräda,eller ja, Wilmas ståbräda)
Jag undrar när MIN syster knackar på MIN dörr 8.45 med färsk bröd o god yoghurt!? SNART?! Imorgon,tisdag,passar det bra för mig!
Kram

2008-03-03 @ 12:39:50
Postat av: Frida i Thailand

Slänger in en hälsning till dig här också! hej hej från mig! :)))

2008-03-05 @ 16:26:35
Postat av: Carro

Ingen ny blogg?? Har blogglusten försvunnit.... =(

2008-03-06 @ 16:52:59
URL: http://carro8007.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0