The MönsterBRAIN-mama

Jag älskar hundar!
När jag var liten sprang jag alltid omkring å sa: I love dogs! =)
Varför? Helt ärligt, I don't know! Tyckte väl att jag var fräck som kunde lite engelska, å som ni ser så tycker jag tydligen fortfarande det! =P Haha..Patetisk mama? Oh yes!!

Jaja, hundar tycker jag allt bra mycket om iallafall. Det är liksom mitt djur. Helt klart "människans bästa vän".  Det kallas dom för att de är så trofasta, å det är dom ju! De flesta iallafall...

Jag växte upp med hund. R.I.P. Älskade Tessan! Hon var en svart Labrador, med lite lite Spets i. Såg ut som en Labrador, fast med lite smalare nos och så hade hon lite vitt på bröstet. Världens finaste var hon!
Från jag var 6 år tills 18 hade vi henne.
Sakna!!





En labbis


Alex är faktiskt oxå lite som en hund ibland. De har liksom vissa likheter:



Siit fint Alex!



Ligg!



Rulla runt!




Hämta "mattes" skor


Alex - min duktiga lilla knähund! ;-)


Inatt - eller ja, det kanske är morgon kl 07,30? - vaknade Alex å skulle ha välling. Kändes som natt gjorde det iallafall - trött! Men "Jaja, låt gå", tänkte jag medan jag sömndrucket traskade iväg till köket för att värma vällingen. Alex låg kvar å gapade för full hals, då han trodde att jag rymt eller gått upp i rök, eller något liknande. Förtvivlad var han iallafall.  

När ska dom lära sej att man kommer tillbaks? Inte fan "trycker jag ut" honom, för att sen överge honom!? Nääe, mej slipper han aldrig!


"Hundtemat" i bloggen idag beror naturligtvis på att idag var ju dagen för vår kombinerade "flick-och-valpfika". Mysigt värre!

När jag åkte hemifrån, ringde jag till min Camillavän. Tänkte fråga om hon ville ha skjuts, eftersom jag ändå skulle till hennes krokar, the ghetto of Stockslycke! ;-)

Hon sa att hon skulle åka med Hanna och Emma, men som den snälla väninna hon är erbjöd hon mej sitt sällskap ändå. Å det tackar man ju inte nej till! Det är inte ofta man får den äran att få Camilla Highness som passagerare. Me like!

Hämtade upp henne utanför Emma å sen mötte vi upp Jessika i början av Långaredsbacken, sedan fräste vi vidare. Eller ja, Hannas å Jessikas bil fräste vidare, medan jag, Camilla å Alex puttrade uppför den lååånga backen. (Nästan så att jag fick be Camilla att gå ur å putta upp oss). 140 hästare är inte alltid bra att ha, men nästan alltid! ;-)




Vrööölåket - NOT!


Undrar om Camilla ångrade sej, när vi försökte ta oss uppför?
Nåväl, väl framme hos Jessikas far möttes vi av en ilsken Saab. Ilsken var den för att på bakrutan satt ett awful klistermärke med en gubbe som pissar på Volvo. Inte bah!





Så jag ställde min pärla så långt bort som möjligt. Ifall Saaben skulle få ett utfall.

Sedan träffade vi dom! Domma där. The puppies! Oh sweet Lord, va söta dom är!!

Där stod vi en bra stund å bara gosade med dom. Mamma Hund (Donna) å Storasyster Hund (Dixie) var oxå med å ville bli klappade - of course!


                   


Efter ett tag fick valpisarna äta lite mat, alla åtta små busdjuren fick varsin skål med mat, men de ville hellre dela systerligt å broderligt; gärna 3 stycken vovvar vid varje skål. Sött! Sedan när den ena var tom, gick de vidare till nästa skål. Å så fortsatte de tills alla skålarna var tomma. Då ville de ha mer! =)



                  

                         Här vankas det mat

(Och så till den utlovade fortsättningen från igår då, =P )...Lyftkran behövdes FAKTISKT inte för att slita mej ifrån dom. Det räckte med att Jessika lovade att vi skulle få kaffe å kaka där inne. Hemska jag! Men då hade jag faktiskt redan kramp i både rygg å ben. Jag är way too old för att sitta på huk nuförtiden, eller så är det kroppen som är för tung för mina ben!?

Nått skumt är det i görningen iallafall, för när jag reste mej å skulle gå därifrån, gick jag sämre än tanterna på ålderdomshemmen. Stackars mej!




Time for a "käpp" soon =/


Efter fikat planerades det promenad, men först matades de små barnen.

Hux flux kom Alwins pappa å hämtade honom, så det var bara barnet Alex å resten av oss tanter som fick sej en promenad. Det blev dock bara en kortis, till "Huset som Gud glömde" å tebax igen.

Jessika skulle ju till Trollhättan på shoppingtripp med faderskapet å söstra si.

Cykel, avfuktare, Alwin-jeans å mascara var lite som stod på familjens Tiderman/Sahl "lista".

I'll hope you found what you were looking for! Å TACK för denna ljuvliga dag, Jessika! Fikat var väl godkänt å valparna mer än såå! ;-)


Släppte av Camillan vid Stora torget på hemvägen, hon skulle fläka ut sej i solariet. Allt för att bli fräschare än fräschast. Tonight is the night! ;-) Hon skulle minsann slå klackarna i taket i Göteborg ikväll. Sweet!
När jag kommit hem igen, lade jag Alex (som fortfarande sov sedan han slumrat till i bilen) i sängen å fastnade här vid datorn. 
Hade inte fått nog av min Camilla, så när hon loggade in på msn var jag snabbt där med ett smile. Pratade om ditten och datten å ett tu tre (dvs. en felstavning) så hade vi kommit på mitt nya "nick":

Emma - the MönsterBRAIN mama.

Passar oxå bra att säja monsterbrain ju! Eller hur, C?


Jag å min "man" (and the kid of course) funderar på thaimat, vin (öl för Mattias del) och chips med dip framför Så ska det låta. Min papps är sjuk, så därför blir det inget åka ut dit ikväll. Han får allt kurera sej först!


Hur tillbringar ni denna fredagkväll, mina vänner?


PSST!  VOTE FOR PERELLI TOMORROW!
"HERO" ROCKS!


KRAM


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh!!! Mitt namn flera ggr i en å samma blogg!!!
Jag gillar! ;)

Kvällen hade tänkt spenderas i Gbg med min fru...
Men nu vt jag inte längre :(
Ledsen i ögat, hoppas hon kommer på bättre tänkar än att låta mej åka ner själv till stora stan!

Puss Brain mama!

2008-03-14 @ 18:24:27
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Tack för idag! Inköpen gick bra men först när jag läste din blogg upptäckte jag att jag glömde köpa mascara! haha!

2008-03-14 @ 18:24:28
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: kia

Ha,ha,ha.. du skriver ju för jäkla härligt. Läser den varje gång och kollar flera gånger om dagen ifall du lagt in nytt!! Kram..

2008-03-14 @ 20:26:47
URL: http://www.kijja.blogg.se
Postat av: Karin

Håller helt med dig, hunden är människans bästa vän! Ha en bra dag!

2008-03-15 @ 11:58:56
Postat av: Carro

Underbart SÖTA valpisar, förstår att du trivdes där med dom =)
Inte sugen på en då??? =)
Japp, hoppas med Perelli vinner hela skiten!!

2008-03-15 @ 14:57:39
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Frida

hehe lätt.. det var riktigt roligt med lite impuls :) och så vann våran favvo igår också, GRYMT! :D

2008-03-16 @ 10:37:24
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Joel & Camilla

Hej
Varit inne och läst din blogg flera ggr nu, så kul, du e ju jätteduktig på det här med att blogga!
Söt eran Alex är
får väl se när vi syns på öppna förskolan nästa gång, skall inte dit denna veckan
Ha det gott

2008-03-16 @ 18:48:30
Postat av: Bella

Heeej... vilka sötisvalpar..vill oxå va me på valpfika ju!! Alex e ju verkligen som en liten hund ju..fast mycke sötare..hihi.. :)
kramkram

2008-03-17 @ 15:09:04
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Carro

Ingen ny blogg än??...
Emma det är väl inte likt dig... =)

2008-03-17 @ 15:21:39
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: LiNdA

ojoj... inte funderat på å skriva en bok om ditt liv? skulle va mååånga som vill köpa den :) Älskar å läsa din blogg!
p.s Ante hälsar å tackar för grattisen! d.s

2008-03-17 @ 16:28:14
URL: http://www.linda1985.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0